Cruise control defect

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
styx
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2008, 16:56

Cruise control defect

10 nov 2008, 09:43

dag allemaal,Mijn vrouw heeft net een mini cooper S van 2004 gekocht waar ze met veel plezier in rijdt.Helaas is er een probleem met de cruise control hij doet het alleen in de derde versnelling. Het controle lampje brandt wel. De dealer heeft alles nagekeken maar kan het niet vinden,ook bellen met de importeur hielp niet die wist het ook niet. Wie weet raad? Groeten Harm.
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

10 nov 2008, 11:54

hey, welkom op het forum,

Je kan best eens onze geweldige zoekfunctie gebruiken, er staan veel topics over de cruise control, denk zelfs 1 met nog uitleg hoe je hem best kan gebruiken.

is het zo dat als je de cruise control activeerd dat het groene icoontje (ledje) begint te pinken of blijft het continu branden???
stel in zen 4de versnelling, op 3000 toeren: je houd hem stabiel op 3000 toeren en je zet de cruise control op en duwt dan 1 keer op de plus, dan los je geleidelijk je gas pedaal, wat doet hij dan???

normaal moet hij eerst na het inschakelen een groen lichtje geven, en moet dit ook continu blijven branden. als het pinkt heb je iets niet goed gedaan. van waar ben je ergens??? misschien is er een lid in de buurt dat je kan helpen?

groetjes, Shadow
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

Re: Cruise control defect

10 nov 2008, 15:15

styx schreef:hij doet het alleen in de derde versnelling.
Bij mij doet ie het ook alleen vanaf de 3e versnelling (3,4,5 en 6 dus). Zal wel met de hervat functie te maken hebben. Leuk 120km\u hervatten in z'n 1. :D
Als ie het bij de 3e wel doet, lijkt het me dat de hardware wel werkt. Of software, of de versnellingsbak registreert de versnellingen niet goed.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

cruise control

10 nov 2008, 17:43

Hoi,styx
het is normaal dat de cruise contol pas vanaf de derde versnelling werkt.
vaak zelfs pas bij 70 km/h.
dit is bij meerdere automerken het geval.
E.e.a heeft te maken met veiligheid,en oplettendheid bij lage snelheden.

Greeetz,Zmorf
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

10 nov 2008, 18:18

bij mij wert deze vanaf 50 km/h al hoor, alleen moet je dan in 3de staan natuurlijk :D
styx
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2008, 16:56

10 nov 2008, 20:18

allereerst bedankt voor de snelle reactie. Ik ben inderdaad nieuw op dit forum. Ik heb ruim 30 jaar geleden 3 minis gehad en altijd een zwak voor deze autos gehouden. Ik rij in een ongerestaureerde mg b van 1979 als dagelijkse auto en restaureer verder een austin healey mk1 3000 1960 voor straks in de zomer.Alle soorten plaatwerk machines en een werkplaats aan huis van 150 vierkante meter maken dit mogelijk. Dus echt een uit de hand gelopen hobby! We wonen in friesland in terhorne bij het sneekermeer. Terug naar de cooper s van mijn vrouw, de cruise control doet het alleen in drie dus niet vanaf! De hele boel inclusief software is door de dealer gecontroleerd en de importeur weet ook geen oplossing. het lampje brandt continu als de c.c ingeschakeld is. Mijn vrouw heeft altijd in autos met c.c. gereden dus weet uitstekend hoe ze hier mee om moet gaan.Als dit aan een sensor bij de versnellings bak ligt, waar zit die dan ongeveer. Kun je de hele c.c. ook vervangen door nieuw? Dat was het voorlopig, ik hoop op een oplossing van dit raadsel. Vriendelijke groeten Harm.
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

16 nov 2008, 19:05

styx schreef:Kun je de hele c.c. ook vervangen door nieuw?
Als je wilt weten wat er allemaal bij de cruisecontrol hoort, kijk even in mijn cruisecontrol inbouw topic.
Ik denk zelf dat het probleem bij het uitlezen van de versnellingsbak zit. Waar er een sensor zit, weet ik helaas niet.

Hier is het topic
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
styx
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2008, 16:56

16 nov 2008, 19:43

beste rein, bedankt voor de reactie. De auto is 6 uur bij de dealer geweest , ze hebben van alles geprobeerd zoals uitwisselen van de boardcomputers en updaten van de software maar niets hielp. Bmw nederland heeft geadviseerd de versnellingsbak te vervangen omdat deze geen goed signaal naar de computer geeft, dit heeft men al eens eerder gedaan bij een andere mini. We hebben bovag garantie op de auto maar verkoper, een peugeot garage, wil er alleen een andere c.c. in zetten dus dan is de auto niet meer origineel. Het vervangen van de bak kost 2600 euro ex btw. Ik weet nog niet of ik naar de bovag geschillen commissie stap en of ik daar een kans zou maken. Verder vraag ik mij nog steeds af wat er in de bak zit dat alleen in de derde versn. het goede signaal geeft. Ik krijg een dezer dagen een werkplaatsboek met electr. schemas misschien kan ik dan zien waar het fout zit, want het is toch raar dat je hiervoor de hele bak moet omwisselen. Mvg, harm
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

16 nov 2008, 20:03

het wisselen van de bak, vind ik in dit geval hetzelfde als mensen adviseren een helemaal nieuwe computer te kopen als de muis kapot is. Ik denk dat de dealer geen zin heeft om bij de bak te gaan klussen (er moet een boel gedemonteerd worden) om daar een klein onderdeel te vervangen.
Misschien dat je bij de schema's iets kunt vinden.
succes!
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
SvenWub
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2018, 10:53

Re: Cruise control defect

03 jan 2019, 08:34

!
Laatst gewijzigd door SvenWub op 18 jan 2019, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Cruise control defect

03 jan 2019, 17:17

Ik zou met Ben van Leeuwen in Ter Aar eens contact op nemen. Zijn zetten ook achteraf CC in MINI’s (wanneer een dealer zegt dat het niet kan) Hebben ze ook bij mijn GP2 gedaan.

Succes

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”