Countryman (2015) aangeschaft

De grotere MINI's
Mauricenl
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Ruinen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2022, 14:11

Countryman (2015) aangeschaft

26 jun 2022, 23:22

Wij hebben afgelopen zaterdag een Mini Countryman uit 2015 gekocht. En wat een leuke auto is dat (dat wisten jullie natuurlijk al :D )

Voor mijn vrouw waren we op zoek naar een andere auto en we hadden een proefrit besproken voor een VW Golf. Mijn omdat de Golf niet lekker zat viel dat wat tegen. Toen zagen we Countryman staan:
- even zitten,..... (Check)
- proefrit maken,... (Check)
- prijs even onderhandelen,..... (Check)

Dus impulsieve aanschaf en direct gevallen voor de charmes van de Mini. Echt geen spijt van, maar het is een vrij kale uitvoering en missen een paar opties, die we graag willen inbouwen en er zit een vaag budget merk banden op die veel rolgeluid geven en die willen we vervangen. Daarom vraag ik jullie hulp advies.

Vraag 1:
Er zit een radio/CD speler in zonder telefoonvoorbereiding (geen bluetooth). We zouden graag Bluetooth willen inbouwen, zodat er zonder problemen handfree gebeld kan worden tijdens het rijden. En het streamen van muziek zou ok leuk zijn als we dan toch Bluetooth inbouwen. Het gemis van navigatie dat kunnen we invullen door de Iphone te gebruiken (brodit beugel is besteld :)
Ik heb geen idee welk type audio we hebben, (in de grote teller zit een smal display en één draaiknop en knopjes om de radio en CD te bedienen). Hebben jullie wellicht een advies voor een goed Bluetooth systeem.

Vraag 2:
Welk merk banden zit er standaard onder een Countryman? Er zit nu 205x60x16 onder. Onder onze andere auto (Volvo V60 D6) zijn Vredestein Quatrac all-season banden gemonteerd en die bevallen best goed. Met welke banden hebben jullie goede ervaringen?
Gebruikersavatar
caddy_67
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Dordrecht
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 aug 2022, 15:38
Nederland

Re: Countryman (2015) aangeschaft

09 aug 2022, 10:27

Gefeliciteerd met je aanschaf, wij zijn sinds vorige week in bezit van een Countryman R60, dus ook nog maar net lid hier.

Onze Mini is nog helemaal standaard maar heeft vanaf de fabriek een paar extra's die bij jou missen. Wij hebben 17 inch velgen en een CIC infotainmentsysteem met telefoonvoorbereiding. Ik weet dat er 3 systemen zijn, die staan hier opgesomd: https://www.cheerdriving.com/news_view. ... d=t2:145:2,
Dit vond ik op Aliexpress, misschien dat je daar wat aan hebt https://nl.aliexpress.com/item/10050037 ... pt=glo2nld

Wat betreft rolgeluid vind ik het bij ons wel meevallen, hij staat op 7J velgen, bandenmaat 205 55 17, voor Pirelli P7 en achter Dunlop, wat er vanuit de fabriek onder zat weet ik ik helaas niet.

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”