Stabilisatorstang F56 / monteren andere grill

Vanaf 2014
macroenie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 nov 2016, 10:32

Stabilisatorstang F56 / monteren andere grill

24 mei 2017, 09:32

Ik ben op zoek naar dé oplossing voor het minder laten overhellen in snel genomen bochten.
Op minispeed.eu kom ik twee mogelijke kandidaten tegen
- maxx-g stabilisatorstang (alleen achterkant)
- eibach set (zowel voor als achter)

Wat is nu de beste keus voor mijn Cooper 1.5T? Indien mogelijk met behoud van het normale comfort op vlakke wegen.

Andere vraag: ik wil mijn grill vervangen door een zwart exemplaar, is het lastig zoiets te vervangen als in moet er veel gedemonteerd worden (bijv. bumper eraf) of kan het redelijk simpel?

Iemand ervaring hiermee?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Stabilisatorstang F56 / monteren andere grill

24 mei 2017, 10:59

Zoals bij mij en Rianne moet je bumper demonteren om de grille mooi zwart te kunnen wrappen.
NIET spuiten, dat blijft niet mooi door de steenslag...

Qua stabi zal het een "trial and error" verhaal worden. Ik heb straffere (Cobra) veren en heb geen last van overhellen. Alleen van onderstuur. Daar heb ik de "camber adjustable" powerflex draagarmbussen voor besteld. Kijken of dat voldoende verbetering brengt.
otikist
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Dordrecht
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2012, 22:29

Re: Stabilisatorstang F56 / monteren andere grill

24 mei 2017, 14:55

Ik dacht heel toevallig hetzelfde! Misschien wil ik ook de chromen grille vervangen voor een zwarte. Ik zou gewoon een nieuwe zwarte aanschaffen voor €95 ipv het gedoe met wrappen.. ik twijfel echter nog of het mooi zal staan icm de rest van het chrome pakket op mijn electric blauwe Cooper.. toevallig gaat volgende week woensdag mijn bumper eraf vanwege het vervangen van de 'steenslagbeschermer', het zwarte deel waar de kentekenplaat tegen zit. Deze is grijs verkleurd. Dus ik dacht.. als dan toch de bumper eraf gaat... twijfel!!
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Stabilisatorstang F56 / monteren andere grill

24 mei 2017, 19:17

ik zou voor de eibach set gaan, hou je ook de balans in je auto en ga je niet 1 deel straffer maken.

@ peter, als ze gemonteerd zijn hoor ik graag hoe ze bevallen.

@ otikist, niet twijfelen, zwart erop.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”