Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

23 apr 2016, 16:23

N14 (Cooper S) is degene met het distributie probleem, niet de N12. Maar dat wil niet zeggen dat je ketting geen herrie kan maken natuurlijk. Vanaf hier is het lastig te oordelen


Sent from my iPhone using Tapatalk
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Boneszz
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2016, 10:35

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

23 apr 2016, 16:38

Nee klopt inderdaad, het komt wel van de linkerkant van het blok, maandag maar even beek bellen en vragen wanneer ze kunnen checken/ vervangen, wel knap waardeloos gezien het feit ik er nog geen goeie 1100km mee heb gereden sinds aankoop. Geluid is ook pas recent ontstaan nadat ik 70km snelweg heb gereden, iets meer gas gegeven nadat die warm was (niet eens voorbij de 5000toeren gekomen) en bij aankomst op locatie had hij dat geluid, geen leuke introductie zo met de mini :(
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

23 apr 2016, 16:47

Zit er wel voldoende olie in?


Sent from my iPhone using Tapatalk
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Boneszz
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2016, 10:35

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

23 apr 2016, 17:07

Ja er zit genoeg olie in, boven het midden (warm), peilstok is waardeloos maar ik let er heel erg op, gezien ze er bekend om staan
Boneszz
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2016, 10:35

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

23 apr 2016, 18:00

Of moet ik hem vullen tot het max? Als die koud is staat ie net onder de max...
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

24 apr 2016, 11:41

Nee, oliepeil is goed net onder max. Motor klinkt idd. alsof er geen olie in zit. :X
Zou kunnen dat de distributie een tandje verkeerd staat.
Boneszz
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2016, 10:35

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

24 apr 2016, 14:31

Nogmaals gecontroleerd en koud staat die echt net onder de max... Kan die zon herrie gaan maken als er een halve L te weinig in zit dan ? :/
Boneszz
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2016, 10:35

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

02 jun 2016, 18:49

Hier ook ng even aangeven wat het was: het was mijn multiriem die was uitgedroogd en er was een hap uit gelukkig op tijd bij en niet de distributie! Riem vervangen gelijk ook maar de waterpomp en de poelie, 3 uurtjes sleutelen en het was weer voor elkaar! :)
MiniRuben
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 dec 2015, 17:50

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

05 nov 2016, 21:23

Boneszz schreef:Hier ook ng even aangeven wat het was: het was mijn multiriem die was uitgedroogd en er was een hap uit gelukkig op tijd bij en niet de distributie! Riem vervangen gelijk ook maar de waterpomp en de poelie, 3 uurtjes sleutelen en het was weer voor elkaar! :)

De Riem vervangen is dat makkelijk zelf te doen mijn mini doet hetzelfde als op jou filmpje. Fluctueert ook lichtjes op stationair draaien. begon me al serieuze zorgen te maken om de distributie ketting. maar dat was het bij jou niet.
Afbeelding
Mods :
v Chrome gone black
v MINI Logo
x Cheeko Stuur
x Verlaging
x Witte Velgen
x Uitlaat ?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

07 nov 2016, 19:35

Mijn multiriem is vrijdag avond richting de IKEA meet ook geknapt, zo te zien was deze aardig uitgedroogd. Ondanks dat ik jaarlijks APK keuring en autochick doe niet ontdekt. Mijn MINI zou in december een grote beurt krijgen dus deze kwam iets te vroeg. MINI staat nu bij de dealer en ik ga morgen horen of het alleen de riem is. Wel gevraagd om meteen een nieuwe riem spanner mee te wisselen.

Als ik een garage had gehad had ik het zelf gedaan. Je moet het rechtervoorwiel verwijderen, je rechterkoplamp en de binnen kuip rechtsvoor. Nu stoep sleutelen gaat hem niet echt worden.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Fonneke
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2016, 09:22

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

23 nov 2016, 18:01

Oliepeil van mijn R55 wordt wekelijks nauwkeurig gecontroleerd (Cravenspeed oliepeilstok) en is precies op peil (olieverbruik is een kwart liter per 2500 km). Desondanks opeens het beruchte rammeltje >:( Bij nadere controle bleek dat de bovenste geleider van de distributieketting deels was afgebroken. De metaal- en plastic deeltjes lagen onderin de motor. Ongelooflijk zoiets. Een flinke schadepost maar toch blij dat niet de hele motor in de soep is gedraaid. Alles is netjes gemaakt en het meisje is weer blij :D
The only source of knowledge is experience.
Albert Einstein
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

23 nov 2016, 18:47

is niet ongelooflijk want de kettingspanner werkt op oliedruk en als de spanner versleten is kan het wel ff duren voor de druk opgebouwd is en zal die de eerste km's de ketting niet op spanning brengen en dus de ketting tegen de geleiders laten lopen..
Het probleem zit dus niet in je olie niveau maar in je spanner
Dat moet je gehoord hebben want maakt gigantisch kabaal als die niet op spanning is.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fonneke
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2016, 09:22

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

24 nov 2016, 05:57

Dat is juist het rare... geen kabaal! De auto staat momenteel buiten. Na de start staat ie even stationair te draaien voor ik weg kan rijden (poort openmaken etc.) en ik had het "rammeltje" niet eerder gehoord. Toen ik het hoorde ben ik meteen naar de garage gereden en daar stonden ze dus wel verwonderd te kijken naar hetgeen ze toen zagen...
The only source of knowledge is experience.
Albert Einstein
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

26 nov 2016, 21:22

Je spanner werkt niet alleen op oliedruk. Er zit ook een veer in, die extreem lang is en in elkaar kan haken. Dit is te modden door een veer te gebruiken die de juiste lengte heeft. Verder kan je de krukas voorzien van een spie die de twee tandwielen op zijn plek houdt. Als deze slippen raakt alles van tijd af. Er zijn wat van deze modjes om het probleem met de distr te verkleinen.
Turbomug
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2016, 11:49

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

07 dec 2016, 22:31

Bij mij is de ketting en spanner ruim 60.000 geleden vervangen bij de dealer in Den Haag. Moet ik binnenkort rekening gaan houden met opnieuw een vervanging van e ketting en de spanner of zijn de nieuwe kettingen van betere kwaliteit?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”