Mini countryman cooper S all4 2016

De grotere MINI's
Johannes1986
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2021, 20:31

Mini countryman cooper S all4 2016

01 mei 2021, 07:34

Hallo mini liefhebbers. :)(

Ik sta op het punt om een mooie uitgevoerde Mini countryman cooper S all4 uit 2016 aan te schaffen met motorcode N18B16A (R60) 104000 kilometer op de teller, het is een automaat. Weet iemand of hierook veel problemen bij voorkomen? Ik vond de mini met de testrit goed rijden. Op wat kraken en piepen na!! Daarnaast heb ik het idee dat de mini zwaar op de weg ligt terwijl hij 190pk heeft.

Iemand tips om op te letten bij de aanschaf en of hier veel problemen bij voorkomen met dit type?

Bedankt alvast.

Mvg Johannes.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mini countryman cooper S all4 2016

01 mei 2021, 08:36

Qua motor niet anders dan de reguliere R56 MINI. Heeft ie regelmatig het onderhoud gehad, etc.
Kijk nog even naar de aandrijfhoezen, dat die niet uitgedroogde/gescheurd zijn. En luister nog eens goed naar het differentieel achter. Bij sommigen maakt ie herrie, dat hoort uiteraard niet.
En verder, zorg dat de opties erop zitten die je ook wilt hebben, zoals bijvoorbeeld bluetooth, auto airco, navi, sportknop, schakelflippers, etc. Bijvoorbeeld aanwezigheid van knopjes op stuur, betekent niet automatisch dat ie de optie ook heeft.
Bij slotbouten, vragen of de sleutel erbij zit. (in gereedschapsetui, of achter klepje bij rechterachterlicht)
De MINI Countryman is wel een stukje zwaarder en hoger als de hatch, je staat wat vaker aan de pomp. Maar je krijgt dezelfde glimlach van het rijden als de hatch-rijders maar dan met wat meer ruimte op de achterbank en in de kofferbak.
Johannes1986
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2021, 20:31

Re: Mini countryman cooper S all4 2016

01 mei 2021, 10:44

Robert bedankt voor je reactie.

De mini rijdt voor de rest prima. Wat mij wel opviel is dat de mini met de 6 bak automaat er wat langer over doet met doorschakelen als je het gas even doortrapt, hoort dit zo? Mbt het differentieel hoor ik verder geen rare geluiden. Ik rij nu een BMW 120D van 2015 en ik denk dat het ook even wennen is om benzine tegaan rijden. Vond de motor lichtjes dieselachtig klinken van de mini, hoort dit bij mini?

Voor de rest is hij dealer onderhouden heeft zijn beurten gehad en er zitten vele mooie opties op. Ik zou nog even kijken naar de aandrijfhoezen als deze niet gescheurd of uitgedroogd zijn.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mini countryman cooper S all4 2016

01 mei 2021, 11:51

Voor anders schakelen: Pook naar links, en indien aanwezig sportmodus activeren. Dan schakelt ie op andere momenten, vlotter, en wat meer sportiever/bruusker.
Dieselachtig klinken is niet goed voor een benzine. Maar er zit zo'n airintake-resonator in het schutbord, Misschien dat die het geluid wat je hoort veroorzaakt.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mini countryman cooper S all4 2016

01 mei 2021, 15:45

Het dieselachtige geluid kan ook door injectoren komen die je hoort, vooral als ie koud is.

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”