Lekkage vloer rechter passagier vloer

De 2e generatie vanaf 2006
Cluman3
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2016, 11:30

Lekkage vloer rechter passagier vloer

14 feb 2016, 11:38

Sinds een jaar zijn we de Gelukkige bezitters van een mini clubman cooper (2e mini, eerste wastafel een witte cooper uit 2005). Helaas hebben we al even lekkage en zowel onze garage als wij kunnen de oorzaak niet achterhalen. Zijdeur is het niet en ook met de sproeier test geen water te zien.... Heeft een van jullie misschien een idee?
Ik las ook ergens iets van een lekkende kachel radiator. Maar ik kan me niet voorstellen dat het dan over de vloer naar achteren loopt.

Vast dank voor het meedenken!!!
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

Re: Lekkage vloer rechter passagier vloer

14 feb 2016, 21:53

Zoek het bij de achterdeuren. Kijk ook even in de bak waar het reservewiel hoort te liggen. En MINI hoort te lekken. Is van origine Engels he!
Kivo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 okt 2015, 21:04

Re: Lekkage vloer rechter passagier vloer

15 feb 2016, 18:49

Zou het van bij de reservewielbak tot bij de rechter passagiers vloer kunnen lopen denk je?

Moet je er mee in een zwembad zijn gereden lijkt mij...
Cluman3
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2016, 11:30

Re: Lekkage vloer rechter passagier vloer

15 feb 2016, 19:10

Helaas is die ruimte droog en netjes. Het enige wat ik me nog kan bedenken is bijvoorbeeld een voorruit die lekt en het water dat door de aflopende vloer naar achteren loopt. Maar als ik naar de vloer kijk dan staat daar nog een stoel en fundatie die weer hoger is.
Iemand nog ideeën wat het zou kunnen zijn?
Vast dank voor de reacties!!!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Lekkage vloer rechter passagier vloer

15 feb 2016, 19:23

't Zou denk ik helpen als je vermeld waar exact de nattigheid is waargenomen.
Zoals ik nu uit de verschillende berichten lees, dan merk je vocht achter de voorstoelen op, maar vóór de achterbank; dus in de voetenbak van de passagier.
En omdat je het over zijdeur hebt, vermoed ik dat het alleen de passagiers-/rechter-kant is?

Heb je een panoramadak?
Cluman3
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2016, 11:30

Re: Lekkage vloer rechter passagier vloer

16 feb 2016, 18:40

Dag Robert, juist en sorry als ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Panoramadag heb ik (helaas) niet.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Lekkage vloer rechter passagier vloer

16 feb 2016, 21:46

:icon_top: Zonder panoramadak kunnen we die mogelijke optie van een lekkend dak al wegstrepen. Tenzij het bij de antenne vandaan komt.
Maar anders zou ik toch echt de clubdoor (zijkant) vermoeden hoor. Ergens langs de rubbers ervan. Bij de dorpel, of bij het raam. Of het raam van de voorste deur sluit niet helemaal netjes tegen z'n rubber (op de clubdoor).
jo's
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2019, 13:39

Re: Lekkage vloer rechter passagier vloer

17 jan 2019, 20:17

heb het zelfde probleem maar dan aan de linker kant, heb wel een panoramadak. dichtingen van de deur zijn al vervangen maar zonder resultaat.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Lekkage vloer rechter passagier vloer

19 jan 2019, 15:24

Als de kachel lekt dan moet de vloeistof vettig zijn, is koelvloeistof.

Als de auto airco heeft dan kan het lekkage van condenswater zijn.
Bij de R weet ik niet of dit voor kan komen maar bij de F serie in ieder geval wél.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Lekkage vloer rechter passagier vloer

27 jan 2019, 10:43

En oorzaak al gevonden JO?
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Lekkage vloer rechter passagier vloer

28 jan 2019, 18:49

Beste,
Ik ben ook zeer lang bezig geweest en bij mij was het het raamrubber tussen de deur en auto dat tochtrubber. Want wat bleek nu dat rubber zat ter hoogte bij de ventilatierooster waar een sticker is geplakt van let op airbag geplaatst of waar je de airbag mee kan uitzetten daar zit dat tochtrubber in de bocht gedrukt maar bij mij had de dealer (na heel lang zoeken en ook werd de lekkage erger ) nooit goed aangedrukt daardoor kwam tijdens een heftige regenval er via die weg een regenspoor opgang die naar de vloer krop. Ik heb het dus zelf opgelost door het rubber goed aan te drukken en dus niet het rubber zoals de dealer had gedaan het maar half had aangedrukt. Maar echt goed aangedrukt ik hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen en dat het dit ook voor jou is. En dat je er wat mee kan.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”