Welke verenset voor Mini R55?

Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Welke verenset voor Mini R55?

01 apr 2017, 08:01

Best Mini-liefhebbers,

Ik zit eraan te denken om een verenset op mijn Mini Clubman R55 te laten plaatsen. Het doel is om de auto iets lager te krijgen (2 a 3 cm) met min of meer behoudt van het huidige comfort. Waarschijnlijk ga ik de verenset combineren met wielspacers (+/- 12mm).
Als ik op het internet zoek kom ik talloze merken tegen voor verensets. Zelf denk ik aan een Eibach Pro-kit of de Cobra Suspension kit. Mijn vraag is: hebben jullie ervaringen met een van bovengenoemde verensets, of hebben jullie betere alternatieven, kunnen jullie iets zeggen over wat een verenset betekent voor de wegligging en comfort van de Mini (wordt het keihard of juist beter dan de originele set)? En zijn er nog zaken die ik moet weten over verensets?

Hoor het graag! Groeten, Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Welke verenset voor Mini R55?

01 apr 2017, 12:34

heb zelf net eibach prokit laten monteren op DDC dempers en 18" runflat, ja dit is redelijk hard, maar krijg een betere sturende auto voor terug, voorheen hetzelfde gedaan met cobra veren van Coendek op R53 toen 17" runflat, voor mij is dit prima. hard zacht comfortabel, tis toch allemaal wel wat persoonlijk.

meningen te over op dit gebied, iedereen heeft voor zich zelf gelijk denk ik, als je voor verlagings veren gaat hou je de kosten beperkt, win je aan looks en handling, daarna is het aan jezelf om te komen in combi met banden tot iets dat voor jou goed voelt. suc6, lees hier graag terug welke beslissing je uiteindelijk hebt genomen.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”