De F56, wat vinden we ervan?

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: De F56, wat vinden we ervan?

03 jan 2014, 10:06

Het zal wel aan de foto liggen, maar die kont lijkt me mega groot!?
bezwi
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Alkmaar
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 aug 2009, 10:46

Re: De F56, wat vinden we ervan?

05 jan 2014, 10:39

De foto's bereiken de hele wereld, ze staan nu op autoblog 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: De F56, wat vinden we ervan?

06 jan 2014, 11:44

Ik heb gisteren samen met Géraldine de F56 in het echt kunnen bewonderen in de MINI Brand Store in Amsterdam. Ik had me aangemeld voor de nieuwsbrief en kreeg later een mail dat ik een date met de nieuwe MINI had gewonnen. :D Na een korte intro met een hapje en een drankje konden we eerst de F56 in het donker ervaren. Erg leuk gedaan van MINI! Er ging iemand met een lampje mee zodat je wat details van de auto kon zien. Vervolgens kregen we nog wat informatie over de F56 en toen gingen de lampen aan en konden we echt alles zien. Er stond een Deep Blue Cooper met wit dak en zwart leren interieur en een Iced Chocolate Cooper S met chrome line exterieur en een Satellite Grey interieur. Vooral dat blauw vond ik 'm erg lekker staan. Op de eerste foto's moest ik (zoals zovelen) nog een beetje wennen aan de grote achterlichten en de bumpers van de Cooper S, maar in het echt vind ik 'm toch weer helemaal kloppen. 8) Het interieur vind ik ook top: gaaf design, mooie materialen, coole gadgets en erg fijne stoelen. Foto's maken was niet toegestaan... Al met al een erg leuke ervaring en ik ben al behoorlijk onder de indruk van de F56. :icon_top:
Afbeelding
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 nov 2016, 20:06

Re: De F56, wat vinden we ervan?

06 jan 2014, 12:06

Afgelopen zaterdag ook maar even adhoc bij de MINI Brand Store in Amsterdam geweest.
Het hele idee om de new, new, new Mini NIET te zien maar alleen op gevoel in het donker te 'bekijken' was leuk verzonnen, maar was achteraf gezien toch best wel een domper. Een aardig ritje ervoor gemaakt en na 30 min inclusief beetje rondlopen in de store alweer naar huis zonder echt iets gezien te hebben.

Had ik mij dus maar via de nieuwsbrief aangemeld :( , dan hadden we meer gezien.

Dus voorlopig maar genoeg nemen met beeldmateriaal.

Vond overigens de stoelen erg hard tov wat ik nu gewend ben.
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Gorinchem
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 sep 2010, 11:06

Re: De F56, wat vinden we ervan?

06 jan 2014, 13:34

Ivo schreef:Ik heb gisteren samen met Géraldine de F56 in het echt kunnen bewonderen in de MINI Brand Store in Amsterdam. Ik had me aangemeld voor de nieuwsbrief en kreeg later een mail dat ik een date met de nieuwe MINI had gewonnen. :D Na een korte intro met een hapje en een drankje konden we eerst de F56 in het donker ervaren. Erg leuk gedaan van MINI! Er ging iemand met een lampje mee zodat je wat details van de auto kon zien. Vervolgens kregen we nog wat informatie over de F56 en toen gingen de lampen aan en konden we echt alles zien. Er stond een Deep Blue Cooper met wit dak en zwart leren interieur en een Iced Chocolate Cooper S met chrome line exterieur en een Satellite Grey interieur. Vooral dat blauw vond ik 'm erg lekker staan. Op de eerste foto's moest ik (zoals zovelen) nog een beetje wennen aan de grote achterlichten en de bumpers van de Cooper S, maar in het echt vind ik 'm toch weer helemaal kloppen. 8) Het interieur vind ik ook top: gaaf design, mooie materialen, coole gadgets en erg fijne stoelen. Foto's maken was niet toegestaan... Al met al een erg leuke ervaring en ik ben al behoorlijk onder de indruk van de F56. :icon_top:
Ik was er ook! Arianne (kan haar zo 1-2-3 niet vinden het forum, een bijna identieke Roadster als die van Kees en Annet) was er ook met haar man.

Als laatste 3 hebben we ook nog even onder de motorkap gekeken. Alles was volgebouwd. Volgens Pascal (BMW Group NL/MINI) waren het 2 demo modellen en zou hij bij de dealer nog iets anders uitzien. Ging dan vooral om details. De deur gaat anders open nu, de klink gaat mee als je aan de deur opent, net als bij een andere auto. Dit voelde wel gammel en goedkoop aan. De Cooper had een keyless entry, en het afdekplaatje waar normaal het sleutelgat zit was wel erg goedkoop afgedekt naar mijn mening en is er ook zo af. Kleine dingetjes, maar wel opmerkelijk.
Daarnaast zaten er in beide modellen een soort speaker boven de zonneklep, ingebouwd in de hemel van het interieur. Het was een leuke ervaring, ik ben benieuwd naar de presentatie bij de dealer. Ga dan zeker een rondje rijden :)
LH
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Enschede
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 aug 2009, 20:57

Re: De F56, wat vinden we ervan?

06 jan 2014, 21:13

Ik was er ook gisteren, en net als Ivo al zegt moest ik eerst ook nogal wennen hoe het er op de foto's uitzag, maar in het echt was het stukken beter! Het was een leuke middag en nu maar wachten tot er gereden kan worden.....
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: De F56, wat vinden we ervan?

06 jan 2014, 22:01

Waarom krijg ik die uitnodiging dan niet? Heb ook opgegeven voor de nieuwsbrief.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: De F56, wat vinden we ervan?

06 jan 2014, 22:16

Als je je aanmeldde voor de nieuwsbrief maakte je kans op deze preview, ik neem aan dat ze geloot hebben. Wij hebben dus gewoon geluk gehad. ;) Ik schat dat er zo'n 40 personen bij waren.
Afbeelding
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Gorinchem
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 sep 2010, 11:06

Re: De F56, wat vinden we ervan?

07 jan 2014, 12:13

Beste Yannick, bedankt nog eens voor je komst gisteren. Leuk dat wij je hebben mogen verwelkomen. Zoals beloofd zouden wij met antwoorden
op jouw vragen komen. De plastic rondjes in de hemelbekleding zijn bevestigingspunten voor een onthullingsdoek. Dit is dus enkel omdat het
een pre-productiemodel betrof. De zwarte blokjes in de zijruit achter hebben ook geen betekenis. Deze zijn niet voor een zonnescherm.
Dit zit overigens ook niet in het optiepakket. Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Vriendelijke groet, MINI Nederland.
Die dopjes in de hemelbekleding waren dus voor een onthullingsdoek. Wel apart dat er een zwart draadje aan vast zat. Weer twee dingen de wereld uit geholpen ;)
Ik las net in de NewMINIclub groep op Facebook dat hij op 15 maart bij Keram in de showroom staat.
paddo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Enschede
Berichten: 465
Lid geworden op: 03 jun 2010, 17:15

Re: De F56, wat vinden we ervan?

13 jan 2014, 18:14

En de configurator van de F56 is online :wink:
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Gorinchem
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 sep 2010, 11:06

Re: De F56, wat vinden we ervan?

13 jan 2014, 18:47

En configureren maar dan ;)
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

Re: De F56, wat vinden we ervan?

03 feb 2014, 16:30

Ester en ik zijn gisteren bij de Sneak Preview geweest in de MINI Tower van MINI Nederland in Rijswijk.
Daar stond een prototype Cooper, een prototype Cooper S en een produktieklare Cooper. Ik vind de nieuwe ondanks dat ze hem steeds een stukje groter maken weer een geslaagde MINI. Maar doordat ie weer is gegroeid moet er wel minimaal 17 inch onder. De Coopers stonden daar op 16 inch en dat bij de F56 echt te klein geworden. De Cooper S stond op 18 en dat zag er goed uit. Het meest opvallende vind ik de nieuwe vormgeving van de neus.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

Re: De F56, wat vinden we ervan?

05 feb 2014, 18:32

Ik ben echt verbaast van de reacties over het algemeen van het nieuwe model. Persoonlijk herken ik er de mini niet meer in, en toch zien de meesten dit niet als een compleet andere auto, maar als een normale evolutie.

Interieur ziet er dan wel weer knap uit, de motorisaties klinken veelbelovend. Maar de looks doen me wat denken aan die commercials van vroeger met counterfeit mini's... :)

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”