Mini heeft het gamma voor het nieuwe modeljaar nog eens goed bekeken. Het resultaat is dat de auto’s krachtiger zijn en ook nog eens minder uitstoot hebben.
De grootste winnaar is de Cooper S. De 1,6-liter turbomotor levert voortaan een vermogen van 184 pk, 9 pk meer dan voorheen. De topsnelheid is 228 kilometer per uur. Ondanks de extra paardenkrachten daalt het verbruik naar 5,8 liter per 100 kilometer. De Clubman verbruikt 0,1 liter per 100 kilometer extra. De bijbehorende CO2-uitstoot is 136 gram per kilometer (Clubman: 137 g/km, Cabrio: 139 g/km), waardoor de handgeschakelde Cooper S in al z’n vormen voortaan profiteert van 20 procent bijtelling.
Ook de andere Mini’s profiteren van wijzigingen. De 1,4-liter benzinemotor wordt uit het gamma geschrapt. De One heeft voortaan een 98 pk sterke 1,6-liter benzinemotor. Maar, belangrijker nog: het maximumkoppel steeg met 13 Nm naar 153 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 10,5 seconden en de topsnelheid is 186 km/h. De CO2-uitstoot daalt naar 127 g/km en het verbruik van de hatchback is 5,4 liter per 100 kilometer.
De One is er voortaan ook als Cabrio. De 98 pk sterke viercilinder krijgt de open Mini in 11,3 seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid is 181 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik komt uit op 5,7 liter per 100 kilometer en de uitstoot is 133 gram CO2/km.
De Cooper krijgt er twee pk bij, waardoor het totaal op 122 komt. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost in die versie 9,1 seconden. De koek is voor de Cooper op bij 203 km/h. Het verbruik daalt naar 5,4 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 127 gram per kilometer.
Het basismodel van de Mini-range heet voortaan Mini One Minimalism Line. Ook die profiteert nu van de 1,6-liter viercilinder. Het vermogen blijft gelijk: 75 pk. Het koppel stijgt echter met 20 Nm naar 140 Nm, gunstig voor de tussenacceleraties. De sprint naar 100 kilometer per uur kost deze versie 13,2 seconden en de topsnelheid is 175 km/h. De CO2-uitstoot is voortaan 127 gram/km.
20 procent bijtelling voor Mini Cooper S
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
20 procent bijtelling voor Mini Cooper S
Laatst gewijzigd door Berthil op 13 jan 2010, 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Naar ik begrepen heb komen deze beter cijfers door het gebruik van het BMW Vanos systeem.
Misschien is het koude-start probleem hiermee ook weg?
En de One krijgt dus ook een 1.6 motor net als de Cooper.
Misschien is het koude-start probleem hiermee ook weg?
En de One krijgt dus ook een 1.6 motor net als de Cooper.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
?? twee soorten mini One??
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Gaaf! Mijn werkgever is sinds dit jaar ook aan het kijken naar benzine auto's (voorheen enkel diesel op basis van 35.000 km/jaar )
Na aandringen van enkele medewerkers, gaan ze nu toch kijken naar benzine wagens voor de mederwerker die minder km's maakt.
Wellicht dat een S in de toekomst wel in mijn baan ligt
En anders misschien een S Diesel / JCW Diesel (als die komt *hoop hoop* )
Na aandringen van enkele medewerkers, gaan ze nu toch kijken naar benzine wagens voor de mederwerker die minder km's maakt.
Wellicht dat een S in de toekomst wel in mijn baan ligt
En anders misschien een S Diesel / JCW Diesel (als die komt *hoop hoop* )
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Nette cijfers voor een auto met deze prestaties ! Zal in de praktijk ongetwijfeld niet haalbaar zijn, maar toch lekker voor de zakelijke rijder dat ie op papier zo zuinig is.
Zullen de twee versies van de One nu ook (net als bij de R50) met een Beek-kuurtje op hetzelfde vermogen van een Cooper kunnen komen?
Zullen de twee versies van de One nu ook (net als bij de R50) met een Beek-kuurtje op hetzelfde vermogen van een Cooper kunnen komen?
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Zullen er waarschijnlijk nu ook zijn.
Voorbeeld: 118i en 120i zijn precies dezelfde motoren. Chippen heeft totaal geen zin omdat de 118i een 4-1 spruitstuk heeft en de 120i een 4-2-1 spruitstuk. Weet je nog: zo een spruitstuk gaf enorm veel resultaat bij een R50.
Bij aanschaf van een MKII MINI heb ik overigens bij de overweging tussen een Cooper D en Cooper S ook de kwestie van diesel geluiden bij laatst genoemde meegenomen.
Nee, dat verwacht ik niet. Lukte ook niet bij de R50, er waren namelijk ook mechanische verschillen.Ivo schreef:Zullen de twee versies van de One nu ook (net als bij de R50) met een Beek-kuurtje op hetzelfde vermogen van een Cooper kunnen komen?
Zullen er waarschijnlijk nu ook zijn.
Voorbeeld: 118i en 120i zijn precies dezelfde motoren. Chippen heeft totaal geen zin omdat de 118i een 4-1 spruitstuk heeft en de 120i een 4-2-1 spruitstuk. Weet je nog: zo een spruitstuk gaf enorm veel resultaat bij een R50.
Bij aanschaf van een MKII MINI heb ik overigens bij de overweging tussen een Cooper D en Cooper S ook de kwestie van diesel geluiden bij laatst genoemde meegenomen.
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is het verschil bij een R50 One en Cooper alleen dat de computer iets anders is afgesteld... Iets met dat de gasklep in een kleiner percentage wordt geopend bij de One... Beek tuning (of andere) kan dit wijzigen waardoor je hetzelfde vermogen krijgt
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Dit opent wel weer perspectief (op dit moment). Het wordt aantrekkelijk om ook MINI weer op te nemen in het rijtje gewenste auto's. Alhoewel de keuze pas begin 2012 gemaakt hoeft te worden, dus alles zal ook afhankelijk zijn van de wijzigingen in het Belastingstelsel als ook het km-rijden...maar; look on the bright side; MINI is back on the short-list
Onze sponsors