Mikey’s R53 JCW

Stel je hier even voor.
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Mikey’s R53 JCW

06 jan 2018, 21:28

Hallo allen,

Ook ik zal mij hier maar eens voorstellen met onze eerste new Mini.
Ik ben Mike 32 jaar en woon in Amsterdam en werk ook als monteur vaak aan deze Mini’s.
Toen ik 18 jaar was en net mijn rijbewijs had kocht ik als beginnende auto een Mini 1000 HLE uit 1985.
Deze heb ik toen helemaal omgebouwd naar het allerlaatste Mini van bouwjaar 2000, dus spatbordjes (sportspack), 13 inch oem velgen, houtdash met 3 extra metertjes in het midden, een 1275 John cooper motor 90 pk, en een versnellingsbak van het laatste type (andere overbrenging).

Na deze verkocht te hebben, achteraf met spijt :? Heb ik nog andere merk auto’s gehad, waaronder een MGB GT, maar het meeste Volvo’s doordat mijn ouders altijd Volvo’s hadden.
En niet zomaar een Volvo nee heb eigenlijk altijd de Volvo 850 T-5R en of 850 R gehad, en voor de kenners is dat dus een zeer snelle en luxe Volvo en nu tegenwordig zeldzaam en erg duur worden.

Bij deze wil ik ook mijn R53 Mini cooper S JCW bij jullie voorstellen.
Het was even zoeken voor dat we een Mini vonden met de opties die we op onze wensen lijst haddan, en ook kwa hoe de Mini er bij staat en dan met name onderhoud.
Ik zocht niet zo zeer een JCW maar deze had alle opties en dus gekocht.

Het is een org NL Mini en al zeg ik het zelf best full opties.
Er zit Harman Kardon in, panodak, voorruitverwarming, xenon, mulifuctioneel stuurwiel, leer en nog meer. 8)
Bij aanschaf was er wel wat dat de motor niet echt super liep en vermogensverlies.
Na toch even getwijfelt te hebben de Mini gekocht.
Na het vervangen van de vacuumslangen, bobine, bougie’s (er zaten geen JCW bougie’s in :O ), loopt de Mini een heel stuk beter, doordat de vacuum slangen slecht waren ging de Bypass valve niet open en dus een hoog brandstof verbruik. :roll:
Ook zou ik toch de Mini weer op oem veren willen hebben er zitten nu verlaagingsveren onder maar aangezien wij in Amsterdam wonen het niet echt heel handig is zo, dus mocht iemand verlaagings zoeken?, ik zoek dus de oem veren voor de Mini.

Nu genoeg geschreven een paar foto’s van de JCW.
Betere foto’s komen nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mini JCW 211 pk 2003
ha
harmless85

Re: Mikey’s R53 JCW

06 jan 2018, 23:10

welkom! mooie jcw!
GP Manuel
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 nov 2017, 18:17

Re: Mikey’s R53 JCW

07 jan 2018, 09:27

Willkommen im Forum.

Nicht schlecht und es kommen sicherlich auch Leistungsveränderungen zu deinem Mini oder ??
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mikey’s R53 JCW

07 jan 2018, 12:56

Dank jullie!
Zeg het maar alvast mijn Duits is echt niet top, dus ik antwoord in NL terug.
Echte plannen met de JCW niet echt nog, moet mij nog even goed inlezen hier, zie wel dat er genoeg Mini’s hier rondrijden met andere supercharger poelie van 15% en kleiner, maar dat komt misschien wel een keer.
Vind de JCW nu al best rap en het is mijn daily dus hij moet het gewoon goed doen.
Mini JCW 211 pk 2003
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Mikey’s R53 JCW

07 jan 2018, 18:28

Welkom Mike en veel plezier :rijden
GP Manuel
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 nov 2017, 18:17

Re: Mikey’s R53 JCW

07 jan 2018, 20:54

MiniMike85 schreef:Dank jullie!
Zeg het maar alvast mijn Duits is echt niet top, dus ik antwoord in NL terug.
Echte plannen met de JCW niet echt nog, moet mij nog even goed inlezen hier, zie wel dat er genoeg Mini’s hier rondrijden met andere supercharger poelie van 15% en kleiner, maar dat komt misschien wel een keer.
Vind de JCW nu al best rap en het is mijn daily dus hij moet het gewoon goed doen.


Ja da hast du recht.

15% Pulley ist gut und ohne Software auch zufahren und ein Sportfilter.
Man spürt schon eine bessere beschleunigung.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: Mikey’s R53 JCW

09 jan 2018, 21:23

Welkom bij de club! Gave R53 JCW heb je daar, kun je een hoop lol mee beleven! :rijden
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mikey’s R53 JCW

10 jan 2018, 20:27

GP Manuel schreef:
MiniMike85 schreef:Dank jullie!
Zeg het maar alvast mijn Duits is echt niet top, dus ik antwoord in NL terug.
Echte plannen met de JCW niet echt nog, moet mij nog even goed inlezen hier, zie wel dat er genoeg Mini’s hier rondrijden met andere supercharger poelie van 15% en kleiner, maar dat komt misschien wel een keer.
Vind de JCW nu al best rap en het is mijn daily dus hij moet het gewoon goed doen.


Ja da hast du recht.

15% Pulley ist gut und ohne Software auch zufahren und ein Sportfilter.
Man spürt schon eine bessere beschleunigung.
Dat de 15% pulley zonder software kan wist ik inderdaad al had het gelezen hier, wat het filter betreft is dit een JCW met JCW filterhuis.
Maar de upgrade’s komen vanzelf wel heb de Mini net 2 weken :mrgreen:

Wel van de week een andere set velgen opgehaald, ik vond de 17 inch in het zwart de Mini te zwart maken en dus worden ze als wintersetje ingezet voor volgend seizoen (nu even sparen).
Maar ik heb nu een setje 18 inch JCW velgen met best goede banden nog kwa profiel.
Ze zijn antraciet maar hebben wel een opknap beurt nodig dit doe ik dan als het weer wat beter wordt.

Foto’s zijn van waar de Mini binnen staat, zal als het mij lukt van het weekend goede foto’s maken.

En uiteraard is het rijden in deze Mini erg veel fun. :rijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MiniMike85 op 10 jan 2018, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mini JCW 211 pk 2003
Romeo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2018, 19:59

Re: Mikey’s R53 JCW

10 jan 2018, 22:08

Welkom!
Leuk om te zeggen, want ik ben hier zelf nog erg vers :mrgreen:

Ziet er goed uit!
De keuze om terug te willen naar de originele veren kan ik me goed voorstellen. Als beter compromis i.v.m. de drempels, maar ook door wat je gewend bent met de T-5's. Dan heb je nu wel iets dat handzamer is in Amsterdam, lijkt me, maar qua comfort wel eh, anders :roll:
En dat geluid van die vijf cilinder... Heerlijk. Maar ja, nu heb je een lekker compressortje om naar te luisteren.
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
Alfa 156 GTA SW '02
Alfetta 6C QO ´82
Mini Cooper S Cabrio '10
Ducati 888 Strada '95
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mikey’s R53 JCW

10 jan 2018, 22:38

Thnx. 8)

Nou met de veren is het inderdaad lastig drempels te nemen maar gelukkig kom ik ze weinig tegen van waar ik woon, en als ik ze tegen kom schuin erop en af. :()
Ach ik kijk het nog even aan zo, staat met deze wielen best wel dik. :mrgreen:

Wat de T-5’s aan gaat tja het geluid inderdaad en de power, maar ik moet zeggen de Mini maakt een hoop goed, en het compressor geluid is erg verslavend ja. 8)
Mini JCW 211 pk 2003
mr x
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: biddingcity
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2010, 15:22

Re: Mikey’s R53 JCW

11 jan 2018, 21:45

Welkom,
Leuke mini , en de striping staat hem ook wel goed :icon_top:

Mocht je nog willen veranderen van rijhoogte , ik heb de gedachte juist om mijn mini te verlagen. 8)
-Mini cooper S R53-
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mikey’s R53 JCW

11 jan 2018, 21:55

mr x schreef:Welkom,
Leuke mini , en de striping staat hem ook wel goed :icon_top:

Mocht je nog willen veranderen van rijhoogte , ik heb de gedachte juist om mijn mini te verlagen. 8)

De striping staat hem nu beter vind ik met deze velgen, zat er eerst aan te denken deze te eraf te halen maar ik laat het toch maar zo. 8)

De veren ja, die wil ik toch wel onder vandaan hebben, is mij toch te laag nu.
Mini JCW 211 pk 2003
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mikey’s R53 JCW

12 jan 2018, 05:49

Hi Mike, welkom op het forum en gefeliciteerd met de aankoop van jullie mooie R53.
Leuke intro en ik kan me voorstellen dat als je in A'dam woont dat verlagen dan niet altijd handig is.
Misschien eens contacten met GoGarage37 (Roel), zit in Lisse, misschien heeft hij nog een set origineel veren.
Weet zeker dat Gear53, Davy Koppen ze heeft, maar die woont in Weert, andere optie is mogelijk ook garage Spenkeling in Enschede, Roy zal ook vast een set hebben liggen.

Succes met je zoektocht en het verder personaliseren van je JCW :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mikey’s R53 JCW

12 jan 2018, 21:57

Dank je @Baseman wij zijn echt heel blij met deze mooie Mini. :dansen

Wat de veren aangaat heb ik vandaag even uitgezocht wat ik nou voor veren schokdemper set hoor te hebben onder de Mini.
Ik heb als optie een sportplus set en daar komt maar 1 nummer uit voor veren dus ik zal deze tzt wel vervangen voor nieuwe, de schokdempers zijn nog wel oem alleen de veren zijn vervangen voor Eibach.

Verder morgen de uitlaat maar aanpakken, de voorpijp lekt na het flexdeel, is deze week gebeurd dat die lekt komt wel vaker voor dat dat gebeurd bij deze Mini’s, de midden demper gaat er ook onderuit.

En vandaag de DIY AUX in de Mini gemaakt en dit werkt perfect. 8)
Mini JCW 211 pk 2003
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Mikey’s R53 JCW

13 jan 2018, 00:24

MiniMike85 schreef:Ik heb als optie een sportplus set
Heb je misschien al contact gehad met Peter (mr x)? Ik weet dat hij nu SportPlus onder de auto heeft... Daarbij woont hij redelijk bij je in de buurt. :D
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt

Terug naar “Who are U?”