raar gedrag van bluetooth (spotify)

GrannyWithA50Cal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2017, 10:55

raar gedrag van bluetooth (spotify)

19 dec 2017, 11:05

Hey hallo!

Ik ben nu voor ongeveer 2 maanden ofzo eigenaar van een MINI uit 2017 en wat een heerlijk autotje!

Heb hem laten tunen dus hij heeft nu 175pk en 300nm dus super rap!

Maar ik heb de laatste tijd een "probleem", wanneer ik spotify aan heb staan en mijn telefoon heb verbonden met de mini, werken de knoppen soms wel en soms niet. Met knoppen bedoel ik bijvoorbeeld de knoppen om een nummer te skippen of terug te gaan naar het vorige nummer.

Dus mijn vraag is: Wat is de correcte verbindings wijze om de telefoon goed te verbinden?

Groetjes!

Afbeelding
Kallie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2017, 21:09

Re: raar gedrag van bluetooth (spotify)

19 dec 2017, 20:11

Mooi wagentje granny. Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem. Raar als iets het soms wel en soms niet doet, dat is een lastige.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: raar gedrag van bluetooth (spotify)

20 dec 2017, 12:21

Heeft het nooit goed gewerkt of werkt het ineens niet meer goed?

In geval van het laatste;
- In telefoon menu: auto verwijderen uit bluetoothmenu
- In auto: telefoon verwijderen uit bluetoothmenu
- Telefoon opnieuw starten
- Bluetooth opnieuw koppelen

Oorzaak:
Je telefoon krijgt vaak updates, al zijn ze nog zo klein of is het van een app. Dan veranderd er iets in de telefoon en zijn communicatie.
Altijd eerst deze stappen doorlopen.

Mocht je een iphone8 of X hebben; die worden nog niet ondersteund :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: raar gedrag van bluetooth (spotify)

23 dec 2017, 14:26

ik heb sinds kort een iphone 8 en heb en f56 jcw van 2017.
hier werkt alles perfecht zowel via usb als bleutooth via spotify
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Re: raar gedrag van bluetooth (spotify)

23 dec 2017, 18:04

Bij mij werkt het wel goed, via Visual Boost., USB. Ik heb een iPhone X, iOS 11.25 ( Beta)
Alleen werken bij Apple Music de knoppen op het stuur om het volgende nummer op te zoeken wel en bij Deezer werken de knoppen op het stuur niet bij die functie, maar moet ik de knoppen op het dashboard gebruiken om het volgende nummer op te zoeken. Dat was overigens ook bij mijn iPhone 6s en vorige iOS versies.
wupie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 feb 2015, 10:50

Re: raar gedrag van bluetooth (spotify)

24 dec 2017, 13:05

Ik heb een F54 clubman van 2017, via bluetooth werk spotify goed.
Ik kan dit echter niet bedienen via het stuur, ik moet het via de radio doen of de draaiknop bij de handrem. (weet de naam hier eigenlijk niet van)
Het volume kan beter, dat is stil, je moet de radio redelijk luid zetten en de telefoon op zen hardste en dan heb je goed en mooi geluid,(tot je terug switch naar de radio, dan ben je doof :) ) dit probleem heb je niet als je via de USB gaat, tevens ook meer mogelijkheden qua menu gebruik.
Heb hem ook eens laten spelen via Mini connected en dan werken de knopen aan het stuur wel en de volume is ook beter, maar dan moet je altijd die app openen. en via USB gaan, beetje omslachtig vind ik.

Voor de rest geen problemen mee.

Ed
GrannyWithA50Cal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2017, 10:55

Re: raar gedrag van bluetooth (spotify)

12 jan 2018, 14:15

wupie schreef:Ik heb een F54 clubman van 2017, via bluetooth werk spotify goed.
Ik kan dit echter niet bedienen via het stuur, ik moet het via de radio doen of de draaiknop bij de handrem. (weet de naam hier eigenlijk niet van)
Het volume kan beter, dat is stil, je moet de radio redelijk luid zetten en de telefoon op zen hardste en dan heb je goed en mooi geluid,(tot je terug switch naar de radio, dan ben je doof :) ) dit probleem heb je niet als je via de USB gaat, tevens ook meer mogelijkheden qua menu gebruik.
Heb hem ook eens laten spelen via Mini connected en dan werken de knopen aan het stuur wel en de volume is ook beter, maar dan moet je altijd die app openen. en via USB gaan, beetje omslachtig vind ik.

Voor de rest geen problemen mee.

Ed
Excuses voor de late reactie, ik ben de laatste weken op vakantie geweest en ben bezig geweest met mijn eind examen.

Ik heb precies dit probleem. Het lijkt erop dat ik eerst verbinding moet maken met USB en daarna pas spotify aan moet zetten. Dit zorgt ervoor dat er in het media scherm een spotify logo komt te staan, wanneer ik dit selecteer wordt er heel mooi een plaatje getoond. En werkt alles behalve the knoppen op het stuur (deze hebben nooit gewerkt in combinatie met mijn telefoon).

Helaas vandaag ook voor het eerst stil komen te staan met de Mini, ik had uit het niets geen gas pedaal meer. Zat midden op de snelweg :cry: Maar na een aantal keren starten deed die het weer gelukkig.
GrannyWithA50Cal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2017, 10:55

Re: raar gedrag van bluetooth (spotify)

12 jan 2018, 14:17

Kallie schreef:Mooi wagentje granny. Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem. Raar als iets het soms wel en soms niet doet, dat is een lastige.

Dankjewel! Ik denk dat ik een beetje een systeem heb gevonden (hoop ik). Ik verbind nu altijd eerst de Iphone met de USB kabel en wanneer deze verbonden is start ik de Spotify app. Tot nu toe is het nog altijd gelukt door deze werkwijze.

Nog excuses voor de late reactie. Ik heb het heel erg druk gehad en heb geen mailtjes of wat dan ook gekregen om mij op de hoogte te houden van de status van het forum post.

Terug naar “Interieur en audio”