R53 bumpers (voor en achter) op R50?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Eightyseven
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 dec 2011, 16:11

R53 bumpers (voor en achter) op R50?

05 feb 2013, 15:50

Deze winter met de sneeuw is er iemand tegen mijn auto aan geschoven. Een hoop kleine kreukels en strepen, maar gelukkig is het allemaal geregeld via de verzekering.

Zelf heb ik een Mini Cooper R50 uit 2006 (facelift dus) en dacht deze situatie direct te gebruiken om mijn standaard R50 bumpers (met al het chroom, parkeer sensoren achter) te vervangen door R53 bumpers.

Ik heb verschillende Mini's zien rijden met deze setup, maar ik kan op het forum nog niet iets vinden over of het veel gedoe is. Moet er veel voor verbouwd worden, of past het gewoon? M'n garage heeft met verschillende Mini dealers gebeld en kreeg erg verschillende antwoorden terug. Heeft iemand het hier zelf gedaan (of laten doen) die mij kan vertellen hoe het zit?

Kars :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

05 feb 2013, 16:10

Ja, dat kan. Je zult wel ook nog een Cooper S uitlaat moeten scoren, maar er is geen enkel probleem om er R53 bumpers op te plaatsen. Probeer dan ook gelijk de Cooper S skirts te krijgen, want dat maakt het wel af. Zonder ziet er, in mijn ogen, een beetje vreemd uit. Dingen kosten niet de wereld, tientjeswerk.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

05 feb 2013, 17:02

Ik heb het destijds laten doen.

Ze waren wel wat tijd kwijt, maar ze moeten ook het hitteschild nog aanpassen etc.
Er is hier wel wat over te vinden op het forum hoor.. Tenminste ik heb alles destijds kunnen vinden. Als je het zelf wilt doen en een brug hebt, kan je zonder al te veel moeite dit voor elkaar krijgen. Het kost enkel even tijden.

Afbeelding

Voorbeeld van de zoekresultaten
Afbeelding
Eightyseven
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 dec 2011, 16:11

05 feb 2013, 18:06

Is de S uitlaat een must? Ik ben ook ergens tegen gekomen dat het onderste kunststof deel van de pre-facelift cooper op de cooper-S bumper past. Dan zou er geen andere uitlaat nodig zijn. Iemand ervaring mee?
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Borne
Berichten: 277
Lid geworden op: 30 nov 2010, 19:37

05 feb 2013, 19:06

Ja dat kan, de ronding van de strips aan de achterzijde is niet helemaal gelijk maar die strips van een prefacelift op een S bumper gaat gemakkelijker dan andersom. Ik heb voor de skirts bijna 100 euro betaald bij de dealer. Bumpers passen prima, aan de voorzijde moet je de mistlampen verlagen. De houders voor de mistlampen zijn hier op voorbereid dus je moet een paar gaten boren en dan de mistlichten weer vastzetten. Geen grote ingrepen vereist verder.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

05 feb 2013, 19:07

Dat klopt idd. Die van jouw bumper past dus niet, maar van een prefacelift wel. Je moet dan wel ook de "boogjes" hebben, dan sluit de bumperstrip beter aan.

Je kunt ook kijken of er nog ergens een Aero Cooper achterbumper wordt aangeboden. Volgens mij ben ik die nl. wel ergens tegen gekomen afgelopen dagen. Op MP of eBay of vdg-autoparts of nnp.be of zoiets.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Eightyseven
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 dec 2011, 16:11

05 feb 2013, 20:56

@Ollie / @Cannuccia: ik volg niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je dat de kunststof strips aan de zijkant niet helemaal passen en daar beter de pre-facelift op kunnen dan die van de S-bumper?

Dus S-bumper, maar alle kunststof strips van een cooper prefacelift?

@Cannuccia: ik ben zelf niet zo'n fan van de Aero bumpers, en ik kan voor een leuke prijs een S-bumper in BRG krijgen (ff naar Antwerpen heen en weer)
Gebruikersavatar
chosenfew106
Be Mini
Be Mini
Locatie: Lienden
Berichten: 449
Lid geworden op: 27 jan 2006, 11:30

07 feb 2013, 14:51

De zwarte randen op de achterbumper van een pre facelift r50 passen op een cooper s achetrbumper zodat je de uitlaat gewoon rechts hebt.

De randen van een r50 facelift passen niet op een R53 achterbumper door de verdikking in het midden.

Terug naar “Exterieur”