voorruit verwarming

Stel je hier even voor.
Luckyluke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2018, 15:21

voorruit verwarming

18 feb 2018, 21:26

Hallo forum leden,
Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Luckyluke en nieuw hier (echte naam Lucky en getrouwd met een Thaise) dus vandaar Luckyluke woon in Neerpelt (bij Valkenswaard net over de grens in België)

Heb na vele jaren gereden met een (oude mini) en div. andere auto''s nu eindelijk een (nieuw) mini cooper van 2004 kunnen kopen (ben er erg blij mee) maar nu heb ik een klein probleempje er mee.

Er zit (elektrisch )voorruit en buitenspiegel verwarming op maar die doe het maar voor de helft, dat wil zeggen dat alleen de rechter kant van de voorruit en de rechter buiten spiegel het doen!! nu wil het toeval dat ik ook rechts zit te sturen (een Engelse mini) rij heerlijk ik heb jaren gereden met auto's met links verkeer dus rechts sturen is normaal voor mij.
Ik heb goed zicht maar zou ook graag de rest van de voorruit en zeker de linker buiten spiegel graag goed zicht willen hebben :? ik heb al op dit forum zitten zoeken maar kan hier niks over vinden.

zou dit een zekering probleem kunnen zijn? of een breuk in de voorruit verbinding? ben alles al aan het af zoeken maar kan het niet vinden.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: voorruit verwarming

18 feb 2018, 21:43

Hoi Lucky,

welkom hier op het NewMiniClub forum. Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 2de generatie New Mini R56 gehad. Nadat ik een scheur in mijn voorruit had werd deze vervangen, eerst was ie niet goed ingeplakt, dat werd hersteld. Na een paar dagen hadden we vorst en ik dacht, meteen even de voorruitverwarming uitproberen en wat schertste mijn verbazing, alleen de rechterzijde ontdooide. Weer terug naar de ruithersteller en het bleek in de voorruit te zitten dus heb ik wederom een nieuwe voorruit gekregen.
Het kan dus ook best een onderbreking zijn want als me het toen goed herinnerde bleek er aan beide zijden een aansluiting te zitten maar zeker weten doe ik dat niet. Er zijn zat 1ste generatie rijders binnen het forum, hopelijk reageert er nog iemand. Wat je ook kan doen is de zoekfunctie gebruiken binnen het forum om te kijken of er al een keer iets over gepost is.

Een zekering probleem is een kwestie van even je gebruikershandleiding raadplegen en je zekeringkast nalopen, dan weet je zo of er een zekering uit ligt.

Veel (rij)plezier met je Mini en hier op het NewMINIclub forum.

Mvgr. Milco
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: voorruit verwarming

19 feb 2018, 06:32

Mijn MINI is niet voorzien van vooruit verwarming, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen, maar ik geef je wel een gemeend " warm " welkom op dit mooie forum :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: voorruit verwarming

19 feb 2018, 15:27

Ik heb het ooit met m’n Passat gehad. Er schijnen 2 aansluitingen te zijn en eentje was daarvan destijds kapot.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: voorruit verwarming

20 feb 2018, 19:58

Welkom op het forum. :icon_top:

Wat betreft je verwarmbare voorruit.... Die bestaat uit 2 zones. Maar worden altijd tegelijkertijd aangestuurd. Elke zone heeft een aansluiting in het midden van de voorruitstijl. En een massa-aansluiting onderaan in de hoek aan portierzijde. Daar zou ik beginnen met zoeken, wellicht gewoon een stekkertje los.
Om daar bij te komen zul je de kunststof raamstijlen moeten verwijderen. Deurrubber er eerst afhalen, alleen een beetje losmaken van het rubber is voldoende. Dan kun je de raamstijlbekleding losmaken. Deze zit met clips vast. Wel opletten als je in die raamstijl ook airbags hebt zitten!!! Als dat zo is, dan liever eerst de accu ontkoppelen.

Terug naar “Who are U?”