Mistlamp achter op Amerikaanse R53?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Pieterr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Philadelphia
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 feb 2010, 04:54

Mistlamp achter op Amerikaanse R53?

09 dec 2010, 02:16

Hoi!

Het is bijna zover! Me MINI gaat over twee weekjes op de boot in New York en dan is ie half Januari in Nederland!!
Echter, ik heb geen mist achterlicht op me MINI zitten? nou heb ik flink wat foto's opgezocht van Nederlandse MINI's, maar ik kan het mistlampje maar niet gevonden krijgen?

Waar zit dat mistachterlicht? Die moet er wel op voordat ie in NL door de keuring komt namelijk.

2e vraag is, waar koop ik dat mist achterlicht en hoe kan ik het installeren?

Alvast super bedankt!

Groetjes Pieter
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

09 dec 2010, 02:38

Als je je Mini eens parkeert en wat foto's plaatst in je Gallery kunnen we zien wat je hebt en misschien ook antwoord geven. Het hangt namelijk af van wat je hebt en dat kunnen we met zo'n grote plas water ertussen niet ruiken.
Pieterr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Philadelphia
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 feb 2010, 04:54

09 dec 2010, 04:40

Mijn excuses dat ik nog geen foto's gepost had, bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat ik wel nog serieus genomen wordt na deze foto haha 8) !
Afbeelding

Afbeelding


Bedankt alvast!

Grts Pieter
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

09 dec 2010, 08:14

Het witte glaasje boven je uitlaat is je mistlamp :wink:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

09 dec 2010, 08:38

Da's niet waar. Pieter heeft een pre-facelift en dus zit het mistlicht bij hem nog IN zijn achterlichten.
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Berichten: 2787
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:50

09 dec 2010, 08:59

klopt wat Pete zegt! Heb je geen schakelaartje binnen zitten? Uit mn hoofd de derde van rechts...
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 dec 2010, 09:28

In de USA is een mistachterlicht niet verplicht en zit er dus ook niet op. De schakelaar zit er ook niet. Ik heb zelf een USA-import R53 gehad en daar hadden ze een schakelaar op de middenconsole voor de handrem gemaakt.

Je zal dus zelf een mistachterlicht moeten laten aansluiten voor de keuring, anders wordt 'ie niet goedgekeurd. Maar ik denk dat er wel bedrijven zijn die dat vrij eenvoudig voor je kunnen doen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Pieterr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Philadelphia
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 feb 2010, 04:54

09 dec 2010, 17:02

Zou iemand een foto kunnen posten van een mistachterlicht? dit zodat ik eventueel hier nog naar de mini dealer kan en hun met behulp van wat foto's uit kan leggen wat ik precies nodig heb..

Thnx again!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

09 dec 2010, 17:52

Dit is een facelift dus die heeft hem boven de uitlaat maar de extra knop is wel goed te zien. Hiervoor heb je een hele nieuwe unit nodig als je niet ergens een aparte knop wilt hebben zoals hierboven beschreven.



Ik denk dat je lampen al wel mistachterlichten hebben, het is een kwestie van de juiste bedrading leggen. Op www.northamericanmotoring.com zijn er verschillende die de mistlampen als extra remlampen hebben bijgeschakeld of het alsnog hebben geactiveerd. Op een R56 wordt dat ook veel gedaan. Dus daar misschien even zoeken, ik kon zo niks vinden.

Ik heb op mijn pre-facelift een set nieuwe achterlichten gekocht die ook nog mooier zijn ook.
Daar zitten sowieso de mistlampen in (rode rondje) mochten je huidige lampen toch geen mistachterlichten hebben.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

09 dec 2010, 19:34

ik neem aan dat het je misschien al duidelijk is geworden. Maar voor de zekerheid
- de prefacelift heeft het achteruitrijlicht in het midden boven de bumper en het mistlicht in het achterlicht.
- terwijl de facelift het mistlicht in het midden boven de bumper heeft en het achteruitrijlicht in het achterlicht. Net andersom dus.

lees ook even deze post van Robert. Hij plaatste dat de mistlamp links moet.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 059#328059
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Pieterr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Philadelphia
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 feb 2010, 04:54

14 dec 2010, 20:28

Bedankt voor alle informatie :)!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

14 dec 2010, 20:48

geloof dat er op marktplaats ergens zo'n schakelaarunit te koop staat voor een paar tientjes, scoor je die + 2 lampen pre-facelift (die er ook ergens staan) en klaar = kees!
Died
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2010, 12:03

24 dec 2010, 00:34

Hoi Pieter,

Heb dit toevallig recentelijk laten doen in mijn uit Californie meegenomen R53 uit 09/2003. Kostte mij ~200 euro bij Mini A'dam. 100 voor de schakelaars en mistlampjes (het hele blok schakelaars moet vervangen worden), 50 voor software modificatie en 50 arbeidsloon. Evt heb ik de Amerikaanse foglight retrofit handleiding voor je, daar staan de part numbers in, laat maar weten als je die wil hebben.

Laters

Diederick
Died
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2010, 12:03

24 dec 2010, 00:45

NB Het is dus niet alleen een kwestie van de schakelaar inbouwen en de mistlampjes erin zetten, er zal "retrofit coding" moeten worden uitgevoerd.
mithat
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 mar 2018, 12:11

Re: Mistlamp achter op Amerikaanse R53?

28 jun 2018, 14:42

Net een belletje van de garage gehad. Auto is afgekeurd omdat de mistlampen voor branden . R55 uit Amerika import.
Ze kunnen geen schakelaar vinden ?
Vreemd is dat hij in Nederland al een keer gekeurd is ?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”