Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

Vanaf 2014
kandie01
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2017, 13:53

Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

02 jun 2017, 14:12

Hallo, ik ben van plan om een mini cooper 3 deurs nw aan te schaffen. Ik kan alleen heel moeilijk een beslissing nemen. Een mini cooper sport of geen sport? Ik heb intussen zoveel reviews gelezen waarschijnlijk té veel het wordt er helaas alleen maar moeilijker op. Uiteraard weet ik de verschillen tussen de twee en mijn voorkeur gaat naar een S.... maar dan lees je ergens dat het grote onzin is om je geld in een S te steken daar het zich niet bepaald bewijst een S te zijn.

Afijn, ik dacht ik doe hier een poging. Wellicht kunnen jullie mij wèl helpen met een definitieve keuze.
Alvast bedankt! Oja ik ben een vrouw van over de 40! Wellicht speelt dit mee in jullie overweging ;-)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

02 jun 2017, 15:27

Tsja, wat zoek je in een MINI? Is sportiviteit van belang, en zo af en toe eens effe het gaspedaal intrappen en heel vlot rijden? Of gewoon droog zitten in een leuk model, en heerlijk relaxed van A naar B tuffen?
Is de aankleding van de MINI van belang, dus welke opties móeten aanwezig zijn?
En natuurlijk het financiële plaatje (aanschaf/verbruik/verzekering/etc.) moet ook nog kloppen.

En als je dan denkt dat je er met alleen een MINI Cooper S bent, dan heb je het mis... Er is namelijk ook nog een overtreffende trap: namelijk een MINI Cooper S JCW. (Dus niet alleen met het JCW spoilerpakket, maar ook motorisch anders...)
Loop gewoon eens bij een dealer naar binnen, ga eens in een MINI zitten. Maak eventueel in beide eens een proefritje.

Maar waarschuwing vooraf: eenmaal een Cooper S, dan wil je daarna eigenlijk alleen maar Cooper S (of Cooper S JCW) rijden.... :mrgreen:

Succes met je keuze, en het personaliseren van je aanstaande MINI! :icon_top:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

02 jun 2017, 15:35

De verschillen tussen een ONE, Cooper, Cooper S en Cooper S JCW zijn behoorlijk!
Niet alleen het uiterlijk, maar ook de beleving, snelheid en uiteraard ook het brandstofverbruik ;)

Je wilt de auto nieuw kopen?
Ga een keer bij de dealer langs. Laat je eens adviseren en maak vooral de proefritten in de verschillende modellen en ervaar het vooral zelf!

Als je van vlot rijden houd is een S gewoon echt lekker.
Is het vooral in de stad, korte stukjes en voor de leuk.. dan denk ik dat een Cooper afdoende is.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
otikist
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Dordrecht
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2012, 22:29

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

02 jun 2017, 16:47

Het hangt er ook sterk vanaf wat je nu gewend bent. Ikzelf kwam uit een Fiat 500C met maar 69 pk, dan voelt een Cooper al super snel! Nu ik een paar maanden deze Cooper rijd is het vermogen inmiddels gewend en zou het van mij best meer mogen zijn, een S dus.. Echter, de Cooper rijdt behoorlijk zuinig! Reken ergens rond de 1 op 15 in de praktijk als je af en toe eens flink gas geeft. Hij voelt zeker niet traag door de twinturbo. Het hangt een beetje van je budget af, maar een heel dik aangeklede Cooper is zeker geen straf, en dat voor de prijs van een kale S..
macroenie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 nov 2016, 10:32

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

02 jun 2017, 17:16

Wat heeft de leeftijd er mee te maken? Ik ben ook over de 40 en rij in een normale cooper.
Voor mij was verbruik een belangrijke factor, voor snelheid pak ik de motor.
Ik haal met een vlotte rijstijl volgens de bc 5.3l/100km en bij de pomp lijkt het redelijk te kloppen.
Mijn traject is wel voornamelijk snelweg en door het verkeer kom ik vaak niet boven de 110.

Ik mis soms wel wat vermogen en daarom wordt er hopelijk op korte termijn een tuningbox ingebouwd en komt de cooper zo rond de 170pk uit.

Ik zou het eerder zoeken in meer opties dan meer vermogen als je moet kiezen tussen een kale S of een rijk uitgeruste Cooper.
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

02 jun 2017, 17:53

Ik denk dat de Cooper prima is maar de S wel veel leuker, ik heb in zowel de Cooper, de Cooper S en de JCW gereden, en heb zelf een S met JCW pakket. Daar ben ik heel tevreden mee. De S is op zich een goed compromis. Verbruik valt mee 1 op 12,3 vanaf het begin, en meest niet op de snelweg. Ga zelf rijden en ervaar het verschil!! De jacht is mooier dan de vangst
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit
lucgallet
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: oedelem
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2016, 16:13

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

03 jun 2017, 08:18

Hallo Kandie01,
Ik ben 44 jaar(man) en ik rij ook met Mini Cooper S Cabrio F57
Ik heb ook test gereden met de Mini Cooper Cabrio met 1.5 136 pk is heel goed maar je voelt duidelijk het verschil.
Cabrio is ook nog iets om te bekijken als je een Cabrio fan bent.
En het verbruik valt mee en anders kan je nog de Mini driving modes als optie nemen met green midi en SPORT stand merk je ook duidelijk het verschil als je iets zachter wilt rijden.
Waarom heb ik niet eerder een mini Cooper gekocht :D
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

03 jun 2017, 13:56

staat de S wel voor sport, nooit over nagedacht, noem het altijd S nooit sport :?

leeftijd, ben ruim in de 50, hoezo, mini's alleen voor jonge gasten!!! :s nee hoor , is voor alle leeftijden.

een S heeft alleen dikkere motor, voor de uitrusting kan je ook alle goodies krijgen in een Cooper, en dat rijdt erg goed, dikke Cooper beter dan kale S.

weet niet waar je hebt gelezen dat een S zich zelf niet bewijst, ga maar rijden en dan zul je voelen dat een S echt wel S is, wil je het optimale eruit halen zul je wel wat moeten modden, wellicht Tunen. maar standaard S is zeer vlot, trap em maar eens diep in, niet alles geloven wat je ergens leest, proefrijden en intrappen en dan zelf oordelen.
Laatst gewijzigd door jerroo op 03 jun 2017, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

03 jun 2017, 14:50

BMX schreef:De verschillen tussen een ONE, Cooper, Cooper S en Cooper S JCW zijn behoorlijk!
Niet alleen het uiterlijk, maar ook de beleving, snelheid en uiteraard ook het brandstofverbruik ;)

Je wilt de auto nieuw kopen?
Ga een keer bij de dealer langs. Laat je eens adviseren en maak vooral de proefritten in de verschillende modellen en ervaar het vooral zelf!

Als je van vlot rijden houd is een S gewoon echt lekker.
Is het vooral in de stad, korte stukjes en voor de leuk.. dan denk ik dat een Cooper afdoende is.
Daar sluit ik me 100% bij aan! :icon_top:
Robert schreef:[...]
Maar waarschuwing vooraf: eenmaal een Cooper S, dan wil je daarna eigenlijk alleen maar Cooper S (of Cooper S JCW) rijden.... :mrgreen:
Ook dat is helemaal waar.

Oh en een vrouw van dik in de 40 in een sportieve MINI?! ...'t ken best heur! :D 8)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
doubledutch
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2015, 17:48

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

03 jun 2017, 20:13

Oud,ouder........wij zijn 70 en rijden al jaren Mini
Sinds 3 jaar een cabrio S met JCW exterieur en is een echte fun car.
Een vrouw van 40 in een Mini..........een perfecte combinatie!!
Raad wel een S aan vanwege de extra power.
kevinmessak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Sittard
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:06

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

04 jun 2017, 09:22

jerroo schreef:staat de S wel voor sport, nooit over nagedacht, noem het altijd S nooit sport :?

leeftijd, ben ruim in de 50, hoezo, mini's alleen voor jonge gasten!!! :s nee hoor , is voor alle leeftijden.

een S heeft alleen dikkere motor, voor de uitrusting kan je ook alle goodies krijgen in een Cooper, en dat rijdt erg goed, dikke Cooper beter dan kale S.

weet niet waar je hebt gelezen dat een S zich zelf niet bewijst, ga maar rijden en dan zul je voelen dat een S echt wel S is, wil je het optimale eruit halen zul je wel wat moeten modden, wellicht Tunen. maar standaard S is zeer vlot, trap em maar eens diep in, niet alles geloven wat je ergens leest, proefrijden en intrappen en dan zelf oordelen.
De S staat naar verluid nergens voor. Ze konden niet kiezen tussen Special, Super of Sport, dus is het S geworden.

So pick one, ze zijn allemaal toepasbaar Afbeelding

Ik heb 7 jaar met plezier in een Cooper gereden, maar rij met nog veel meer plezier in mijn Cooper Supercharger Afbeelding
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Kan geen keuze maken!! Een mini cooper sport?

04 jun 2017, 15:23

dan hou ik het bij S, ja supercharger, dat is mooi spul, weet gelukkig uit eigen ervaring hoe vet dat is, vindt het top dat er nog zoveel mooie zijn. de R53 blijft een heerlijk apparaat.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”