Tekort aan koppel

De grotere MINI's
pieter78
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Voorburg
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:13

Tekort aan koppel

31 okt 2014, 21:16

Goedenavond,

Ik rijd in een CM Cooper D met nu 1100 km op de teller. De CM heeft Mini Connected en hierdoor kan ik aflezen hoeveel pk en koppel de motor max heeft.

Nu kom ik tot 111 pk, wat bijna fabrieksopgave is, maar slechts een koppel van 240 nm. Het koppel blijft dus duidelijk achter bij de fabrieksopgave van 270 nm.

Weet iemand of dit is ivm de inrijperiode en of dit nog kan verbeteren?

Ik hoor het graag van iemand.

Groet,
Pieter
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Tekort aan koppel

31 okt 2014, 22:14

Je motor moet zeker even los gereden worden. Bij een 5.000-10.000 km begint hij al een stuk losser te worden.
pieter78
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Voorburg
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:13

Re: Tekort aan koppel

02 nov 2014, 21:42

Dank voor je reactie.

Kan dat echt nog zoveel verbeteren? Ik ga het in de gaten houden de komende tijd.

Groet,
Pieter
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Tekort aan koppel

03 nov 2014, 07:32

Zijn die meters wel te vertrouwen? Hoe werkt dat? Via G krachten?
Ga
Gast

Re: Tekort aan koppel

03 nov 2014, 12:08

Oh, daar zeg je wat? Geen idee of de info betrouwbaar is..

Je kunt kiezen voor de optie sportinstrumenten en dan zie je links de pk's en rechts het aantal nm's verschijnen. Maar of dit idd een gadget is of een betrouwbaar instrument, eigenlijk geen idee. Ik ging er wel vanuit.

Gr
Pieter
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Tekort aan koppel

03 nov 2014, 12:22

Geen idee hoe dit gemeten word maar als ik de waardes vergelijk met de vermogenmeting die ik vorig jaar heb laten doen bij de rollenbankdag komt het aardig overeen.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
pieter78
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Voorburg
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:13

Re: Tekort aan koppel

03 nov 2014, 19:22

Ha Casper,

Kwam jouw diesel ook maar aan max 240 nm koppel?

Gr
Pieter
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: Tekort aan koppel

03 nov 2014, 20:25

Casper = diesel :'( :s

Daar wordt je niet vrolijk van....
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Tekort aan koppel

03 nov 2014, 20:29

JosCountrymanCooper schreef:Casper = diesel :'( :s

Daar wordt je niet vrolijk van....

De dealer heeft een hoop gesleuteld maar een diesel hebben ze er niet ingezet :D
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
pieter78
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Voorburg
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:13

Re: Tekort aan koppel

03 nov 2014, 20:33

Oeps.. Te snel gelezen.. :mrgreen:

Okay.. Dus de waardes die je afleest op het display komen overeen met het vermogen dat je motor heeft..

Hmmm.. Dan maar afwachten wat het koppel is over een km of 4000..
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Tekort aan koppel

03 nov 2014, 22:30

'komen overeen' of zijn dat exact? Ik vind het maar raar dat er rollerbanken zijn als zo een gadget net hetzelfde kan... En hoe kunnen de Pk's wel kloppen en de Nm's niet?
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Tekort aan koppel

03 nov 2014, 22:43

BurnoutBram schreef:'komen overeen' of zijn dat exact? Ik vind het maar raar dat er rollerbanken zijn als zo een gadget net hetzelfde kan... En hoe kunnen de Pk's wel kloppen en de Nm's niet?
ik had destijds niet het MINI Connect aan de praat en sinds kort wel ik had nog de uitdraai liggen van de vermogensmeting en als ik die vergelijk met de waardes die hij aangeeft in het scherm komt het overeen. En dan idd wel beide waardes gelijk en niet de een wel en de ander niet. Nou moet ik wel zeggen dat mijn coupe destijds keurig de opgegeven fabriekswaardes haalde iets meer zelfs en ja als de gadget uitgaat van de waardes die de auto moet halen is het idd de vraag of het echt gemeten is of gewoon de waardes zijn die hij op dat moment zou moeten halen.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Robk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Klundert
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2012, 07:46

Re: Tekort aan koppel

30 jan 2015, 19:17

Hallo allemaal,
Ik rijd de countryman SD en ik zie op mijn scherm ook het koppel en de pk's
Het koppel van 305 nm haal ik eenvoudig maar de pk's krijg ik niet hoger als max 122 terwijl de pk's 143 zouden moeten zijn.

Voor het gevoel geeft de SD geen 143 pk en voel je duidelijk dat het einde oefening is zodra 305 NM op het display staat. De motor zou nog wel verder willen maar de elektronica regelt de boel af.
Dus er is maar een oplossing de motor laten chippen bij Beek. En dan de waardes erin van de BMW 320D met 184 pk.


Grtjes
Rob Korteweg
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Tekort aan koppel

30 jan 2015, 19:48

Er zijn mensen met een blauwe SD R56 in het hoge Noorden die ook hem hebben laten chippen. Daar kwam idd iets van 184 pk uit en een heel mooi koppel...
lemmer
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2018, 18:36

Re: Tekort aan koppel

02 apr 2018, 20:17

louisvdd76 schreef:
30 jan 2015, 19:48
Er zijn mensen met een blauwe SD R56 in het hoge Noorden die ook hem hebben laten chippen. Daar kwam idd iets van 184 pk uit en een heel mooi koppel...
Wellicht een late reactie. Ik heb hetzelde bij onze jcw, waardes komen niet maximaal zoals opgeven, enkel het koppel klopt wel. Prestaties blijven absoluut niet achter, top is prima en 0-100 is ook goed. We tanken wel altijd octaan 102, waarbij mij opvalt dat de waardes identiek zijn aan Euro 95, dus ik vermoed dat de werkelijke output dichter bij fabrieksopgave is als je een hogere waarde benzine tankt, bij octaan 102 is hij bewezen sneller, dat kun je weet met de acceleratie app zien. Het koppel komt volgen mij uit de turbodruk vermogen is een rekensommetje koppel in relatie toerental.
De app is ook traag, bij mijn BMW is hij heel direct.

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”