Zetje in de goede richting, Clubman

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
Minimoto
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 nov 2015, 20:05

Zetje in de goede richting, Clubman

17 jan 2017, 21:21

Ik ben niet zo'n frequente poster maar weer even een berichtje.
Van een classic ben ik overgestapt naar een R50, nog steeds enorm veel schik van.
Omdat mijn vrouw van baan veranderd gaan we van 2 naar 1 auto. Met 2 kinderen en een grote hond is het toch behelpen. Ben aan het denken om vreemd te gaan en wel met een Alfa 159 sw :oops: haha, praktisch en ook mooi.
Nu kruipt het bloed natuurlijk toch waar het niet gaan kan en misschien neem ik de nadelen van een clubbie wel voor lief. Wie geeft me even het zetje? :lol:
Zou wel wat meer power willen maar lees zoveel slechte verhalen over de R55S dat het als het een clubman wordt waarschijnlijk een "gewone" cooper wordt met mooie opties.
Binnenkort iig een R50 te koop. En tips voor een mooie R55 met niet teveel km's zijn welkom!

Gr Paul
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

18 jan 2017, 04:16

R55 Diesel al eens in overweging genomen?
Heerlijk sterke motor kan ik je zeggen en goed te tunen (tegen nette prijs) voor nog meer power.
Ben al 2 jaar tevreden gebruiker (met een D met hoge kmstand)
Minimoto
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 nov 2015, 20:05

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

18 jan 2017, 12:28

Denk dat ik te weinig km's per jaar rij voor diesel (10-15dkm) Hoeveel rij jij per jaar?
Vandaag even live gekeken bij zowel een 159 als een clubman en ik ben er nog niet uit.. lastig, minder praktisch maar hoge funfactor vs ruimte en ook mooie styling.
De ruimte achterin de 159 viel me best tegen eigenlijk. Achterin de clubman zit je best redelijk, kinderen zeker.
Aarghh keuzes :lol:
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

18 jan 2017, 12:44

Ik rij wel zo'n 20dkm gemiddeld per jaar dus voor mij zeker de moeite waard.
Als je 15dkm rijd denk ik ook dat het al voordelig(er) kan zijn hoor.
En dan in combinatie met de heerlijke (en betrouwbaardere) motor die de Diesel is

Ruimte in de Clubman is echt wel goed vind ik, zeker als je 'm vergelijkt met de R56 die we hiervoor hadden.
Minimoto
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 nov 2015, 20:05

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

18 jan 2017, 12:54

Het zal er net om hangen, heb er even een online berekening op losgelaten.
Positieve ervaringen zijn altijd leuk om te horen.
In eerste instantie wilde ik voor een R55S gaan maar ivm betrouwbaarheid toch maar los gelaten. Ik begrijp dat de N12 motor gewoon betrouwbaar is. Het koppel van een diesel is daarintegen ook erg bruikbaar.
Minimoto
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 nov 2015, 20:05

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

18 jan 2017, 19:13

Dit is de berekening, niet voordelig bij 10-15dkm. Tankinhoud niet naar kijken.
Ik woon aan de duitse grens dus vandaar de benzine prijzen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

18 jan 2017, 19:16

... even een online berekening op losgelaten....
Hahaha, ga je echt een MINI kopen op basis van getallen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (geintje!)
Het stukje ''emotie" speelt, ik denk bij vele forumleden, natuurlijk ook een hele grote rol bij de keuze. Puur op basis van berekeningen kom je eerder uit bij Dacia, Suzuki, Kia, Citroen, ... of via de verbruikscijfers bij een aantal Toyota Hybrids...

Ter info, ik heb jaren lekker gereden in een MINI Clubman Cooper S, altijd fijn om net dat beetje meer power te hebben.
Nadeel van de drama-verhalen op het web is dat mensen de goede verhalen en belevenissen niet in verhaalvorm op het web zetten. Dus voor je gevoel word je alleen overladen met problemen, en helaas niet met de successen.
Laatst gewijzigd door Robert op 18 jan 2017, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
luckyducy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Veluwe
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2014, 14:18

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

18 jan 2017, 20:03

Ik ben van een R56 naar een R55(Chili) overgestapt en nog geen dag spijt :icon_top:
Achterin ruimte zat,zit zelf ook wel eens achterin :icon_top:
Voordeel was ook nog eens dat de R55 luxer is dan me R56 :D
Volgende Mini zal denk ik een Countryman worden :rijden
Minimoto
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 nov 2015, 20:05

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

18 jan 2017, 22:23

Robert schreef:
Hahaha, ga je echt een MINI kopen op basis van getallen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (geintje!)
Hahaha tuurlijk, was even een diesel aan het overwegen.. heb een classic gehad en nu een R50, allebei niet gekocht met het verstand maar met het hart haha :icon_top:
Minimoto
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 nov 2015, 20:05

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

18 jan 2017, 22:31

luckyducy schreef:Ik ben van een R56 naar een R55(Chili) overgestapt en nog geen dag spijt :icon_top:
Achterin ruimte zat,zit zelf ook wel eens achterin :icon_top:
Voordeel was ook nog eens dat de R55 luxer is dan me R56 :D
Volgende Mini zal denk ik een Countryman worden :rijden
Goed om te horen, mijn huidige Mini bevalt echt nog heel goed maar geeft nét te weinig ruimte. Ben bang dat ik het "kart" gevoel wat ik nu heb iets kwijt raak..
Misschien toch maar voor de S gaan dan haha

Gr Paul
Minimoto
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 nov 2015, 20:05

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

31 jan 2017, 23:54

Allright, ik ben er voor nu uit.. de clubman is van de baan want het is echt krap op vakantie gaan met 2 volwassenen, 2 kinderen op de achterbank, een Rhodesian Ridgeback achterin samen met bagage, dakkoffer bovenop en een fiets ernaast haha. Probeerde mezelf wanhopig wijs te maken dat het echt wel kon omdat het zo'n geweldig mooi bakkie is maar ik blijf lekker in de R50 rijden en voorlopig houdt mijn vrouw de Skoda. Over een tijdje gaan de 2 auto's plaats maken voor 1 grote maar voor nu wil ik mn R50 nog niet kwijt.
Thanks voor het meedenken iig! :icon_top:
Gebruikersavatar
Martijnmini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: NB
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:35

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

01 feb 2017, 13:56

Hoi,

Je hebt je keuze al gemaakt zie ik. maar ik ben dus van de clubman afgestapt omdat er te weinig bagage ruimte inzit voor bv een kinderwagen. ook is het missen van 2 volwaardige deuren achterin een groot gebrek.
Ik heb ook gekeken voor een Countryman (oud model) want deze heeft wel in totaal 5 volwaardige deuren maar daar valt de bagage ruimte in de kofferbak heel erg tegen. deze is wel hoog en ook breed genoeg maar alles behalve diep. en dat heb je wel echt nodig voor b.v. de kinderwagen.

Voor mij is de Mini als 2de auto een betere optie want ze blijven leuk
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

01 feb 2017, 15:38

Ik vind dat er toch wel een zee van ruimte in de Clubman zit hoor, zeker als je vanuit een R56 of R50 komt.
Voor een kinderwagen en hond kom je wel wat ruimte te kort, maar als je dat stadium (kinderwagen) eenmaal voorbij bent zijn er zeker wel buggy's te krijgen die makkelijk achterin passen.
Wij gaan nog steeds elk jaar op vakantie zonder dakkoffer, met 2 jongens (9+6) die ook allebei hun step mee willen nemen. Lukt echt wel, en zeker als je naar een warm land gaat heb je niet veel nodig toch
Gebruikersavatar
Martijnmini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: NB
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:35

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

01 feb 2017, 16:57

hoi,

het is inderdaad maar net hoeveel ruimte je nodig hebt. en wat je mee wil nemen.
maar de kofferbak ruimte van een Clubman 260 - 930L is kleiner dan die van een Polo 280 - 952L

En dat vind ik persoonlijk zeer minimaal.
Minimoto
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 nov 2015, 20:05

Re: Zetje in de goede richting, Clubman

01 feb 2017, 17:43

Het is idd net hoeveel je mee wilt nemen. Wij houden wel van camperen en in onze Skoda Fabia station gaat het allemaal maar net mee en dan zit er ook nog een dakkoffer op haha. Wij zitten ook nog in de fase van het campingbedje, buggy enzo.
Ciao, Paul

Terug naar “Verkocht/gevonden”