Martijn's Coopertje (covermodel P185)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bandjes op P161)

11 dec 2015, 13:02

Eerlijk gezegd heb ik ook nog niet echt een leuke testroute in de buurt kunnen ontdekken, zoals ik in Groningen wel een paar stukjes wist. Dus had ik onlangs het idee opgevat om eens de Uitdammerdijk af te rijden, kijken of dat een beetje leuk is.

Gisteren de daad bij het woord gevoegd, via de Uitdammerdijk/Zeedijk van Durgerdam naar Monnickendam, daar gekeerd bij de rotonde en weer terug. Eigenlijk geen tijd voor, maar zo gaat dat altijd... Gisteren was het echter droog, en nog een beetje warm, dus het was een beetje een gevoelsmatige nu-of-nooit. Daarnaast leek een grauwe donderdagmiddag me ook bevorderlijk voor de verkeersdrukte.

Dus in de MINI gesprongen, en rustig naar Durgerdam gereden. Dat is zo'n 30km rijden, ideaal om alles lekker een beetje op temperatuur te krijgen. Radio uit, rustig door het dorp heen... en... wegwerkers. Ok, dan nog maar ff een paar honderd meter m'n gemak houden. Daarna lekker terug naar 2, vol op het gas en de omgeving op fast-forward gezet. De dijkweg is redelijk smal, maar dat is de MINI gelukkig ook, de ruim 200pk zijn op een weg als deze ook meer dan voldoende om lekker de vaart erin te krijgen. Een deel van de bochten is blind, omdat de dijk in de weg zit, daar rij ik nooit hard doorheen, maar gelukkig is een groot deel lekker overzichtelijk. Volop boenderend in 2, 3 en soms 4 vlieg ik er overheen, jankende compressor voor me, ploffende uitlaat achter me, heerlijk! De laatste tijd braaf geoefend op heel-and-toe, en dat komt nu goed van pas.

Het was al ff geleden dat ik de MINI echt goed op z'n donder gaf, maar dit voelt toch wel lekker zeg. De nieuwe banden voelen inderdaad een stuk stijver aan, wat zich uit in duidelijk meer gevoel bij het insturen. Grip is ook top als ze warm zijn, zelf als ik bewust onderstuur probeer op te wekken door wat teveel snelheid mee te nemen de bocht door, valt eerder de aanwezigheid van het open differentieel dan een gebrek aan grip op. Slechts 1x stuit ik op langzamer verkeer voor me, een oudere man die voor me aan de kant gaat zodra het kan.

Het laatste stuk richting Monnickendam is een maatje groter qua weg, maar ook hier kan ik gelukkig genoeg tempo maken om de bochten lekker uitdagend te maken. Laatste stukje in de bebouwde kom braaf aan de snelheid houdend, al verraadt de nog luider dan anders ploffende uitlaat bij gas los een beetje mijn bezigheden van kort daarvoor. Bij de rotonde omgekeerd, en hetzelfde feestje nog een keer herhaald de andere kant op... :rijden
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

Re: Martijn's Coopertje

11 dec 2015, 13:36

ghehe, herkenbaar, vooral het laatste stukje. Semi braaf doen alsof er niets gebeurd is:P
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
78Ray
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Elburg
Berichten: 326
Lid geworden op: 04 aug 2015, 16:26

Re: Martijn's Coopertje

13 dec 2015, 09:59

Apart zo'n Cooper Hybrid :P
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]
bratman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 jul 2015, 17:30

Re: Martijn's Coopertje

13 dec 2015, 12:50

Mooie foto's Martijn! :icon_top:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje

16 dec 2015, 21:13

Zou dit nog nadelige gevolgen kunnen hebben voor mijn garantie?

Afbeelding
Jacco
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2015, 19:32

Re: Martijn's Coopertje

16 dec 2015, 21:21

oeh heel gaaf Martijn!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Martijn's Coopertje

16 dec 2015, 21:26

Nais Gizmo!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Martijn's Coopertje

16 dec 2015, 21:31

hahaha Master!
Erwin CS
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jul 2010, 23:13

Re: Martijn's Coopertje

16 dec 2015, 21:32

Gaaf zeg :-)) :-))
Respect 2 All :-))
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: omg. Utrecht
Berichten: 2007
Lid geworden op: 10 sep 2013, 19:33

Re: Martijn's Coopertje

16 dec 2015, 21:43

Gaaf hoor!
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje

16 dec 2015, 21:52

Credits voor het idee zijn overigens voor Spenki, die zelfs speciaal een sjabloon voor me maakte! :icon_top:
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Martijn's Coopertje

16 dec 2015, 22:13

He Martijn; mooie bak heb je!

Kleine vraag over je laatste aanpassing; zijn de motorkap roosters aan de bovenzijde dicht (nep dus) of open? Indien open; geen zorgen dat bij een flinke hoosbui je blok overmatig "nat" wordt?

Gr.

Marcel
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje

16 dec 2015, 22:14

Open uiteraard, anders hadden ze ook geen nut! :) Motorruimte kan prima tegen een beetje water, dat komt ook door je grill en via de onderkant als je door de regen rijdt. Los daarvan is het geen daily meer en staat ie overdekt geparkeerd, dus ik maak me geen zorgen.

EDIT: hier nog een plaatje van de andere kant:

Afbeelding
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Martijn's Coopertje

17 dec 2015, 00:50

MartijnGizmo schreef:Credits voor het idee zijn overigens voor Spenki, die zelfs speciaal een sjabloon voor me maakte! :icon_top:
Kuddo's voor Spenki dan ook!

Dik dit! Erg cool (of koel). En dat bij een/de Hybrid...
Zo zie maar weer, nooit uit 'gemod', is het niet? keeponmodding Afbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...

Terug naar “Show your ride”