Afdekplaat kofferbak

De grotere MINI's
Ve
Veggie

Afdekplaat kofferbak

05 dec 2010, 20:43

Twee weken geleden is onze Countryman geleverd.
We hebben gekozen voor de versie met de achterbank.
Nu valt het me op dat er geen afdekplaat in de kofferbak zit.
Onze dealer geeft aan dat er geen afdekplaat is wanneer je kiest voor een bank.
Hebbe jullie dezelfde ervaring?
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

05 dec 2010, 20:50

@veggie
Dat klopt niet. Heeft niets te maken met de bank. Echter de afdekplaat is wel een optie die niet zomaar achteraf in te bouwen is.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

05 dec 2010, 21:05

Die afdekplaat is gewoon los te bestellen en zit inderdaad niet standaard in de versie met achterbank.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

05 dec 2010, 21:15

@pimmy
Die plaat is wellicht los te bestellen echter de klemmen/ruimtes in je auto onbreken dan. Dus weet niet hoe mooi dat gaat passen. Ik ben door mijn dealer hier juist voor gewaarschuwd. Heb dit nog vergeleken in twee Countrymans de één met en de ander zonder afdekplaat.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

05 dec 2010, 21:29

uit een ander topic.
pimmy schreef:We kregen vandaag te horen dat het bestellen van de vlakke laadvloer is uitgesteld tot maart 2011. Verder kregen we de volgende uitleg:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor ons dus in eerste instantie geen vlakke laadvloer nodig. De kofferruimte kan standaard worden afgesloten van het interieur. Klap je deze plank plat dan heb je als nog een vlakke laadvloer.
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

05 dec 2010, 21:53

TomTom schreef:@pimmy
Die plaat is wellicht los te bestellen echter de klemmen/ruimtes in je auto onbreken dan. Dus weet niet hoe mooi dat gaat passen. Ik ben door mijn dealer hier juist voor gewaarschuwd. Heb dit nog vergeleken in twee Countrymans de één met en de ander zonder afdekplaat.
Je kan dan inderdaad de plaat niet opklappen en vastklikken, maar dit heb je ook eigenlijk niet nodig bij een volledige achterbank. Dit is echter wel nodig bij een 2 zits om de kofferbak af te kunnen sluiten zodat je er vanuit het interieur niet in kunt kijken (ook buitenstanders niet) en je geen last hebt van lawaai (banden geruis etc) uit de kofferbak.
De losse te bestellen laadvloer (pas van maart 2011, als accessoire te bestellen) is een losse plank die los te gebruiken is in combinatie met de klapbare. Op deze manier is de bagageruimte af te sluiten en tergelijker tijd ook ondiep te maken.
Deze plank is ook te plaatsen in een variant met een 3 zits achterbank. Dus nog even geduld hebben tot maart en dan bestellen bij de dealer.
Speijk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Houten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2011, 14:39

23 mei 2011, 10:28

Weet iemand of deze afdekplaat al verkrijgbaar is?
Ervaringen?

Groeten,
Rob
Pacemanenschede
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Enschede
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2017, 18:41

Re: Afdekplaat kofferbak

11 okt 2017, 19:11

Ook wij hebben nu een Paceman met diepe kofferbak.
Weet iemand of de bewuste plank nog ergens voor een geschikt prijsje ligt?

MINI vraagt €175 voor de plaat en €75 voor de bevestigingsmaterialen namelijk.


Andere optie is er zelf één te maken.

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”