Even voorstellen..

Stel je hier even voor.
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Even voorstellen..

24 jan 2018, 22:13

Hallo MINI liefhebbers,

Mijn naam is Marengo, 37 lentes jong en momenteel bezitter van een Opel GT (BJ 2008).. Rijd hier nu 5 jaar mee rond en toe aan iets anders.. Erg grote fan van auto's die je niet vaak ziet rijden, vandaar dat de MINI Roadster of Coupé JCW mij erg aanspreken.. Een auto hoeft van mij niet praktisch te zijn..

Heb mij al een klein beetje ingelezen en denk dat de Coupé het beste bij mij zou passen.. Roadster vind ik met het dak dicht niet bepaald een 'plaatje' en daarbij hoor ik (leuke woordspeling) dat het dak van de roadster niet is geïsoleerd, dus daarmee erg gehorig is.

Heb ook al iets gelezen over de N14 en N18 motoren, waarbij de laatstgenoemde over het algemeen het beste uit de bus komt..

Tijdlijn is dat ik mijn GT begin februari in de verkoop doe en ik ben uiteraard al aan het speuren op mobile.de naar een Coupé JCW in het zwart of white silver metallic.. Liefst BJ 2012/2013 met een kilometerstand onder de 50.000.. Xenon is een vereiste, als de navi ontbreekt kan ik daarmee leven..

Weet niet of het de bedoeling is dat ik hier gelijk al een paar vragen stel, zo niet dan hoor ik dat graag..

1. Wie rijden er een Roadster of Coupé en hebben andere voor- of nadelen die ik zou moeten laten meetellen in mijn afweging..?
2. N14 écht niet aan beginnen..? Vanaf wanneer zijn deze auto's uitgerust met de N18 blokken..?
3. Ben ik juist geïnformeerd als ik zeg dat er 2 verschilllende kleuren wit zijn geproduceerd, de 'white silver metallic' en de 'crème wit' kleur, of zijn er nog andere wit kleuren waarin je de Roadster of Coupé kon bestellen..?
4. Nog belangrijke aamdachtspuntjes waar ik op moet letten bij de aanschaf van een R58 of R59..?

Bedankt voor jullie tijd en hopelijk kan ik mijn MINI snel showen op dit forum..

MsG Marengo
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Even voorstellen..

24 jan 2018, 23:44

Marengo,

welkom op dit forum. We verwachten van nieuwe leden dat ze zich altijd even voorstellen en dat heb jij bij dezen al gedaan. Het feit dat je een MINI aanwil schaffen en op zoek bent naar informatie ben je hier op de juiste plek.

We hebben binnen de club zowel Roadster en Coupe rijd(st)ers. We hebben een lid met een hele mooie Coupe waar jou voorkeur naar uit gaat van Daiel (#Speedy). Ik zou zijn "show your ride" topic maar eens doorlezen, dan kun je zien en lezen wat er allemaal mogelijk is.

viewtopic.php?f=3&t=35427

Speedy is iemand die heel actief is op het forum en je hebt best kans dat hij zal reageren cq je kunt hem altijd benaderen via een persoonlijk bericht.

Het N18 blok is beter maar ook daarmee zijn wel wat problemen geweest maar ook bij de N14 blokken zijn goede en minder goede ervaringen. Bij de N14 zijn in het begin vooral distributie problemen geweest doordat kettingen uitrekte met alle gevolgen van dien. Ik zou persoonlijk ook voor een N18 blok gaan, het facelift model.

Suc6 met de zoektocht en mocht je er aangekocht hebben dan zien kun je in Show Your Ride (SYR) een topic aanmaken en foto's toevoegen. Leuk voor de leden maar vooral ook voor jezelf om bij te houden hoe je je MINI aanpast hebt dat is wat de meesten doen, hun MINI uniek maken/modden.

Veel leesplezier bij de topic van Daiel, die heeft er echt iets specials van gemaakt.

Mvg. Milco
Laatst gewijzigd door Schroefie op 25 jan 2018, 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Even voorstellen..

25 jan 2018, 09:20

Er zijn latere N14’s die het langer uithouden maar N18 is natuurlijk een verbetering van de N14.
Je wilt echt een JCW? Dan vanaf 2012 zit daar een N18 in. Je kunt het makkelijk zien aan de manier waarop de klepdeksel ontluchting er uitkomt.

Ik heb zelf een Roadster gehad. Qua design vind ik hem juist prachtig. Zeker open.
Afbeelding

Je kunt ook het topic van m’n roadster zoeken.

Het klopt dat de kap niet heel isolerend is.

Voor de N18: check of hij de fix heeft gehad met de magneetventiel van de oliepomp. Zoek hier op het forum maar eens op “probleem N18”

Met m’n roadster (een N18 S getuned naar 222pk/329nm) 65.000 km zonder issues
Nu een GP2 met 18.000km
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Even voorstellen..

25 jan 2018, 09:30

Oooh en voor ik het vergeet. Als je voor de roadster kiest: Afbeelding

Zorg dat je een setje MINI roadster Rollbar windscreens installeert. Ze zijn te verkrijgen bij mij. Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Even voorstellen..

25 jan 2018, 10:55

Ik rijd inderdaad al meer dan 3 jaar in een Coupe JCW 2012 N14 en is mijn leukste auto ooit.
Je hebt super veel bekijks en leuke reacties en het ding is heerlijk snel en geeft een bijzonder gevoel als je erin zit.
Dit is mijn tweede mini met het n14 blok en ik heb er geen problemen mee maar het is ook een kwestie van goed onderhouden.
Hier een paar foto’s, het is een full options coupe met veel carbon en de mooie gp recaro seats.
240 pk en 350 nm koppel dus gaat als de brandweer.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ik zou je zeker aanraden om een coupe te kopen en nadelen zijn er heel weinig en de nadelen die er zijn wegen niet op tegen de fun die je hebt.

Doen dus Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Even voorstellen..

26 jan 2018, 07:00

@ Speedy, patser .. :lol:
:wink:

Welkom bij de club van MINIoten Marengo.
Je hebt in Speedy idd de juiste persoon te pakken indien je voor een coupe wilt gaan.
Hij heeft van zijn Coupe de (durf ik wel te stellen), mooiste van de club gemaakt.
Ik ben mijn lidmaatschap ooit begonnen met het luisteren naar zijn antwoorden op de vragen die ik over mijn R56 had.
Virus toegeslagen, hoop op volledige genezing opgegegeven en een portemonee die altijd meer dan afgetrained slank is :wink:
Veel plezier hier en hou ons op de hoogte van de vorderingen inzake je zoekttocht naar de voor jou perfecte MINI. :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Breda
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jan 2018, 15:52

Re: Even voorstellen..

26 jan 2018, 10:26

speedy schreef: 240 pk en 350 nm koppel dus gaat als de brandweer.
Afbeelding
Wat een f*cking stealthy beast.. Wow.. *inspired*.
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Even voorstellen..

26 jan 2018, 15:03

thnx


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Even voorstellen..

26 jan 2018, 17:47

MisterTUDOR schreef:
speedy schreef: 240 pk en 350 nm koppel dus gaat als de brandweer.
Afbeelding
Wat een f*cking stealthy beast.. Wow.. *inspired*.

Geen woord van gelogen :-))
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: Even voorstellen..

28 jan 2018, 14:25

Schroefie schreef:Marengo,

welkom op dit forum. We verwachten van nieuwe leden dat ze zich altijd even voorstellen en dat heb jij bij dezen al gedaan. Het feit dat je een MINI aanwil schaffen en op zoek bent naar informatie ben je hier op de juiste plek.

We hebben binnen de club zowel Roadster en Coupe rijd(st)ers. We hebben een lid met een hele mooie Coupe waar jou voorkeur naar uit gaat van Daiel (#Speedy). Ik zou zijn "show your ride" topic maar eens doorlezen, dan kun je zien en lezen wat er allemaal mogelijk is.

viewtopic.php?f=3&t=35427

Speedy is iemand die heel actief is op het forum en je hebt best kans dat hij zal reageren cq je kunt hem altijd benaderen via een persoonlijk bericht.

Het N18 blok is beter maar ook daarmee zijn wel wat problemen geweest maar ook bij de N14 blokken zijn goede en minder goede ervaringen. Bij de N14 zijn in het begin vooral distributie problemen geweest doordat kettingen uitrekte met alle gevolgen van dien. Ik zou persoonlijk ook voor een N18 blok gaan, het facelift model.

Suc6 met de zoektocht en mocht je er aangekocht hebben dan zien kun je in Show Your Ride (SYR) een topic aanmaken en foto's toevoegen. Leuk voor de leden maar vooral ook voor jezelf om bij te houden hoe je je MINI aanpast hebt dat is wat de meesten doen, hun MINI uniek maken/modden.

Veel leesplezier bij de topic van Daiel, die heeft er echt iets specials van gemaakt.

Mvg. Milco

Thanks Milco, ik heb al een kijkje genomen bij Daiel.. Nou ja kijkje, ik was gelijk 2 uur verder.. Niet normaal wat een lange topic, maar goed ik heb wel helemaal kunnen lezen en zien hoe je de Coupé onder handen kunt nemen..

Ik heb een hele mooie te koop zien staan op mobile.de voor een leuke prijs.. Nog geen 27.000 km, xenon (voor mij een vereiste), maar helaas een N14 blok.. Hij is van maart 2012..

Zodra ik de MINI heb gekocht zal ik zeker een topic aanmaken, verwacht dan alleen niet zo'n snelheid als bij Daiel.. Die ging wel heel hard met modden enzo..
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: Even voorstellen..

28 jan 2018, 14:32

louisvdd76 schreef:Er zijn latere N14’s die het langer uithouden maar N18 is natuurlijk een verbetering van de N14.
Je wilt echt een JCW? Dan vanaf 2012 zit daar een N18 in. Je kunt het makkelijk zien aan de manier waarop de klepdeksel ontluchting er uitkomt.

Ik heb zelf een Roadster gehad. Qua design vind ik hem juist prachtig. Zeker open.
Afbeelding

Je kunt ook het topic van m’n roadster zoeken.

Het klopt dat de kap niet heel isolerend is.

Voor de N18: check of hij de fix heeft gehad met de magneetventiel van de oliepomp. Zoek hier op het forum maar eens op “probleem N18”

Met m’n roadster (een N18 S getuned naar 222pk/329nm) 65.000 km zonder issues
Nu een GP2 met 18.000km
He Louis, de keuze is echt gevallen op een JCW ja.. Zoals gezegd twijfel ik nog altijd tussen een Roadster en een Coupé.. Aanbod is zeer gering, ik kijk op mobile.de en autoscout24.. Jouw Roadster ziet er super mooi uit.. Met de kap dicht vind ik hem iets teveel van een Mazda 121 hebben, misschien overdrijf ik nu een klein beetje.. En het isolatie verhaal zou mij wel opbreken denk ik, zeker met wat ik van plan ben vwb de uitlaat..

Super tip over de het magneetventiel van de oliepomp.. Had van Klaas van BR ook al een checklist ontvangen met wat zaken om goed op te letten bij de aanschaf van een dergelijke MINI..
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: Even voorstellen..

28 jan 2018, 14:34

louisvdd76 schreef:Oooh en voor ik het vergeet. Als je voor de roadster kiest: Afbeelding

Zorg dat je een setje MINI roadster Rollbar windscreens installeert. Ze zijn te verkrijgen bij mij. Afbeelding

Als ik slaag voor een Roadster zal ik dat zeker doen Louis, ik had het al gehoord in een filmpje op Youtube, schijnt een wereld van verschil te zijn..
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: Even voorstellen..

28 jan 2018, 15:22

speedy schreef:Ik rijd inderdaad al meer dan 3 jaar in een Coupe JCW 2012 N14 en is mijn leukste auto ooit.
Je hebt super veel bekijks en leuke reacties en het ding is heerlijk snel en geeft een bijzonder gevoel als je erin zit.
Dit is mijn tweede mini met het n14 blok en ik heb er geen problemen mee maar het is ook een kwestie van goed onderhouden.
Hier een paar foto’s, het is een full options coupe met veel carbon en de mooie gp recaro seats.
240 pk en 350 nm koppel dus gaat als de brandweer.

Ik zou je zeker aanraden om een coupe te kopen en nadelen zijn er heel weinig en de nadelen die er zijn wegen niet op tegen de fun die je hebt.

Doen dus Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ola Daiel, thanks voor je reactie.. Als ik jou zo hoor over jouw N14 blok, dan twijfel ik helemaal om voor die Coupé te gaan die ik op mobile.de heb zien staan uit 03/2012.. Ik zoek er echt eentje met weinig kilometers.. Ik vind zwart een super kleur, maar dan wordt de auto bijna een kopie van jouw bolide, zou de silver white metallic ook een hele gave kleur vinden.

Weet iemand toevallig hoeveel kleuren wit je de Coupé en Roadster destijds kon bestellen.. Soms zie ik silver metallic staan en soms silver white metallic.. Is toch dezelfde kleur..?

Bedankt voor je foto's, maar ik had ondertussen al een stuk of 40 foto's van jouw topic gepikt.. Heb heb echt compleet gelezen, ahahah.. Kost even wat tijd, maar ben helemaal bij..

Jouw Coupé ziet er echt waanzinnig uit, het enige waar ik echt de schoonheid niet van in zag was je Madurodam kentekenplaat.. Blij dat je die er weer af hebt gehaald..

Bij welke meeting of welk evenement ben je aanwezig met je Coupé, kan ik hem een keer in het echt bewonderen..?
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: Even voorstellen..

28 jan 2018, 15:38

Baseman schreef:@ Speedy, patser .. :lol:
:wink:

Welkom bij de club van MINIoten Marengo.
Je hebt in Speedy idd de juiste persoon te pakken indien je voor een coupe wilt gaan.
Hij heeft van zijn Coupe de (durf ik wel te stellen), mooiste van de club gemaakt.
Ik ben mijn lidmaatschap ooit begonnen met het luisteren naar zijn antwoorden op de vragen die ik over mijn R56 had.
Virus toegeslagen, hoop op volledige genezing opgegegeven en een portemonee die altijd meer dan afgetrained slank is :wink:
Veel plezier hier en hou ons op de hoogte van de vorderingen inzake je zoekttocht naar de voor jou perfecte MINI. :icon_top:
Thanks Baseman, ben inderdaad bang voor de afgetrainde portemonnee en zeker met die ideeën waarop sommige van jullie mij brengen als het gaat om modden/tunen..

Is er trouwens niemand binnen de club die de JCW pro exhaust heeft laten monteren, met die bluetooth afstandsbediening.. Ik vroeg het aan Klaas van BR, maar die gaf aan dat hij deze niet levert/monteert.. Lijkt mij helemaal geweldig om zelf te kunnen bepalen of je MINI een normaal geluid maakt, of overkomt alsof hij uit de Eerste Wereldoorlog stamt..

Ik hou jullie zeker op de hoogte.. Tot nu toe nog even in afwachting van de verkoop van mijn Opel GT, maar zoals gezegd ben ik mijn zoektocht uiteraard al begonnen..

Wat dat betreft nog iemand goeie tips..? Kijk nu op Autoscout24 en Mobile.de.. Hebben ze in Duitsland ook zoiets als Marktplaats waar veel particulieren hun auto's te koop aanbieden..?
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Even voorstellen..

28 jan 2018, 15:48

Klaas van BR BAR bedoel je BR is een andere tuner.
Ik kom in het voorjaar vast wel een keer weer naar een meeting maar weet zo niet welke.
Je mag altijd een keer langs komen om eens stukje mee te rijden en het te ervaren.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”