Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

24 apr 2017, 09:38

Cooperdriver schreef:
Lars Temmink schreef:Wat een verschil zeg! Wat merk je precies voor verschil?
Loopt veel beter stationair, tijdens hard accelereren had ik een soort hikje c.q hij hield enigzins in en ben ik nu gelukkig kwijt. Loopt over het hele toerenbereik merkbaar beter, mooier,sneller en vloeiender door. Vooral de laatste 1000 toeren goed merkbaar. Al met al echt een aanrader Lars, is het geld zeker waard.
Ik heb mijn beide carterventilaties geopend en niet meer op de inlaat aangesloten.
Sinds toen ben ik mijn 'hikje' bij ineens hard optrekken/doortrekken kwijt. Er kwam wel een paar keer een hele dikke roetpluim uit de pijp :mrgreen: dus denk dat ik ze zelf grotendeels heb schoongeblazen >)
Toch twijfel ik om dit een keer te doen, gewoon voor t gevoel...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

24 apr 2017, 11:25

melelie schreef:De mijne heeft pas 53.000km gelopen, maar vermoedelijk veel korte stukjes, dus ik ga ook een afspraak maken binnenkort bij HBT. Is de prijs nog steeds ongeveer hetzelfde?
Jep, 220 euro. Ik ben er in maart nog geweest.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

24 apr 2017, 23:43

BMX schreef: Ik heb mijn beide carterventilaties geopend en niet meer op de inlaat aangesloten.
Sinds toen ben ik mijn 'hikje' bij ineens hard optrekken/doortrekken kwijt. Er kwam wel een paar keer een hele dikke roetpluim uit de pijp :mrgreen: dus denk dat ik ze zelf grotendeels heb schoongeblazen >)
Toch twijfel ik om dit een keer te doen, gewoon voor t gevoel...

Ik heb 1 carterventilatie afgedopt (linksboven) met de bekende Peugeot dopjes en de andere heb ik naar beneden/buiten lopen (word alleen met de APK aangesloten :mrgreen: ) maar wil het toch op een juiste en nette manier afwerken met een occ. Voor het milieu zeg maar :wink: :lol:
Hoorde trouwens van Tom dat de carterventilatie links boven bij een N14 alleen werkt bij stationair toerental wordt bij stijging toerental door vacuüm en een membraam vanzelf afgesloten.

btw. De slang van de "soundgenerator" heb ik ook tussen het inlaattraject gesloopt en afgedopt. Dat ding is helemaal complete onzin.

@ Meleli: en in April was het ook nog steeds € 220,= :D
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

25 apr 2017, 09:38

Waar heb je de slang mee afgedopt? Is daar een plug voor te krijgen of heb je zelf wat verzonnen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

25 apr 2017, 11:55

BMX schreef:Waar heb je de slang mee afgedopt? Is daar een plug voor te krijgen of heb je zelf wat verzonnen?
Met een conische rubberstop van mijn vijver spullen, die paste precies :mrgreen:
Zal vandaag in de schuur even kijken of ik er nog een heb liggen en laat het je dan weten Richard.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

25 apr 2017, 14:24

HAHAHAHA! Held!
Daar hou ik van! 8)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

26 apr 2017, 08:34

Thnx! Dan ga ik binnenkort ook ff een afspraak maken... :)


EDIT: meteen maar een afspraak gemaakt, eind juli kan ik terecht, idd voor €220 8)
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

26 apr 2017, 17:32

Goed zo! Het verschil ga je echt wel merken. Na een paar 100 km rijden is die van mij echt goed losgekomen nu: sneller en trekt beter/makkelijker door.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

08 mei 2017, 14:26

Ik ben benieuwd!
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

08 mei 2017, 18:57

Cooperdriver schreef:
BMX schreef:Waar heb je de slang mee afgedopt? Is daar een plug voor te krijgen of heb je zelf wat verzonnen?
Met een conische rubberstop van mijn vijver spullen, die paste precies :mrgreen:
Zal vandaag in de schuur even kijken of ik er nog een heb liggen en laat het je dan weten Richard.
Toch wordt dit inmiddels weer afgeraden. Iets met verkeerde druk in het blok. Hij zit er niet voor niets.
Een N18 is gebouwd om te functioneren met 1 ontluchting. De N14 niet.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Inlaat-traject schoonmaken dmv walnut blasting

28 jul 2017, 16:41

Vanmorgen met Leonie in Swifterbant geweest, inderdaad een prima service en Tom is een aardige vent! Was na 60.000km niet direct nodig, wat hij ook netjes aangaf, maar auto rijdt er toch weer wat soepeler van.

Terug naar “Afgeronde groupbuys”