WenMini R56S —verkocht—

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
We
WenMini

WenMini R56S

04 apr 2018, 21:49

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik had de berichten helemaal gemist, sorry! Afbeelding
Inmiddels heb ik de MINI bijna 2,5 maand in bezit en ongeveer 2400 km gereden. Ben echt blij dat ik de overstap naar R56S heb gemaakt.

Twee weken geleden heb ik ‘m laten poetsen/polijsten bij Vintges autoservice in Echt.
Zeker een aanrader!

Afbeelding

Afbeelding


Modlijst:

Nog summier op het moment haha.

- walnutblasting op korte termijn voor de zekerheid;
- nieuw mattenset met rode stiknaden. Word ik nu al blij van;
- en de (xenon) koplampen vervangen. Buitenkant wordt steeds weer dof. Eigenlijk jammer, hoef alleen die plastic kappen nieuw te hebben maar ze worden niet los verkocht heb ik begrepen.
Mocht iemand wel weten hoe ik eraan kan komen, hoor ik het graag. Vind het zonde van de auto zo en polijsten had geen zin. Binnen een week weer dof.

Groetjes en tot zondag 8 april in Nijmegen!

Wendy










Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: WenMini R56S

04 apr 2018, 22:14

Echt een plaatje deze R56S, Wendy!

Wat de xenon koplampen betreft: is het plastic geschuurd en gepolijst? Hiermee krijg je ze vaak weer behoorlijk helder, maar ze moeten wel goed verzegeld worden om het resultaat te behouden. Door het schuren is de UV-werende laag die er standaard op zit namelijk verwijderd. Je zou het in eerste instantie kunnen proberen te verzegelen met een soort van plastic coating, bijvoorbeeld Gyeon Trim. Grote kans dat ze dan mooi blijven. Mochten ze nog steeds dof worden dan zou je ze (na een nieuwe polijstbeurt) ook kunnen laten voorzien van een een laagje blanke lak. Is nog altijd een stuk voordeliger dan een nieuwe set lampen kopen. Succes!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
We
WenMini

Re: WenMini R56S

05 apr 2018, 10:29

Brightness schreef:Echt een plaatje deze R56S, Wendy!

Wat de xenon koplampen betreft: is het plastic geschuurd en gepolijst? Hiermee krijg je ze vaak weer behoorlijk helder, maar ze moeten wel goed verzegeld worden om het resultaat te behouden. Door het schuren is de UV-werende laag die er standaard op zit namelijk verwijderd. Je zou het in eerste instantie kunnen proberen te verzegelen met een soort van plastic coating, bijvoorbeeld Gyeon Trim. Grote kans dat ze dan mooi blijven. Mochten ze nog steeds dof worden dan zou je ze (na een nieuwe polijstbeurt) ook kunnen laten voorzien van een een laagje blanke lak. Is nog altijd een stuk voordeliger dan een nieuwe set lampen kopen. Succes!
Dankjewel! Ze zijn inderdaad geschuurd en gepolijst en daarna is er wat wax opgekomen volgens mij. Resultaat was tot twee keer toe heel mooi, alleen kon ik er maar een week van genieten. Afbeelding
Ik ga jouw tips proberen en laat even weten hoe het is afgelopen.

Groetjes,
Wendy


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: WenMini R56S

05 apr 2018, 15:09

Zo die is erggggggg dik en gaaf ! Een kanon die het merk Porsche of anders BMW m spul het leven erg zuur kan maken! Geniet ervan ;)
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: WenMini R56S

05 apr 2018, 15:27

Dankjewel! Ze zijn inderdaad geschuurd en gepolijst en daarna is er wat wax opgekomen volgens mij. Resultaat was tot twee keer toe heel mooi, alleen kon ik er maar een week van genieten. Afbeelding
Ik ga jouw tips proberen en laat even weten hoe het is afgelopen.

Groetjes,
Wendy


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Het is zeker het proberen waard. Succes!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: WenMini R56S

06 apr 2018, 08:58

Wat Brightness ^^ zegt, zonder UV-bescherming helpt polijsten maar zeer kort.
We
WenMini

Re: WenMini R56S

17 mei 2018, 18:07

MartijnGizmo schreef:Wat Brightness ^^ zegt, zonder UV-bescherming helpt polijsten maar zeer kort.
Heb van Chemical Guys Headlight Restorer (inclusief UV bescherming) gekocht. Zou speciaal voor dit soort problemen zijn.

Ze zien er al beter uit. Heb ze eerst wat opgeschuurd (nat) en daarna behandeld, maar het is nog niet helemaal zoals ik zou willen.

Voor het beste resultaat moet ik ze nog eens laten polijsten. Daarna sealen met het spul van Chemical Guys.
Ik geef het nog niet op. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

We
WenMini

Re: WenMini R56S

17 mei 2018, 18:09

Vorige week heb ik bij GoGarage37 walnut blasting laten uitvoeren bij mijn R56S. Kilometerstand: 173.000

Motor loopt mooier nu, ook geen schommelend toerental meer. Het (regelmatig) inhouden bij koude motor is ook verdwenen.

Blij dat ik dit heb laten doen. Aanrader!

Groetjes,

Wendy

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: WenMini R56S

18 mei 2018, 08:49

Goed gedaan Wendy :icon_top:
Je vergeet er bij te vermelden dat mensen die dit ook willen, het beste even met Roel zelf kunnen bellen inzake €€€.
Zou niet eerlijk zijn als we jou als "betere helft van" hiermee lastig gingen vallen :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
We
WenMini

Re: WenMini R56S

18 mei 2018, 09:31

Afbeelding Ja niet bij stilgestaan Jos. Ik ben ook geen goede graadmeter wat dat betreft want krijg korting Afbeelding.

Als er mensen zijn die na het lezen van dit bericht ook interesse hebben in walnut blasting, stuur een mailtje naar:
[email protected]
Afbeelding

Groetjes,
Wendy

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Terug naar “Show your ride”