Problemen Panoramadak

De 2e generatie vanaf 2006
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

Problemen Panoramadak

28 feb 2008, 19:23

Het begon een tijdje geleden, alleen het voorste deel van het dak wou nog open.

Aangezien het nog slecht weer was, ben ik pas afgelopen week naar mij dealer gegaan. Afspraak gemaakt en hoorde 's middags dat het complete dak vervangen moet worden. De cassette, hiermee bedoelen ze denk ik de bewegende delen (?), is defect. Volgens de dealers hebben ze dit ook al een paar maal meegemaakt bij een BMW.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het binnenkort weer in orde komt, maar wel balen.

Zijn er meer mensen met problemen met hun dakkie??

Groeten Kever

PS: Het dak is besteld en wordt zsm geplaatst.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

28 feb 2008, 21:54

Bij mij is exact hetzelfde gebeurt. Het heeft vanaf het begin al niet goed gezeten, want het nieuwe dak werkt 10x beter dan ik het oude dak OOIT heb horen doen.
Afbeelding
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gent
Berichten: 2602
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:50

29 feb 2008, 05:53

mijne is nog maar één keer vastgelopen dus hoop dat het zo blijft als ik het hier hoor
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

29 feb 2008, 08:17

CooperS-lightningblue schreef:Bij mij is exact hetzelfde gebeurt. Het heeft vanaf het begin al niet goed gezeten, want het nieuwe dak werkt 10x beter dan ik het oude dak OOIT heb horen doen.
Goed om te horen dat het helemaal weer goed kan komen!
Ik moet zeggen dat ik er tot voor kort nooit problemen mee heb gehad.
We wachten af, ik laat de uitkomst weten....
Nog niet in het bezit maar duurt niet te lang meer.....
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

06 mar 2008, 11:27

Hier nog een kapot dak. Je merkte het eerst aan het motortje, als het dak openschoof hoorde je dat het motortje echt harder moest werken (hij maakte minder toeren) maar het werkte nog wel allemaal. Dit aangegeven bij de dealer toen hij terug moest voor de versnellingsbak (schrapend geluid van 1 naar 2 bij koude motor) en die heeft het toen gesmeerd. De week erna ging het dak helemaal niet meer open, alleen als je hem een beetje hielp. Gisteren is de mini weer terug naar de dealer geweest en er komt ook een geheel nieuw dak in. Schijnt heel veel werk te zijn, zeker 1 of 2 dagen. Ook het schakelmechanisme (?) van de versnellingsbak wordt vervangen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

06 mar 2008, 11:53

Kiwi_Kevin schreef:Schijnt heel veel werk te zijn, zeker 1 of 2 dagen.
Ja, heel die cassette moet vervangen worden. Hemelbekleding eruit, dak eruit, daar zijn ze wel even mee bezig. Ik heb het idee dat mijn dak het ook weer zwaarder krijgt ondanks dat hij is vervangen. :?
Afbeelding
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

06 mar 2008, 22:05

Mhm hoop dat hij het gewoon blijft doen dan. Ik had 1 keer dat hij niet open ging en de keren daarna liep hij zeg maar zwaarder als het eerste deel over het 2e deel schoof. Uiteindelijk bleef hij hangen bij het openen van de 2 panelen (1e stand). We krijgen een vervangende auto dus dat is allemaal goed geregeld. Ik hoop dat het versnellingsbak-probleem ook verholpen wordt.
Gebruikersavatar
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 1526
Lid geworden op: 19 aug 2006, 15:31

21 mar 2008, 09:56

Alsof ik al niet genoeg gezeur gehad heb (en nog heb) met m'n mini..is nu dus ook mijn dakkie naar de knoppen.. motortje loopt, maar m'n dak blijft dicht :?

'ns ff bellen met de dealer..voor de honderste keer... :evil:

Grtz
Karin
MINI..what else?! :))
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

21 mar 2008, 09:59

Sjee balen zeg, bij jou zit het ook niet mee hè wat een gedoe iedere x. :evil:
Suc6 Karin en als je mijn zweep wil lenen just call. :lol:
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

21 mar 2008, 16:22

turbootje schreef:Alsof ik al niet genoeg gezeur gehad heb (en nog heb) met m'n mini..is nu dus ook mijn dakkie naar de knoppen.. motortje loopt, maar m'n dak blijft dicht :?

'ns ff bellen met de dealer..voor de honderste keer... :evil:

Grtz
Karin
Tja echt wel balen, we wachten nu al ruim 3 weken en de dealer heeft nog geen idee wanneer het dak binnen komt!! :evil: :evil: :evil:

Gelukkig is het nog geen open dak weer :D
Nog niet in het bezit maar duurt niet te lang meer.....
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

21 mar 2008, 18:21

Hopelijk is het bij jou ook snel opgelost. Het is toch wel lekker om met warm weer je dakkie open te doen :D:D
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

23 mar 2008, 08:54

Kever schreef:
turbootje schreef:Alsof ik al niet genoeg gezeur gehad heb (en nog heb) met m'n mini..is nu dus ook mijn dakkie naar de knoppen.. motortje loopt, maar m'n dak blijft dicht :?

'ns ff bellen met de dealer..voor de honderste keer... :evil:

Grtz
Karin
Tja echt wel balen, we wachten nu al ruim 3 weken en de dealer heeft nog geen idee wanneer het dak binnen komt!! :evil: :evil: :evil:

Gelukkig is het nog geen open dak weer :D
Nog leuker hier, mini een dag bij de dealer. Bellen ze volgende dag, was het dak incompleet geleverd, dus konden ze alles weer terugbouwen zonder echt werk verricht te hebben. Balen, nu dus op het tweede dak wachten.
Gebruikersavatar
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 1526
Lid geworden op: 19 aug 2006, 15:31

27 mar 2008, 20:55

Ik moet morgen ff bellen naar de dealer...heb alleen nooit zo´n zin om weer helemaal naar H´sum te rijden...maar ja, zal toch wel weer moeten.. :roll: Volgende week schijnt het lekker weer te worden, dus hoop ik dan toch weer m´n dakkie te kunnen gebruiken!

@Ida: thanks girl!! Ik ga hem nog wel nodig hebben misschien :wink:
MINI..what else?! :))
Afbeelding
El Presidente
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 nov 2007, 12:31

09 apr 2008, 18:21

...
Laatst gewijzigd door El Presidente op 07 mar 2015, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Animum debes mutare, non caelum
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

09 apr 2008, 18:28

Ons dak is gisteren eindelijk geplaatst!!!
Nou werkt het alleen nog niet naar behoren, je moet de schakelaar vast houden om hem te openen.
Voorheen was een klikje genoeg.
Dealer gebeld, mag weer langskomen :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Wordt dus weer vervolgt!
Nog niet in het bezit maar duurt niet te lang meer.....

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”