De R53 van Frans

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 nov 2015, 21:23

De R53 van Frans

25 mei 2016, 22:21

Afbeelding

Dit is hem dan, onze nieuwe Mini CooperS !! We waren al een hele tijd op zoek naar een vervanger voor de Peugeot 107 van mijn echtgenote. Ze was vanaf dag 1 heel duidelijk, als het een Mini word dan word het CooperS Clubman. Nou ben ik heel eerlijk als ik zeg dat dit budgettair geen optie was want als 2de auto werd dit te kostbaar dus ging het project Mini in de koelkast. Komen we toch, bij ons in het dorp notabene, deze R53 tegen, nou ja tegenkomen, ik kon hem al en wist van wie hij was maar het A4tje op de zijruit met te koop was een verrassing. Een R53 ? een R53 ! waarom geen R53 ?

We hebben de eigenaar aangesproken en meteen een stukje kunnen rijden en ja, dan ga je voor de spreekwoordelijk "ratten". Het feit dat hij er voor zijn leeftijd zo super uitziet en lekker dik uitgevoerd is maakte hem erg aantrekkelijk. Financieel paste het ook dus was de beslissing snel gemaakt (shakeit)

Waarom een Mini ? Mijn allereerste auto was een Mini, een '78er Mini 850 en ja "than you're hooked" Later hebben we nog een '88er Jet Black en een '87er Advantage gehad die laatse hebben we best lang gehad en ook veel mee en aan gedaan maar we stonden op een gegeven moment op het punt "of het gaat nu heel veel geld kosten en we gaan hem restaureren of we doen hem weg. Het is optie 2 geworden, de 107. Maar goed ik loop tegen de 50 en was aan het inventariseren welke midlife crisis ik zou kunnen nemen en ik denk dat ik iets gevonden heb 8)

Ik heb op bimmer.work zijn doopceel even gelicht, da's wel zo makkelijk voor jullie
Afbeelding
Maar foto's zijn natuurlijk leuker !!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is verder helemaal origineel op de velgen na, dit zijn 17inch Brock B24 velgen. Ik heb er voor winter wel een 16inch set met Mini velgen bij. Helaas heeft elke velg wel een beschadiging maar dat ga ik nog bijmaken, komt goed !!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat nog op het to-do lijstje staat is dus het bijwerken van de velgen en het vervangen van de deurvanger van het bestuurdersportier en ik moet eens uitvogelen welke versie navi ik heb en die evt. updaten. De achterste ramen blinderen lijkt me ook nog mooi.

We zijn superblij met onze CooperS en hopen er nog lang plezier van te hebben.
Laatst gewijzigd door Frans. op 29 mei 2016, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Klik hier voor mijn SYR
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: De R53 van Frans

25 mei 2016, 22:54

Welkom bij de club van de Minioten.
Enjoy your Nice Ride


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 575
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:24

Re: De R53 van Frans

25 mei 2016, 23:02

Zeer mooie uitvoering deze S heel veel plezier ermee
My Thunder Grey!
Afbeelding
Afbeelding
Waldpyk
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Houtigehage Friesland
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 dec 2015, 11:53

Re: De R53 van Frans

26 mei 2016, 17:35

veel plezier met je mooie Mini, mooi interieur ook. staat hem goed two tone lederen bekleding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: De R53 van Frans

28 mei 2016, 10:22

Welkom op het forum Frans en heel veel Mini plezier met jullie mooie S :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 nov 2015, 21:23

Re: De R53 van Frans

15 apr 2018, 19:56

Veel te lang niet meer op het forum geweest en dat terwijl de moderators er zo hard voor werken. Hard tijd om mijn topic bij te werken. Is er veel veranderd dan ?? nee, niet veel maar wel leuke veranderingen. Bij de APK keuring van vorig jaar een aanmerking gekregen op de uitlaat, de bocht naar de middendemper was lek en door mijn garagist gekit om hem door de keuring te krijgen. Dus op zoek naar iets nieuws en natuurlijk geen standaard uitlaat. Uiteindelijk via Facebook een JCW uitlaat met middendemper delete kunnen scoren die afgelopen maand voor de keuring van dit jaar gemonteerd werd.
Afbeelding

Afbeelding
Klik hier voor mijn SYR
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: De R53 van Frans

16 apr 2018, 06:39

Das een hele lekkere upgrade, doe je goed (shakeit)

Fijn te lezen dat jullie nog steeds lekker van jullie MINI genieten en dat ons werk aan het forum gewaardeerd wordt, dank je wel Frans :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: De R53 van Frans

16 apr 2018, 20:27

Dat is wel weer een feest zo’n JCW uitlaat onder een R53! Enjoy....
Gebruikersavatar
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 nov 2015, 21:23

Re: De R53 van Frans

03 sep 2018, 16:19

Vorige week een dure reparatie aan de auto gehad. Mijn vrouw gaf al een paar keer aan dat bij het wegrijden de stuurbekrachtiging soms uitviel en door de motor dan uit te maken en weer te starten kon ze het euvel verhelpen maarrrrr vorig weekend viel de stuurbekrachtiging tijdens het rijden uit !! da's natuurlijk niet de bedoeling.

Mijn garage beaamde dat dit wel vaker voorkwam en dat de servopomp vervangen moest worden. Na enig overleg besloten voor een gereviseerde pomp te gaan gezien de weinige kilometers die de Mini jaarlijks draait maar de rekening deed toch even pijn.

Nou weten we dat het rijden van een "oudere" auto kosten met zich mee kan brengen en we zijn "fully commited" de R53 in ere te houden maar dit soort zaken moeten we niet al te vaak hebben :?
Bijlagen
Born te be wild.jpg
Born te be wild.jpg (625.13 KiB) 801 keer bekeken
Klik hier voor mijn SYR

Terug naar “Show your ride”