Tom Mini P28?

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Brabus P25

11 nov 2014, 07:39

R53-R schreef:
Lars Temmink schreef:Oeh een rijdende rolkooi Afbeelding
Ik bedoel de fortwo... Dat zilvere gedeelte is 1 grote veiligheids beugel...
Zelfde als mensen vroeger dachten veilig in een patrol gr te zitten. Kans om bij een klein ongeluk je benen te verliezen was daar ook bijna 70%

Edit: ik kan t niet mooier vertellen dan fifth gear

Misschien moet je even een cursus Engels volgen? :lachuh
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Tom zijn Brabus P25

11 nov 2014, 09:08

Mwah, volgens mijn Engels toont die test aan dat de structurele integriteit van een Smart niet onderdoet voor een Corsa bij een klap van 70 mp/h. Het laat veel onbeantwoorde vragen over. Eigenlijk is die film behoorlijk zinloos, behalve aantonen dat Smart niet onderdoet.

Het gaat allemaal over "smart engineering" of een auto veilig is of niet. Mooi synchroon zijstapje naar het merk MINI , welke ook vaak als onveilig wordt beoordeeld door vrienden en familie, terwijl dat eigenlijk totale onzin is.

Maar ik hoop nooit met 70 mijl per uur een betonnen muur te hoeven raken
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Tom zijn Brabus P25

11 nov 2014, 09:44

In de tijd dat ik nog een eigen fotovaklab had in Nieuwegein heb ik veel werk mogen doen voor de Daimler Chrysler group en vele beursen mogen inrichten. In die tijd ook de ontwikkeling van Smart mee mogen maken. En het was in die tijd een prestige project van Mercedes. Omdat ze veel hoon over hun heen hebben gehad bij het niet halen van Elandtest destijds daarna zijn de Smart wagen vaak over uitgerust op het gebied van veiligheid omdat ze dat echt nooit meer mee wouden maken. Voor het formaat auto is Smart echt een super veilige auto
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
R53-R
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 nov 2014, 17:38

Re: Tom zijn Brabus P25

11 nov 2014, 10:14

Ach afgestudeerd op Cambridge... Hoe is het jou Engels Biermagnaat?

In het het verhaal komt het rolbeugel verhaal goed naar voren. Misschien idd goed luisteren ipv plaatjes kijken.
Anatomisch gezien ( tja heb nog meer dan Engels geleerd) overleef je in geen enkel voertuig een klap van 70mph naar directe stilstand .Maar dat terzijde.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Brabus P25

11 nov 2014, 20:37

R53-R schreef: Anatomisch gezien ( tja heb nog meer dan Engels geleerd) overleef je in geen enkel voertuig een klap van 70mph naar directe stilstand .Maar dat terzijde.
Dus maakt het toch überhaupt niet uit in wat voor een auto je zit? En wordt jouw verhaal op de vorige pagina over een Sandwich van twee vrachtwagens met daartussen een dun laagje smart met een overlevend mens in mijn ogen niet geloofwaardiger.

Just my 2 cents.

@Casper: ik heb overal gelezen dat Smart een prestige object was van Mercedes maar toch vind ik dat moeilijk te geloven. Er waren een paar Japanners voor nodig om een betrouwbare auto te bouwen. Een drie cilinder smart is nou niet bepaald het toonbeeld van duurzaamheid als het op auto's aankomt. :mrgreen:
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Tom zijn Brabus P25

11 nov 2014, 20:43

Zal best maar ik heb in die tijd meer km gereden in de Smart dan nu in de MINI en die zag toch echt minder de garage van de dealer dan de MINI
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Brabus P25

11 nov 2014, 20:48

Casper schreef:Zal best maar ik heb in die tijd meer km gereden in de Smart dan nu in de MINI en die zag toch echt minder de garage van de dealer dan de MINI
Ik geloof direct dat het met je rijstijl te maken heeft en ik denk ook dat ik aardig wat kilometers met een Smart zou kunnen rijden zonder dat het direct kapot gaat, gewoon een beetje met gevoel voor de techniek omgaan, maar als je ziet dat sommige Smarts bij een ton al aan de derde motor zitten dan vind ik dat wel veel.

Daarbij denk ik dat jij ook wel extreem veel pech met je Mini hebt.
R53-R
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 nov 2014, 17:38

Re: Tom zijn Brabus P25

11 nov 2014, 23:26

biermagnaat schreef:
R53-R schreef: Anatomisch gezien ( tja heb nog meer dan Engels geleerd) overleef je in geen enkel voertuig een klap van 70mph naar directe stilstand .Maar dat terzijde.
Dus maakt het toch überhaupt niet uit in wat voor een auto je zit? En wordt jouw verhaal op de vorige pagina over een Sandwich van twee vrachtwagens met daartussen een dun laagje smart met een overlevend mens in mijn ogen niet geloofwaardiger.

Just my 2 cents.

@Casper: ik heb overal gelezen dat Smart een prestige object was van Mercedes maar toch vind ik dat moeilijk te geloven. Er waren een paar Japanners voor nodig om een betrouwbare auto te bouwen. Een drie cilinder smart is nou niet bepaald het toonbeeld van duurzaamheid als het op auto's aankomt. :mrgreen:

neem die 2 centen maar weer even in de portemonnee. Zoals ik meld is het van 70 mph naar direct stilstand dodelijk ( zoals veel testen tegen een muur bv/ met een voertuig tegen voertuig heb je met andere energie te maken dan dat je bv tegen een betonnen muur aanrijd) :)( , kunnen je organen en vooral je aorta bv niet tegen.

ongeluk is gebeurd als volgt. in file smart achter een vrachtwagen gestopt. vrachtwagen achterop geknald die lag te dromen. Uiteraard met veel kleding scheuren en verwondingen uit de auto gehaald en in ziekenhuis beland. De inspecteur is later bij hem in het ziekenhuis geweest en hem dit verhaal verteld.

maar verwijt je niks, mening vind ik goed. creëert een goede en zinnige discussie, zonder aanvallen :icon_top:
R53-R
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 nov 2014, 17:38

Re: Tom zijn Brabus P25

12 nov 2014, 15:28

dat bovenal
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Brabus P25

19 nov 2014, 21:22

Foto's!

Afbeelding20141112_082723 by Petrolhead Tom, on Flickr

Afbeelding20141112_082704 by Petrolhead Tom, on Flickr

AfbeeldingIMG_20141029_082049 by Petrolhead Tom, on Flickr

AfbeeldingIMG_20141029_081542 by Petrolhead Tom, on Flickr

Afbeelding20141027_151628 by Petrolhead Tom, on Flickr

Deze gaat binnenkort weg:
Afbeelding20141025_094146 by Petrolhead Tom, on Flickr
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Tom zijn Brabus P25

19 nov 2014, 21:24

Een bijna volle bak en nog geen 400km :D Lekker geragd? :D
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Brabus P25

19 nov 2014, 21:29

BurnoutBram schreef:Een bijna volle bak en nog geen 400km :D Lekker geragd? :D
Nee man! Hij loop 1 op 12! Mega zuinig! :D :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: Tom zijn Brabus P25

19 nov 2014, 22:28

Gaaf ding, Tom! :rijden
Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”