Eerste levensteken New New New Mini?

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Eerste levensteken New New New Mini?

01 jun 2011, 17:52

Via Autoweek:

Het is al weer tien jaar geleden dat de Mini door BMW nieuw leven werd ingeblazen. Een Duitse saus over dit Britse icoon, werd in het begin misschien beschouwd als heiligschennis, maar inmiddels weten we wel beter: de Mini combineert het beste van die twee werelden. In tien jaar tijd, is de concurrentie weliswaar dichtbij gekomen, maar staat de Mini nog steeds aan de top.

Dat houden ze bij Mini graag zo. Vandaar dat er, met de hijgende adem van Mito, DS3 en A1 in de nek, hard wordt gewerkt aan de derde generatie Mini. In 2013 staat die auto in de showrooms en zal hij het uit 2007 stammende huidige model vervangen. Het eerste levensteken van een rijdend prototype, zie je vandaag bij AutoWeek.nl.
We zien alvast dat het front van de auto een wat agressievere vorm krijgt, het aaibare zal dus een beetje verdwijnen. Een hogere bumper en rondere motorkap gaan ongetwijfeld zorgen voor een betere voetgangersveiligheid. De grootste verandering zoen we in het interieur. De grote centrale ‘stationsklok’ in het dashboard verdwijnt (onderste foto). Die huidige klok is weliswaar historisch helemaal verantwoord – ergonomisch is hij echter helemaal niet. In de derde generatie New Mini wordt hij dan ook vervangen door een normale klokkenwinkel.

Deze nieuwe Mini wordt in het programma van BMW belangrijker dan ooit. Het is namelijk tevens de basis voor een model van BMW onder de 1-serie, die net als de Mini voorwielaandrijving krijgt. Die auto, die voorlopig als 0-serie wordt bestempeld, verschijnt een tijdje na de New New New Mini.
De motoren van de Mini zullen opnieuw viercilinders zijn, die in samenwerking met PSA worden ontwikkeld. Verder wordt er gesproken over een driecilinder, die in eigen huis wordt ontwikkeld en ook in andere producten van BMW worden ingezet. Daarnaast zullen er natuurlijk weer diesels zijn en zullen er – net als nu – weer vele carrosserievarianten verschijnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

01 jun 2011, 17:57

Sorry maar als ik naar die neus kijk op de eerste foto :'(

Ik hoop dat dit een 'mule' is en niet zo in produktie gaat.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

01 jun 2011, 18:02

ik vind het erg lastig oordelen met al die camoeflage meuk erop :lol:

Ik wacht geduldig af :D voorlopig zijn we allemaal wel voorzien van wat moois... :lol:
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

01 jun 2011, 18:06

Berthil schreef:Sorry maar als ik naar die neus kijk op de eerste foto :'(

Ik hoop dat dit een 'mule' is en niet zo in produktie gaat.
x2. Is nou de middenteller er ook uit?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

01 jun 2011, 18:06

Die is er inderdaad ook uit. Ook erg jammer.
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

01 jun 2011, 18:08

Laat die middenteller nou net een van de dingetjes zijn waar MINI zich in onderscheid... Gaan ze het eruit halen... :s
Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

01 jun 2011, 18:10

Geen idee nog wat ik ervan moet vinden .... een rijdende sticker met speldenknopjes van lampen.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

01 jun 2011, 18:15

De volgende BMW 1-reeks (na degene die volgend jaar uitkomt) wordt op hetzelfde platform gemaakt als de volgende MINI.

Als ik zo het interieur zie is dit wel een erg BMW-achtig interieur en ze gaan écht niet het typische, leuke MINI interieur eruit halen.

Ik denk dat dit een mule is met onderhuids testen voor de nieuwe 1-reeks en niet representatief voor de MINI.
MiniJefkeuh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Antwerpen
Berichten: 283
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

01 jun 2011, 19:05

Hopelijk ziet hij er niet zo uit, voorkant is niet echt mooi vind ik, en achterkant lijkt een beetje op de A1 zelfs vind ik.
Geloof er trouwens niet veel van, want als ze hem veranderen van uitzicht zouden ze ook gelijk de concept coupé moeten aanpassen niet? Met de camouflage eraf en in een "works" jasje valt ie misschien nog wel mee, afwachten gewoon!! Ik blijf nog wel even rondtouren in men R50 xD
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

01 jun 2011, 19:24

Buitenkant moeilijk te beoordelen....
De klokkenwinkel ala een normale auto doet mij de tranen in de ogen springen....
W021
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Limburg
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 mei 2009, 20:23

01 jun 2011, 19:33

Ik hoop dat hij zo niet in productie gaat want dat zou heel erg jammer zijn van het historisch klokje in het midden :( Dit is net één van de dingen die Mini zo uniek maakt!
De vorm van de neus, voor zo ver ik kan zien, lijkt me ook niet echt mooi :P
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

01 jun 2011, 19:36

9 kansen op 10 zijn ze hier enkel het aangepaste chasis aan het testen..
Die unit komt sowieso terug. Dit is gewoon het dashboard uit een 1 reeks.
Niet te snel conclusies uit trekken ;). Wel lijkt het erop dat de grille wat kleiner zal worden... Maar wait and see! Heel veel veranderingen zullen het wel weer niet worden hoor ;)
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

01 jun 2011, 20:49

Ik ben het met Geo eens. Dat is niet de nieuwe MINI, maar een nieuwe 1-serie met mule.

Wel grappig, die net-net-alsof-er-een-clubdeur-zit bestickering. En wtf is dat voor uitlaat?... :s
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

01 jun 2011, 21:15

Gad
ver
damme
Barto
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Voorburg
Berichten: 206
Lid geworden op: 05 nov 2009, 17:57

01 jun 2011, 21:48

Oef! da's ff schikken:

Gezien het dak en de voorruit lijkt deze uitvoering iets gestroomlijnder. Handig als je vooraan bij het stoplicht staat want dan hoef je niet meer je hoofd uit het zijrraampje te steken :D . Het zal ook wel prettig zijn voor het verbruik. Geven wij niet zoveel om, maar ter compensatie van BMW's M modellen voor BMW wel erg belangrijk. De lange antenne lijkt ook vervangen te worden door het " haaienvinnetje" van BMW.

De achterlichten lijken de vorm te hebben (hoewel nu afgeplakt) van de huidige crossman. De koplampen lijken qua vorm wel veel op de sets van de R56. Dat mag van mij wel zo blijven, maar gezien de concepts van de crossman gaan de koplampen iets verder naar buiten en naar boven. Deze invulling van de koplampunits lijkt mij niet definitief (lelijk alert) . Ik weet het niet, ik weet het niet :|

Uitlaten en bodywork lijken verder wel een mule, of nog niet gemonteerd op dit model.

En het klokje aan de binnenkant. Die zal toch wel terugkomen? Misschien niet handig en ergonomisch, maar de looks en het karakter van een Mini en de historie zijn de USP's van Mini. Lijkt mij een dooddoener om daaraan voorbij te gaan. Zonder USP's kun je net Tata Nano rijden ...

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”