Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
Rik-220TC
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Arnhem
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2012, 20:47

Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

01 nov 2017, 20:01

Ha Mini-fans,

Op vriendelijk (doch dringend? ;-) ) verzoek van Chill-es bij deze een voorstel topic. Ik ben Rik, woonachtig in het mooie Arnhem, sinds afgelopen vrijdag eigenaar van mijn 4de Mini. Eerder reed ik een 1.3SPi Brooklands, daarvoor nog een JCW R53 in Electric Blue, en dáár nog weer voor een 1.3MPi met 'S'-pakket.

Inmiddels meer dan 5 jaar lid als zeer geïnteresseerd voyeur :roll:
In het dagelijks leven werk ik bij H&M, in mijn vrije uurtje werk ik (heel veel) aan, met name, MG's en Rovers en de welbekende K-serie motor.

Naast de Mini heb ik nog een Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon en een MG XPower SV. Hoewel beide momenteel op bokken staan, zal de Alfa een dezer dagen weer het asfalt op mogen na een flinke (en zoveelste) pep-kuur.
De 'Super Veloce' moet echter nog even geduld hebben, daar werk ik vanaf April weer aan verder.

Hoe dan ook, de foto's van mijn November 2005 Pepper White S :-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals de foto's al snel doen blijken is het een érg complete R53, wat ik vooral een interessante vond was het '02TA Limited Slip Differential' :-))
Het idee was om de Mini lekker origineel te houden, maar aangezien het origineel houden van een auto een talent is waar ik netzo min over beschik als het verrichten van huishoudelijke taken, zal dat wel van korte duur zijn...
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

02 nov 2017, 12:13

Welkom Rik en veel plezier hier :rijden
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

02 nov 2017, 15:11

Welkom maatje! Ben benieuwd hoelang het duurt voor de eerste mods... Ik gok een week :mrgreen:
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

02 nov 2017, 15:12

Welkom op het forum Rik en wie weet, wellicht tot ziens bij 1 van de meetings of ritten :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik-220TC
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Arnhem
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2012, 20:47

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

15 nov 2017, 20:51

Chill-es schreef:... Ben benieuwd hoelang het duurt voor de eerste mods... Ik gok een week :mrgreen:
Nou, dat heb ik het dan toch mooi bijna 3 weken vol gehouden.
Veerpootbrug en nieuwe velgen zijn gemonteerd. Next up, een stel KONI FSD dempers en een mooi setje verlagingsveren.

Als iemand nog een setje zeer nette zwarte S-Spoke R85 velgen zoekt, houd ik me warm aanbevolen :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

16 nov 2017, 19:17

En het hek is van de dam :mrgreen: Mooie Ultralites :icon_top:
ha
harmless85

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

24 nov 2017, 08:47

zo dat is een dikke wagen , ben ook wel benieuw naar de de andere exoten welkom!
Jevin20
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2017, 22:43

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

01 dec 2017, 00:23

Ha Rik!

Gave S heb je :)

Die velgen lijken me wel wat. Echter de kosten... dat is het belangrijkste toch wel :X

Laat je het weten? Hier of in pb?
Gebruikersavatar
Rik-220TC
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Arnhem
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2012, 20:47

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

29 mei 2018, 16:27

Inmiddels zijn we een klein half jaartje verder en is bleek 'lekker orgineel houden' een utopie. Een circuitdagje op CPZ maakt duidelijk wat de sterke, maar ook de zwakke kanten zijn van de Mini.
De lijst met modificaties wordt per week langer, momenteel is dit de lijst, en natuurlijk mogen de foto's niet ontbreken...

De mat zwarte 17" Ultralite F1's hebben inmiddels ruimte gemaakt voor hoogglans 17" Motec MCR-1's met Kumho V70A's (treadwear 50). Mede omdat de spaken van de Ultralites naar binnen lopen en de 304mm remmerij niet onder paste.

Afbeelding

In het interieur hebben de voorstoelen plaats gemaakt voor zwart lederen Corbeau RRS stoelen met stoelverwarming. Zo kan ik in de toekomst tenminste 4-punts gordels toepassen én heb ik een beetje steun bij het betere bochtenwerk :D

Afbeelding

Voor dat bochtenwerk heb ik een schroefset van GAZ met camberplates gemonteerd en volgen komende weken PU-bussen van Superflex. Excentrische voor de voorste draagarmen. Achter blijft even stock omdat ik daar R56 draagarmen wil monteren.
Motorisch is mijn albino vriend ook niet meer standaard. Een -15% pulley in combinatie met een Airtec intercooler zorgen voor een gezonde 14PSI boost, daarnaast zijn 550cc injectoren, is een Catcams Sport nokkenas gemonteerd. De heren van Bytetronic hebben het apparaat uiteindelijk opnieuw gemapt en direct even (letterlijk) launch control erbij geprogrammeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels ligt er een OBX 4-2-1 spruitstuk te wachten op montage, evenals een Fletcher cat-back systeem en wat neuzel dingen.
Kortom, Chill-es had gelijk; niet te doen, een Mini standaard houden... :()

... More to come!
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

29 mei 2018, 16:45

Leuk projectje ! Ben wel benieuwd wat er meer gaat komen.
Gebruikersavatar
Rik-220TC
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Arnhem
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2012, 20:47

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

29 mei 2018, 18:53

harmless85 schreef:
24 nov 2017, 08:47
zo dat is een dikke wagen , ben ook wel benieuw naar de de andere exoten welkom!
Afbeelding
De GTA (met eindeloze mods)...

Afbeelding
... En de MG XPower SV :yeah
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

31 mei 2018, 06:23

Ik heb een Kalkhoff e-bike naast de MINI en dat was was het ;)
Prachtige collectie naast de MINI en een kei leuke update van je SYR weer !!
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

31 mei 2018, 07:05

Gave MINI zo in Pepper white. Jammer dat je die kleur niet vaker ziet.

Maar nog veel interessanter is die MG!! Ik krijg niet de indruk dat mensen hier door hebben wat voor bijzondere auto dit is! Klopt het dat er echt maar iets van 80 auto’s gemaakt zijn?
Gebruikersavatar
Rik-220TC
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Arnhem
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2012, 20:47

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

31 mei 2018, 08:57

Die MG is zeker een bijzonderheidje; slechts 82 stuks gebouwd, mijn exemplaar is chassisnummer 1 en komt met een leip verhaal. Ik ben bezig om e.e.a. verslag te leggen op een internetsite, maar dat is iets wat laatste prioriteit heeft.
Momenteel staat de auto stil, wachtend op een nieuwe motor. Er staat een semi-orginele (dat wil zeggen, een getunede 4.6 Ford V8) motor in met +/-500pk atmosferisch uit een Marcos Mantis GT4 klaar.

In betere tijden :rijden :icon_top:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik-220TC
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Arnhem
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2012, 20:47

Re: Rik & (o.a.) z'n Mini Cooper S (R53)

05 mar 2019, 13:02

Zo.
Eindelijk weer een update'je, daarvoor verwijs ik je graag naar het draadje in het sponsor gedeelte: viewtopic.php?p=951608#p951608 :D :))

Terug naar “Who are U?”