Mini Next garantie vraagje

Vanaf 2014
PeterClubman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:00

Mini Next garantie vraagje

21 aug 2017, 15:12

Goedemiddag,
ik heb gezocht in het forum maar kan het antwoord niet vinden. Misschien kan iemand hier mij helpen.

Ik denk erover een Clubman met MiniNext garantie te kopen bij een Mini Merkdealer. Ik kan van een particulier een mooie set velgen met winterbanden kopen. Het zijn officiele Mini Velgen met de sensoren.
Als ik deze velgen zelf of door een onafhankelijk bedrijf (bv Profile) laat monteren, heeft dit dan invloed op de MiniNext garantie ? Ik kan hier geen antwoord op vinden, er wordt alleen verwezen naar onderhoud (dat ik bij de merkdealer zal laten doen).
Wellicht dat iemand het hier weet. Heb deze vraag ook gesteld tijdens enkele showroombezoeken maar zeker weten doet geen enkele verkoper het. O ja, is het dan noodzakelijk om deze wielen weer 'aan te melden' zodat het bandenspanningssysteem het blijft doen ? Is dat iets wat elke garage kan ?
Alvast bedankt
Peter


edit, inmiddels antwoord gekregen van Mini Nederland, mits vakkundig gemonteerd heeft dit geen impact op de garantie.
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: Mini Next garantie vraagje

21 aug 2017, 21:56

hey,

dit is geen probleem voor u garantie van mini next.
zolang de velgen van mini is kan het geen kwaad.
ik deed dit zelf op mijn vorige mini ook met originele velgen van mini
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Mini Next garantie vraagje

22 aug 2017, 14:37

Klopt velgen wisselen maken niet uit
lucgallet
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: oedelem
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2016, 16:13

Re: Mini Next garantie vraagje

22 aug 2017, 16:43

Hallo,
Dat heeft zeker geen invloed op MiniNext.
Van de bandenspanning weet in het niet juist maar ik denk met resetten in de auto dat het al ok zal zijn.
Groeten
Waarom heb ik niet eerder een mini Cooper gekocht :D
PeterClubman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:00

Re: Mini Next garantie vraagje

22 aug 2017, 17:16

Dank jullie wel
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Mini Next garantie vraagje

22 aug 2017, 19:55

als de wielen al onder een mini hebben gezeten en het daar deden, doen ze het bij jou ook, en anders kan elke banden zaak dit voor je doen, ze copieren dan de gegevens van jouw huidige set in de nieuwe, zo ging het bij mij toen ik verse set kocht.
bij mini amsterdam doen ze over wielen niet moeilijk ook niet als het geen mini orgineel is, zelfs een milltek uitlaat zagen ze niet als probleem.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”