GP 1449

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

GP 1449

22 jan 2016, 19:41

Eindelijk tijd om een topic voor onze 2e minitelg in de familie aan te maken .... de GP1449

Al jaren een stille wens en steeds advertenties in de gaten gehouden maar aangezien we ook nog een motorhobby hadden nooit serieus voor een GP gegaan. Afgelopen jaren steeds minder motor gaan rijden dus toen recentelijk een leuke GP voorbij kwam besloten de motoren te verkopen en met het GP virus aan de slag te gaan.
Ik wilde perse 1 vd 20 in NL geleverde versies en dan ook nog een exemplaar met een historie van zo weinig mogelijk eigenaren en zo origineel mogelijk.
GP1449 kwam voorbij maar ik vond de prijs veel te hoog dus besteedde er aanvankelijk niet veel aandacht aan tot ik er toch maar een mailtje aan waagde naar de verkoper. Vervolgens volgden een aantal weken van diverse bezichtigingen, proefritten, inspecties rondom en op de brug om de onderkant te inspecteren en onderhandelingen over de prijs. Daarnaast nog diverse clubleden geraadpleegd en een paar weken geleden eindelijk eens kunnen worden met verkoper waarna we de kleine rakker hebben opgehaald !!!

De wagen is van 2006 en werkelijk in nieuwstaat met maar 55k op de teller. In 2006 door BMW Martinistad aan de toenmalige eigenaresse verkocht die er ongeveer 3 jaar mee rondgereden heeft in de omgeving van Klazienaveen waarbij hij ook op autogespot is geplaatst. Daarna is de wagen blijkbaar onderwerp van juridisch getouwtrek tussen scheidende partijen geweest en heeft tot afgelopen jaar in een overdekte stalling gestaan. De huidige verkoper vond um niet stoer genoeg en heeft er een set GP2 stickers op laten plakken de lamellen vd gril van carbonfolie voorzien :s :s Vanwege mijn lengte vreesde ik niet in de wagen te passen maar dat bleek totaal geen probleem met de in hoogte verstelbare Recaro's. Comfort bleek ver te zoeken maar dat blijkt door de keiharde 18 inchers te komen, Dunlop RFT banden met een productiedatum van 2006 !! Leuk detail is dat zelfs op de bougiekabels GP2006 staat !! (zie pics)
Is ie dan helemaal perfect ? Nee, op de bumper laat bij de luchtinlaten de lak los hetgeen na onderzoek een veel voorkomend probleem is bij de GP. Daarnaast kwam de lak vd gril mee toen ik daar de carbonfolie vanaf trok en het blanke deel vd GP velgen vertoont corrosie onder de blanke laklaag.
Afgelopen week dus meteen de bumper en gril gedemonteerd en naar de spuiter gebracht + alle GP2 bestickering eraf getrokken hetgeen gelukkig erg gemakkelijk ging omdat het er nog niet lang opzat. Hierdoor ook geen kleurverschil. Originele motorkapstickers gekocht en vandaag heeft meester bestickeraar Rajko deze op de motorkap geplaatst waarvoor nogmaals een diepgaande buiging maestro ! :))
Tevens weer de bumper gemonteerd die inmiddels terug was vd spuiter en al diverse zaken losgehaald om staat van onderhoud nog verder te onderzoeken. In tegenstelling tot de vorige 2 MCS-en merk je dat deze wagen nauwelijks iets te verduren heeft gehad vd weersinvloeden. Alle schroefjes, boutjes, moertjes gaan gemakkelijk los en tot nu toe brak er niets af. Zelfs de alu delen zien er nog nieuw uit.
Meteen maar een ITG luchtfilter en JCW pook + handrem geplaatst en rubberen vloermatten erin gemikt.

Mod plannen ?? NEE !! ik bedoel NIE VEUL !! ik ga een muur in de huiskamer doorbreken zodat ik um naast de tv kan neerzetten en heel af en toe als de zon niet te hard schijnt, het niet te hard waait, de temperatuur rond de 18 graden is, het niet regent etc .... dan mag ie naar buiten :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Ga wel nog remvloeistof verversen en over een tijdje het brandstof filter en wanneer ik bij Davy de stekkertjes heb opgehaald sluit ik de sidemarkers nog aan.
Tevens zoek ik nog een adresje waar ik het blanke deel vd velgen kan laten polijsten. De randen machinaal polijsten is voor de meeste bedrijven niet zo'n probleem maar de spaken dienen handmatig te gebeuren en dat doet niet iedereen blijkbaar.
Oja ... enne .... de jcw uitlaat maakt niet zo'n mooi geluid als de Milltek dus er is wel een resonantiedemper vervanger onderweg uit Duitsland ...

Genoeg geluld !!! zal eens wat pics gaan uploaden !!
Laatst gewijzigd door ginoceros op 20 sep 2017, 19:37, 6 keer totaal gewijzigd.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

22 jan 2016, 19:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ginoceros op 08 feb 2016, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

22 jan 2016, 20:04

Wauw Che, wa issie mooi !!!!!
Heel, heel veel plezierige km's gewenst met je nieuwe troetel Mini en hopelijk kunnen we hem snel in real life bewonderen.
Geniet er van samen met Peet :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Polar70
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 apr 2010, 23:24

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

22 jan 2016, 20:41

Vandaag weer in real life gezien. Wat een pareltje. Trouwens moet ik tijd vrijmaken om het muurtje door te breken. Wat een vette GP.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

22 jan 2016, 20:59

Hahaha nee Jack daar misbruik ik Peet voor !!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

22 jan 2016, 21:26

Lekkere MINI GP Che, ziet er inderdaad nog strak uit en maar 55K kilometers, Love it :icon_top:
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

22 jan 2016, 21:44

Wat een mooie volgende stap weer Che.....begerenswaardig...top!
Regards
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

23 jan 2016, 10:32

Thanks guys enne Toine ... lang geleden .... nog leuke otoprojectjes lopen ??
Raj
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1636
Lid geworden op: 27 okt 2011, 11:28

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

23 jan 2016, 10:41

I approve! ;-)
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

23 jan 2016, 10:46

Heel mooi, gefeliciteerd met de aankoop!
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

23 jan 2016, 11:42

Gefeliciteerd met deze aanwinst!
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

23 jan 2016, 11:45

Ik heb je via FB een berichtje gestuurd met een adresje voor je velgen
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

23 jan 2016, 14:30

Gefeliciteerd en welkom bij de GP rijders. :icon_top:
Hoop dat we elkaar eens treffen met nog een aantal GP's meer. 8)

Wel mee gaan rijden hoor want daar zijn ze voor gemaakt en het is echt een feestje. :))
Geen woon-werk kan ik me voorstellen en pekel-tijd. (mijne komt nu ook niet buiten)

Die van mij stond op 58 toen ik 'm 4 jaar terug heb gekocht en nu op 125.
Maar dat is nog weinig in vergelijk met de Blauwe. :wink:


PS je weet vast wel de GPUK Ownersclub te vinden op forum en Facebook, leuke club
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

23 jan 2016, 14:49

the blue lobster schreef: PS je weet vast wel de GPUK Ownersclub te vinden op forum en Facebook, leuke club
Oh die gaan pissig zijn op mij...
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: De Mini Cooper S John Cooper Works GP van Peet en Ché !!

23 jan 2016, 15:09

@ Louis, bedankt ! Had wheelcare ook al benaderd maar die kan alleen de randen machinaal doen.
@ Wim, we treffen elkaar 7 mei met meerdere GP's dus kom maar op met die camera ! Idd geen woonwerk Mini, daar hebben we de SD voor. Heb al account bij gpowners, moet me alleen nog even voorstellen
@ Davy, zou je denken .. ?? binnenkort maar weer eens bij je op bezoek om de spulletjes op te halen. Geld vliegt de deur uit !! ps kapje binnenkant vd linker achterstijl bij raam heeft gebroken ophangpunten dus bestel maandag een nieuwe .... jij hebt um niet toevallig over vanwege inbouw kooi ofzo ?

Terug naar “Show your ride”