good evening Mini makkers
ik zit met een vreemd probleem, kreeg melding remblokken voor versleten.prima natuurlijk,
dus ik checken en inderdaad liep de sensor aan en waren de blokken bijna aan het einde.
dus heb ik nieuwe remblokken gemonteerd en natuurlijk ook een nieuwe sensor!
resultaat,,, remt weer uitstekend dus geen probleem meer, ALTHANS, dat dacht ik,
het resetten van de melding is simpel genoeg via het dashboard op het knopje drukken,
reset mogelijk, reset uitvoeren, dan wachten tot het balkje vult, maar vervolgens krijg ik elke keer "reset mislukt"??
ben dus een ritje wezen maken in de hoop dat het nog ff moest "zetten" ,
maar geen resultaat, blijft aangeven dat het is mislukt!
weet iemand misschien wat ik nu kan doen?
alvast hartelijk dank, Roberto57.
reset remblokken vervangen
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: reset remblokken vervangen
Het type sensor schijnt nogal een issue te zijn. Niet elke vervangingssensor heeft de juiste weerstand. Hierdoor lijkt het voor de MINI dat de versleten sensor niet is vervangen. Mogelijk is dat bij jou ook het geval.
Bekijk in elk geval of de stekkers goed aansluiten, denk ook aan mogelijk corrosievorming. Helpt dat niet dan wordt het, denk ik, de sensor vervangen voor een originele. En kijken of je dan meer succes heb met het resetten.
Bekijk in elk geval of de stekkers goed aansluiten, denk ook aan mogelijk corrosievorming. Helpt dat niet dan wordt het, denk ik, de sensor vervangen voor een originele. En kijken of je dan meer succes heb met het resetten.
Onze sponsors