Koppeling pakt snel op
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Ontluchting is wel goed gedaan? Schijnt nogal specifiek te zijn bij een Mini, kun je ook speciaal gereedschap voor krijgen bij BMW...
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Ik las onlangs dat dat soms niet voldoende is, maar kan het nu niet terugvinden. Kwam wel dit topic tegen: http://www.minitorque.com/forum/f24/clu ... ing-18186/
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- Geerth
- 4 op een rij!
Bericht
ook nog zwaar, ik verkies de vluchtstrook
Re: Koppeling pakt snel op
Het eerste wat me opviel in een R53 was inderdaad de koppeling, file is om 2 redenen geen pretje, allereerst het oppakken en danWimS schreef:Ik vind me koppeling heel erg snel oppakken , als ik me pedaal helemaal indrukt en ik laat hem maar een halve centimeter opkomen dan gaat hij al rijden.
Dat hou dus in dat ik me pedaal altijd vrij strak tegen de grond aan moet drukken.
Hoe zit dat bij andere R53 rij....
ook nog zwaar, ik verkies de vluchtstrook
Mini... Exciting to the very last drop.
- wanders
- Enthousiast
- Locatie: Steenbergen
Bericht
ben net nog even aan het ontluchten gegaan zoals op de video.. maar geeft geen verandering.. koppeling moet echt helemaal naar de bodem om vrij te komen..
de motor en koppeling is nog geen 30 000km oud.. dus versleten of kapot lijken me geen optie..
zal wel gewoon bij zo'n ding horen dan...
de motor en koppeling is nog geen 30 000km oud.. dus versleten of kapot lijken me geen optie..
zal wel gewoon bij zo'n ding horen dan...
- Mini-Gijs
- Be Mini
- Locatie: Zutphen
Bericht
Re: Koppeling pakt snel op
Onderwerp weer actief.
Ik heb een R50 en een R53 van juli 2003. Van de R50 heb ik een half jaar geleden de bak laten reviseren en gelijk de koppeling enz laten vervangen. Hierna zit het aangrijpingspunt mooi in heg midden en koppelt en schakelt ze fantastisch. Pedaal voelt helemaal normaal.
De R53 had zo’n slechte koppeling dat hij nog net in de versnelling te krijgen was maar dan ook net, zo diep zat het aangrijpingspunt.
Ik heb een nieuwe slavecylinder gemonteerd en ongeveer 1000 keer ontlucht, met comprimeren. In kreeg hem
Niet beter en het aangrijpingspunt niet hoger.
Dus auto naar de garage. Daar wordt gemeld dat de koppeling en drukgroep moet worden vervangen.
Na twee weken is het klaar. Echter, aangrijppunt nog steeds zeer laag. Marginaal beter dan in begin.
Desgevraagd hadden ze nog nooit van het comprimeren gehoord, is gewoon een hydraulische koppeling.
Intussen hebben ze nog twee keer ontlucht maar het blijft extreem laag aangrijpen. Totaal anders dan de R50.
Ook de koppeling en drukgroep konden ze me niet laten zien, die waren al weg met het oud ijzer.
Er staan nu verschillende haren recht overeind. Had de koppeling wel vervangen moeten worden ( á €700) of hadden ze gewoon beter moeten ontluchten?
Ik heb eerder een R53 gehad uit 2002 maar Jan me niet herinneren dat de koppeling zo laag aangrijpt. Volgens mij was het net als de R50.
Ik heb sterke twijfels en overweeg eerst een andere garage in te schakelen voor ik de factuur betaal.
Wat vinden jullie?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb een R50 en een R53 van juli 2003. Van de R50 heb ik een half jaar geleden de bak laten reviseren en gelijk de koppeling enz laten vervangen. Hierna zit het aangrijpingspunt mooi in heg midden en koppelt en schakelt ze fantastisch. Pedaal voelt helemaal normaal.
De R53 had zo’n slechte koppeling dat hij nog net in de versnelling te krijgen was maar dan ook net, zo diep zat het aangrijpingspunt.
Ik heb een nieuwe slavecylinder gemonteerd en ongeveer 1000 keer ontlucht, met comprimeren. In kreeg hem
Niet beter en het aangrijpingspunt niet hoger.
Dus auto naar de garage. Daar wordt gemeld dat de koppeling en drukgroep moet worden vervangen.
Na twee weken is het klaar. Echter, aangrijppunt nog steeds zeer laag. Marginaal beter dan in begin.
Desgevraagd hadden ze nog nooit van het comprimeren gehoord, is gewoon een hydraulische koppeling.
Intussen hebben ze nog twee keer ontlucht maar het blijft extreem laag aangrijpen. Totaal anders dan de R50.
Ook de koppeling en drukgroep konden ze me niet laten zien, die waren al weg met het oud ijzer.
Er staan nu verschillende haren recht overeind. Had de koppeling wel vervangen moeten worden ( á €700) of hadden ze gewoon beter moeten ontluchten?
Ik heb eerder een R53 gehad uit 2002 maar Jan me niet herinneren dat de koppeling zo laag aangrijpt. Volgens mij was het net als de R50.
Ik heb sterke twijfels en overweeg eerst een andere garage in te schakelen voor ik de factuur betaal.
Wat vinden jullie?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Mini-Gijs
- Be Mini
- Locatie: Zutphen
Bericht
Re: Koppeling pakt snel op
Intussen bij Tom Lehmann van Lehmannautomotive.nl langsgeweest. Koppeling zit abnormaal laag. Waarschijnlijk niet goed ontlucht.
Volgende week gaan we kijken of de koppeling überhaupt wel is vervangen en in ieder geval goed ontluchten.
Wordt vervolgt ......
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Volgende week gaan we kijken of de koppeling überhaupt wel is vervangen en in ieder geval goed ontluchten.
Wordt vervolgt ......
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors