Autoalarm in een Mini F55 laten inbouwen

Vanaf 2014
Olaf1964
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mei 2014, 16:14

Autoalarm in een Mini F55 laten inbouwen

18 mar 2016, 09:44

Door inbraak in mijn garagebox overweeg ik om een alarm in mijn Mini F55 te laten inbouwen.

Via de Mini dealer in Enschede hebben ze mij een Defa alarm klasse 3 aangeraden, deze kost alleen euro 895,00 inclusief inbouw.
Op diverse sites worden ze voor minder geld inclusief inbouw aangeboden, bv bij Fleetacces BV voor euro 659,00.

Heeft iemand ervaringen met een autoalarm in een mini.
Ik lees namelijk over regelmatig valse alarmmeldingen, wat weer vervelend is. Daar komt nog bij dat mijn garagebox niet naast mijn woning gelegen is. Dus zorgt misschien weer voor overlast voor omwonenden van mijn garagebox.

Is het waard om zoveel geld te spenderen voor een autoalarm?
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Autoalarm in een Mini F55 laten inbouwen

18 mar 2016, 09:58

Ik heb er ook over nagedacht, bij aankoop van mijn F56. Mij werden dezelfde bedragen genoemd en dat vond ik ook een tikje aan de hoge kant. Mijn overweging het niet te doen is dat het tegenwoordig niet veel meer uitmaakt, ze jatten je auto toch wel en niet door braak maar met een laptop en dan zetten ze je alarm volgens mij ook meteen uit. Bovendien kijkt er volgens mij niemand meer op of om als er een alarm afgaat...

Afsluitend, als ze hem jatten zou ik er ziek van zijn máár het is maar een auto. Dan komt er wel weer een nieuwe. Ik heb dus besloten geen Klasse 3 alarm te laten installeren, standaard heb je overigens al SCM Klasse 1 (startonderbreking).
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Autoalarm in een Mini F55 laten inbouwen

18 mar 2016, 13:11

Ik heb er ook voor gekozen om t niet te doen. Auto komen ze heel makkelijk in en nemen ze zo mee!! Niemand kijkt op of om als een alarm afgaat.

Vorige auto's hadden t wel, zat eral in en was vereiste van de verzekering. Maar gaat vaak om de kleinste dingen af! Als je bijv "te snel" bent met openen van de auto. Blijft doorloeien ookal is de auto gestart en rij je de straat uit.

Vorig jaar waren we met de audi (a3 etron, zonder alarm) naar disney gegaan. Door een systeemfout (?) is de auto volledig op slot gegaan toen de autosleutel in een tas in de achterbak zat. Lokale garage kerel heeft met 2 luchtkussentjes en een stukje metaal de deur open gekregen.... Zo zie je hoe makkelijk ze de auto kunnen meenemen zonder schade.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Autoalarm in een Mini F55 laten inbouwen

18 mar 2016, 15:33

Of het wel of geen nut heeft laat ik in't midden.
Kijk wel even naar je verzekering...kan zijn dat als je een all risk hebt en je Mini een X- waarde vertegenwoordigd (cat waarde + extra's/optie's) dit een vereiste is :wink:
(Maw, je polis even goed lezen)
F56S JCW PRO LCI
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Autoalarm in een Mini F55 laten inbouwen

18 mar 2016, 16:28

Wij hebben geen alarm

Ten eerste: de prijs zat < € 50k en hoefde daarom niet aangeschaft worden
Ten tweede: het alarm Af Fabriek is eigelijk het minimale. Je houdt niemand tegen. Het enige, maar voor een Mini; bedoel dit niet denigrerend, is een GPS Tracksysteem waarmee ze de auto kunnen volgen. Maar ook dat biedt geen zekerheid.

Mocht de verzekering dit wel eisen, dan schaf je het minimale Af Fabriek aan.
Hans2013
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 mar 2013, 16:22

Re: Autoalarm in een Mini F55 laten inbouwen

18 mar 2016, 19:38

Dat GPS trackingsysteem kun je wel vergeten. Mijn vrouw had een Golf R met klasse 5 alarm dus GPS.
Auto gestolen van de oprit. GPS signaal was echter niet te zien. Professionele dieven hebben een GPS
stoorder bij zich. Die schermt het signaal af volgens de expert van de verzekeringsmaatschappij.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”