Zomerbanden Potenza of Pirelli

De grotere MINI's
MiniJCW888
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2016, 11:43

Zomerbanden Potenza of Pirelli

31 mar 2018, 09:38

Dag allemaal,

Binnenkort moeten de zomerbanden (runflats) van mijn mini countryman jcw (bj. 2013) vervangen worden. Ik heb een aantal vragen:
-ik heb gekeken op Leebman.de voor de zomerbanden. Kennen jullie nog andere sites die zomerbanden (met stermarkering) voor een gunstig tarief kunnen aanbieden? " Gunstig" is relatief...die banden zijn duur "I know", maar als ik een paar euro'tjes kan besparen is het mooi meegenomen;
-wat vinden jullie qua zomerband beter? Bridgestone Potenza (is duurder) of Pirelli P Zero? De Pirelli's zijn per band een paar euro's goedkoper.

Alvast bedankt voor de reacties.
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Zomerbanden Potenza of Pirelli

31 mar 2018, 18:29

Ten eerste een top keuze vooral de Potenza. Maar wat mij opvalt bij en misschien ter overweging wanneer je gaat kijken en laat uitwisselen door de BMW dealer dan knalt men vaak hankook erom heen. Ook toen de auto nieuw werd uitegeleverd zag ik deze band er vaak omheen. En ik geloof nooit dat BMW alleen maar deze band heeft gekozen alleen maar vanwege de prijs. Dus als je een goede top band wilt kan dit het ook een idee zijn.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Zomerbanden Potenza of Pirelli

01 apr 2018, 10:29

Ik heb op mijn Countryman JCW van 2013 Bridgestone banden. Ik vind ze zeer veel lawaai maken vergeleken bij mijn Dunlop SP Sport Maxx GP die ik op mijn Paceman JCW van 2013 heb.

Kijk op bv sites zoals autobandenmarkt.nl
MiniJCW888
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2016, 11:43

Re: Zomerbanden Potenza of Pirelli

13 apr 2018, 20:49

Ik heb rondgekeken op internet naar recencies. Het wordt de Bridgestone Potenza RFT. Deze banden presteren in regenachtige omstandigheden beter dan de Pirelli's. Ga ze alle vier bij Leebmann (met stermarkering) bestellen, daar zijn ze goedkoper dan bij de dealer. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”