Navigatie taal en TMC

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

05 nov 2006, 18:53

Dat klopt echt niet, mijn mcs is van maart 2003 en heeft dvd navigatie uitvoering. Is door de dealer (Dordrecht) omgezet van UK naar NL menu.
Rob
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 nov 2006, 19:14

Rob schreef:Dat klopt echt niet, mijn mcs is van maart 2003 en heeft dvd navigatie uitvoering. Is door de dealer (Dordrecht) omgezet van UK naar NL menu.
Rob
Wat klopt echt niet?
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

05 nov 2006, 19:52

Dat de taal van de nav niet is aan te passen naar NL
Pierre
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 112
Lid geworden op: 05 okt 2006, 17:26

05 nov 2006, 20:18

peter schreef:
Pierre schreef:Peter, heb jij een MKIII of een MK IV?
uhhh, geen idee. De auto is van 07 of 08/2004 en heeft DVD navigatie. Ik heb me laten vertellen dat ze de taal van CD navigatie niet kunnen aanpassen, maar of dat echt zo is... De eerste 2 dealers die ik benaderde zeiden dat onze navi ook niet aangepast kon worden.
Het is erg eenvoudig om te zien de MKIII is een CDRROM versie en de MKIV is de DVD versie, bij de laatste staat onder de sleuf waar de schijf ingevoerd wordt de letters DVD.
Staat dat er niet dan heb je net als ik de CDROM uitvoering en ben je beperkt met de software update.
3D is dan niet mogelijk.

De versie die tommy.nl erop heeft gezet is wel nederlands, maar werkt niet goed bij mij helaas.
Ik zal dus weer moeten zoeken naar de laatste versie voor de MKIII.
Geen pech hebben is al geluk genoeg
Pierre
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 112
Lid geworden op: 05 okt 2006, 17:26

05 nov 2006, 20:20

Rob schreef:Dat klopt echt niet, mijn mcs is van maart 2003 en heeft dvd navigatie uitvoering. Is door de dealer (Dordrecht) omgezet van UK naar NL menu.
Rob
Onze mcs is ook van maart 2003 en heeft helaas niet de DVD uitvoering.
Beetje jammer....
Geen pech hebben is al geluk genoeg
Miss Sol
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Gijmel
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2010, 09:42

Navi/Boordcomputer in Nederlands zetten

17 jun 2010, 09:50

Ik ben op zoek naar een cooper S en had graag navi gehad. Nu heb ik er momenteel 2 op het oog maar natuurlijk is 1 franstalig en de andere duitstalig. Kan deze navi (en natuurlijk ook de boordcomputer) omgezet worden naar het Nederlands? (Wij hebben nu een Duitse Golf 5 waar dit niet bij gaat vandaar mijn vraag ook)

Bedankt!

Groetjes

Ellen
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

17 jun 2010, 10:04

Welkom op het forum!

Ik heb even de zoekfunctie voor je gebruikt:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ie&start=0

Er zijn nog andere topics over te vinden. Maar het is dus geen probleem om de taal om te zetten naar NL. Thommy.nl kan ik van harte aanraden.

groet,
Peter
Miss Sol
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Gijmel
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2010, 09:42

17 jun 2010, 10:23

peter schreef:Welkom op het forum!

Ik heb even de zoekfunctie voor je gebruikt:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ie&start=0

Er zijn nog andere topics over te vinden. Maar het is dus geen probleem om de taal om te zetten naar NL. Thommy.nl kan ik van harte aanraden.

groet,
Peter
Heel erg bedankt!
Ik had al een beetje rondgekeken maar nog niet goed genoeg blijkbaar.

Groetjes

Ellen
Kirstens
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Toldijk GLD
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2010, 22:46

25 dec 2010, 11:31

Hallo,
Ik heb een mini cooper gekocht uit 2004 met vaste navigatie erin deze auto heb ik gekocht in duitsland.
Nou is het alleen zo dat ik de taal Duits frans en Engels heb en heel graag de Nederlandse versie wil met 3d beeld.
Wie kan dit voor mij doen en wat kost dat en hoe gaat dat?

Gr. Kirsten
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

25 dec 2010, 12:09

In dit topic lees ik al twee mini dealers die het voor mensen gedaan hebben. (MINI Poelgeest Amstelveen en MINI Dubbelstein Dordrecht). Daarnaast heb ik nog nooit reacties gelezen van mensen die eigenhandig de taal even omgezet hebben (ook niet op USA forums). Dus Kirsten , ik denk dat je het beste even bij de dealer langskunt gaan.

Je schrijft over 3D-beeld maar op een eerste generatie Mini is dat volgens mij niet mogelijk (pas vanaf okt-2006 op R56). Kan iemand dat bevestigen?

Daarna wil je misschien ook wel een nieuwe , recente roadmap hebben (met alle nieuwe straten). Daar is wel aan te komen, alhoewel dat dan wel illegale kopie is. Bij een dealer zou je daar de hoofdprijs voor betalen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

25 dec 2010, 12:13

Thommy.nl
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

25 dec 2010, 12:17

Over Thommy.nl
peter schreef:Ronald (thommy.nl) heeft ook bij ons de taal omgezet naar NL maar toen hadden we geen buitentemp. meer in het diplay en geen TMC meer... Later me geld terug gekregen en een BMW dealer gevonden (Poelgeest Amstelveen) die de taal hebben omgezet naar NL. Helemaal TOP!

DVD map kan je wel bij Ronald halen voor een scherpe prijs.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Cooper S R53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Zaandam
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2011, 18:17

05 feb 2011, 02:12

ik heb ook een CD-rom navigatie. Ik heb al de berichten gelezen en inderdaad jammer dat je deze versie niet kan updaten. Maar mijn vraag is is de cd-rom kastje te vervangen met een DVD :? Is dat zo om te zetten :roll:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 feb 2011, 02:51

Marcel Always Open schreef:Over Thommy.nl
peter schreef:Ronald (thommy.nl) heeft ook bij ons de taal omgezet naar NL maar toen hadden we geen buitentemp. meer in het diplay en geen TMC meer... Later me geld terug gekregen en een BMW dealer gevonden (Poelgeest Amstelveen) die de taal hebben omgezet naar NL. Helemaal TOP!

DVD map kan je wel bij Ronald halen voor een scherpe prijs.
Klopt dit verhaal Marcel. Maar dateert al van lang geleden. Bij onze huidige cabbie heeft hij (in 2009) de taal omgezet, 2e sleutel geprogrammeerd, kap van afstand te openen en "dimlicht altijd aan" geprogrammeerd.

En dit naar volle tevredenheid en een hele scherpe prijs!
Palmen88
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2018, 08:31

Re: Navigatie taal en TMC

15 apr 2018, 08:24

Beste

Ik heb dit forum door geZocht en heb mezelf een naviagatie systeem aangeschaft een dvd versie echter zit er geen navigatie systeem
In me auto en wil ik dit dan ook gaan inbouwen iemand een idee hoe dit hoort te zitten.🙈
Zoals ik lees zit de dvd unit onder de bijrijders stoel.?
En dan natuurlijk de vraag zou het werken heb alle onderdelen compleet alleen komen ze van een andere mini natuurlijk het betreft een r53.

Gr Mike

Terug naar “Interieur en audio”