Problemen Panoramadak

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 apr 2013, 15:14

Het panodak is één van de weinige onderdelen wat bij mij nooit problemen heeft gehad :lol:
Club Alfa
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: 010
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jan 2013, 15:43

08 apr 2013, 15:22

mushrop schreef:Windgeruis als hij dicht zit bedoel je? Dat zou niet moeten, ik heb inmiddels m'n derde met pano dak en windgeruis heb ik nog niet gehad. Wel alle andere bovenstaande problemen... :lol:
Ja windgeruis vind dat hij meer herrie maakt dan bij de nieuwe die ik bij had... Daarnaast ook geruis bij de A-stijl inmiddels... de kant waar het zijraam zit, rubber nagekeken maar niets geks te zien... maar da's een ander topic
Hij die wordt gepoort zal moeten dichten....

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

08 apr 2013, 17:11

Windgeruis rond je A stijlen wordt wrs veroorzaakt door verkeerd gemonteerde afdekkappen op je A stijl.

Maar als je dak zoveel herrie maakt moet ie toch nog maar een keer opnieuw afgesteld worden. Hoort niet zoveel herrie te maken natuurlijk.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 apr 2013, 17:53

Vond het een van de beste opties die erop zat, mede doordat mijn oudste de eerste keer vol verwondering zei: pappa, pappa! Ik kan de lucht zien! :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 apr 2013, 18:46

als je "denkt" dat je panorama dak windgeruis maakt is het 99 van de 100 keer het rubber boven je voorruit of de a stijlen.
er bevind zich een holle ruimte achter het rubber van de voorruit en daar moet je ff een butylkoord (band) indrukken en je bent van geluid af.
Club Alfa
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: 010
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jan 2013, 15:43

08 apr 2013, 22:21

mushrop schreef:Windgeruis rond je A stijlen wordt wrs veroorzaakt door verkeerd gemonteerde afdekkappen op je A stijl.

Maar als je dak zoveel herrie maakt moet ie toch nog maar een keer opnieuw afgesteld worden. Hoort niet zoveel herrie te maken natuurlijk.
Ik heb gekeken en die kappen sluiten niet echt lekker aan op de rubberrand daarboven... de bijrijderskant sluit bijna aan... daar geen windgeruis... de andere kant zit meer ruimte tussen... Hoe kan je die dingen dan goed monteren. Vaak is dit toch klikken en vast... Iemand tips aanwijzingen ?

Dat koord ga ik maar plaatsen... baat het niet schaad het niet... of heb ik het dan mis ? Koord is te koop bij de dealer ?
Hij die wordt gepoort zal moeten dichten....

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 apr 2013, 22:48

koord heeft de dealer ja :wink: stijlen zitten vast met paar schroefjes en clips :wink:
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: gemert
Berichten: 355
Lid geworden op: 14 jan 2009, 21:23

14 apr 2013, 22:25

Rijd nu een paar dagen met mijn nieuwe MINI Cooper S(2012 en 13.000km) en vandaag de schrik van mijn leven.
Het eerste gedeelte van het panoramadak totaal gesprongen, alles in honderden stukjes.
Gelukkig was het dicht en zat mijn zonnescherm ervoor, anders zat ik en mijn MINI helemaal onder het glas.

Zou ik alleen het eerste gedeelte of het hele dak moeten laten vervangen?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

15 apr 2013, 06:32

wow schrik je wel ff :shock: je kunt alleen eerste deel vervangen want kun je los kopen :wink:
voorste glas deel kost rond de 400 euro.
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: gemert
Berichten: 355
Lid geworden op: 14 jan 2009, 21:23

15 apr 2013, 13:09

nieuwe ride

Afbeelding

gat in dak
Afbeelding

400 euro valt nog mee, zolang er maar geen nieuw systeem in hoeft.
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Delft
Berichten: 204
Lid geworden op: 01 jun 2008, 17:13

20 apr 2013, 22:40

serapsu schreef:Rijd nu een paar dagen met mijn nieuwe MINI Cooper S(2012 en 13.000km) en vandaag de schrik van mijn leven.
Het eerste gedeelte van het panoramadak totaal gesprongen, alles in honderden stukjes.
Gelukkig was het dicht en zat mijn zonnescherm ervoor, anders zat ik en mijn MINI helemaal onder het glas.

Zou ik alleen het eerste gedeelte of het hele dak moeten laten vervangen?
Dat had ik na 2000 km. Spontaan gesprongen. Hele harde knal. Ws. te veel spanning op het glas.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

07 mei 2013, 11:06

Is er iemand die het in zijn hoofd gehaald heeft om zijn dakje te demonteren en alles eens proper te maken? Na verloop van tijd hoopt stof, zand en vuil zich op in de rails, en gezien alles daar gesmeerd is blijft het mooi kleven.

Dacht deze week om even met zo'n oliespray wat extra te smeren, maar ik beklaag het mij al, zand is wat losgekomen, maar schuurt nu overal tussen en het opent en sluit nu nog minder vlot én met een krakend geluid.

Ik zou het nu willen demonteren en eens deftig poetsen, smeren en weer ineenzetten, maar ik heb geen flauw idee hoeveel tijd ik daarvoor nodig zal hebben, als het al mogelijk is. Het weer is hier ook niet van die aard dat ik zonder dakje kan rondrijden.

Iemand ideeën?
Master24
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Duiven
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 mei 2018, 09:15

Re: Problemen Panoramadak

22 aug 2018, 18:06

Vraag je heb mini coopers s met panoramadak maar het motortje is stuk. Doe nu telkens met de inbussleutel open wat zijn kosten om dat te laten maken
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Problemen Panoramadak

22 aug 2018, 20:00

Beste meneer met de laatste reactie waar zit de inbus om dan het dakje met een inbus dicht te doen. De laatste keer namelijk dat rot dakje niet meer dicht maar sprong iedere keer weer tot 15 cm open. Dus ik naar de dealer... nou je raad het al daar moet een nieuw dakje in.. dus was zo kwaad op dat rot dakje dus een paar klappen op mijn vriendje de glazen raampjes en zie daar het dak sloot weer. Maar dacht wel hoe moet dat met de regen in nood ? Dus vandaar waar zit de inbus.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”