Beleving mini countryman

De grotere MINI's
Highlander71
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2021, 10:06

Beleving mini countryman

22 jul 2021, 09:31

Goedemorgen,

Sinds een maand of 2 rij ik in een mini cooper chili uit 2010 met 123 PK.
Ik vind de auto onderin wat sloom/traag. Moet echt in de toeren gereden worden , om wat prestaties eruit te krijgen.
Het is natuurlijk een turbo loos blok, dus mijn vraag is dan ook:
Loont het om naar een s of een JWC te gaan kijken?
Waar moet ik op letten, en zijn er problemen met dit type countryman? S of jwc?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Beleving mini countryman

22 jul 2021, 16:00

Countryman is best een stukje zwaarder dan bijvoorbeeld de hatch. Ik heb zelf een R60 Cooper S gehad en nu een F60 JCW, bij beide geen klagen over een tekort aan kracht. Ook niet onderin. Die extra 60pk en 100Nm van een R60 Cooper S, ten opzichte van een Cooper, merk je best wel.
Ooit eens een leen-Countryman Cooper (zonder S) gehad. Maar inderdaad als je dan bijvoorbeeld de snelweg oprijdt, en even lekker gang wilt maken op de invoegstrook.... Dan duurt het veel langer dat ie op gang is. Heb je zowat de hele invoegstrook nodig, terwijl ik met de R60 Cooper S aan het einde van de invoegstrook al heel ruim aan de maximum snelheid zat. En toen was het maximum nog 130 km/h.
En ook als leen-MINI gereden in een R60 JCW, die is gewoon nog bruter in kracht. Zelf in vergelijking met een R60 Cooper S. Het op gang brengen en houden gaat bij de JCW nog makkelijker.
Motorisch zijn het dezelfde blokken als in de hatch. Dus je gaat dezelfde problemen tegenkomen.

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”