Stank airco

Vanaf 2014
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Stank airco

22 sep 2016, 16:57

Last van nare luchtjes uit de airco:

PUMA-Nummer: 60225208-07
Falafel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mar 2016, 20:33

Re: Stank airco

22 sep 2016, 19:19

F 56 probleem volgens mij.
F56 Black Carbon 180 pk, JCW trim,18 inch Mak wheels, Procartuning, Cobra verlaging
hansderk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Stiphout
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 sep 2012, 16:43

Re: Stank airco

27 jun 2017, 22:41

Maar kan het ook verholpen worden..
Mini 5 deurs F55, 2015, Zwart metallic
Audi TT Roadster 3.2 Quattro DSG
Audi A3, 2013, 1.6 TDI Full options
Falafel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mar 2016, 20:33

Re: Stank airco

27 jun 2017, 23:06

Oplossing is simpel, airco laten reinigen. Ik heb het bij de dealer laten doen.
F56 Black Carbon 180 pk, JCW trim,18 inch Mak wheels, Procartuning, Cobra verlaging
hansderk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Stiphout
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 sep 2012, 16:43

Re: Stank airco

27 jun 2017, 23:09

Maar auto heeft pas 15.000 km gelopen en was al vrij snel na nieuwlevering...
Mini 5 deurs F55, 2015, Zwart metallic
Audi TT Roadster 3.2 Quattro DSG
Audi A3, 2013, 1.6 TDI Full options
Falafel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mar 2016, 20:33

Re: Stank airco

28 jun 2017, 00:10

Had hetzelfde verhaal. Was geen garantiekwestie volgens de dealer. Ik kreeg het niet vergoed en heb uiteindelijk betaald.
F56 Black Carbon 180 pk, JCW trim,18 inch Mak wheels, Procartuning, Cobra verlaging
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Stank airco

28 jun 2017, 22:49

Falafel schreef:Had hetzelfde verhaal. Was geen garantiekwestie volgens de dealer. Ik kreeg het niet vergoed en heb uiteindelijk betaald.
Ik zou als ik jou was bovenstaand PUMA nummer even opschrijven, terug naar de garage gaan en je geld terugvragen! Als er een PUMA nummer is, is het altijd een verwijtbaar dingetje ...een bekend probleem. Kan niet waar zijn dat jij daar als klant voor moet opdraaien!

Heb het onlangs (toen het zo warm werd) ook gehad, bij de garage gemeld. Ze wisten van niks en hebben vervolgens de airco op eigen initiatief gereinigd, waarvan ik vervolgens een rekening kreeg. En die heb ik niet betaald... na enige discussie kreeg ik een credit; niet vanwege een manco aan de auto maar omdat ze me vergeten waren te vertellen dat schoonmaken geld zou gaan kosten.

@Hans, heb je naast het PUMA nummer ook een oplossing gezien? Schoonmaken is leuk, maar tijdelijk... het heeft te maken met het feit dat water blijft staan in een randje en dat gaat schimmelen, vervolgens stinken. (weer een) designfoutje dus!
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Stank airco

29 jun 2017, 18:03

Ik heb nog niets over een eventuele oplossing gehoord.

Wel heb ik toen wij onze nieuwe kregen aan mijn verkoper gevraagd of het opgelost was.
Nou nee. echter als het weer zover was dan melden. Ondanks dat de vorige dit had, zucht!
Gelukkig is het PuMa nr bekend.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Stank airco

30 jun 2017, 11:24

RemcoMINI schreef:
Falafel schreef:Had hetzelfde verhaal. Was geen garantiekwestie volgens de dealer. Ik kreeg het niet vergoed en heb uiteindelijk betaald.
Ik zou als ik jou was bovenstaand PUMA nummer even opschrijven, terug naar de garage gaan en je geld terugvragen! Als er een PUMA nummer is, is het altijd een verwijtbaar dingetje ...een bekend probleem. Kan niet waar zijn dat jij daar als klant voor moet opdraaien!
Een PUMA wil niet altijd zeggen dat er geen kosten voor de klant aan zitten.
Zeker met een stinkende airco niet.

Een PUMA kan ook na de garantie worden toegepast. De PUMA's worden gemaakt om de werkplaats en de klant van kosten te ontlasten. Als een probleem (vaker) voorkomt, dan is de oplossing al bedacht. Op deze manier kunnen de diagnosekosten en omlaag en krijgt de klant zijn auto sneller terug.

@Hans, heb je naast het PUMA nummer ook een oplossing gezien? Schoonmaken is leuk, maar tijdelijk... het heeft te maken met het feit dat water blijft staan in een randje en dat gaat schimmelen, vervolgens stinken. (weer een) designfoutje dus!
Dit is geen designfout.
Het is een gebruikersfout!
Lees de instructie eens van de airconditioning :) Voor het bereiken van de bestemming uw airco uitschakelen zodat de ontstane waterdamp de inlaatkanalen kan verlaten en zo schimmelvorming en nare luchtjes voorkomen kunnen worden.
Als je met navigatie aan rijdt, dan zal de airco zichtzelf op tijd zelf droog proberen te blazen.

Afgelopen winter was zeer zacht waardoor de airco vaker gebruikt is dan men denkt. Er is daardoor veel condens ontstaan in de luchtkanalen. Dit keer ook op plekken waar het voorheen niet kwam. Alle merken hebben/hadden hier last van. Erger dan eerdere jaren.
Forté (veel gebruikt merk voor reinigen airco en motoren) heeft zelfs een nieuwe formule moeten maken + een nieuwe lans om de kanalen te reinigen. Dit alles heeft te maken met de zachte winter van afgelopen jaar.

De airco reinigen kost idd tijd en geld, maar naar mijn mening wel de moeite waard. Naast de stank kan je er ook ziek van worden.
Airco reinigen valt iig nooit onder garantie.


Inhoud PUMA:
- Microfilter vervangen (nieuw type) + airco reinigen.
// nieuw type microfilter zorgt dat er minder makkelijk vocht in het filter kan lopen. Ongeacht wanneer dit word uitgevoerd, zijn dit kosten voor de klant.
- Software aanpassing mogelijk voor sommige type voertuigen > bij inschakelen airco word de eerste 5sec de lucht via de beenruimte geblazen zodat de lucht minder/niet ruikbaar is.
// Mits binnen de 2 jaar fabrieksgarantie uitgevoerd, is het gratis.
> in een extreem geval is het mogelijk dat er een lucht/afvoerleiding niet juist is gemonteerd en daardoor verstopt. Deze zal worden vervangen en dat valt wél onder de garantie. Dit betreft alleen rechts gestuurde voertuigen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
lucgallet
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: oedelem
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2016, 16:13

Re: Stank airco

02 jul 2017, 07:35

Hallo,
Mij hebben ze altijd gezegd dat je nooit de airco mag uitzetten(ook bij Volkswagen).
Dat zou beter zijn voor het hele airco systeem.
groeten
Waarom heb ik niet eerder een mini Cooper gekocht :D
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Stank airco

02 jul 2017, 14:24

lucgallet schreef:Hallo,
Mij hebben ze altijd gezegd dat je nooit de airco mag uitzetten(ook bij Volkswagen).
Dat zou beter zijn voor het hele airco systeem.
groeten
dat is raar, mij is verteld dat je de airco regelmatig aan moet zetten, ivm de pomp.
heb airco echter altijd aan, zomer en winter, heb van luchtjes geen last gehad tot op heden.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”