F55 S - geen driving modes :S

VintageSpeed
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: België
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2009, 23:58

F55 S - geen driving modes :S

04 jun 2018, 16:26

Hallo!

Ik heb een Mini S van 2014 gekocht met een sportautomaat en redelijk wat opties, behalve de "driving modes".

Nu zou ik ook de pops&bangs "overrun" functie willen, maar blijkbaar kan dat niet zonder de DM selector?? Het is wel de bedoeling dat dit afstaat als mijn vrouw ermee rijdt, dus het moet schakelbaar zijn.

Denken jullie dat ik de plofjes ga horen met een kleppenuitlaat Remus V2 of de JCW Pro kleppenuitlaat, als ik hem in Sport schakelen zet? Geeft dat een andere instelling of leidt dat alleen maar tot hogere toeren voor hij schakelt..

Iemand tips, tricks of hints?

Ik hoopte met coderen dat je ook de driving modes kon trigeren, maar bljikbaar moeten deze er al opstaan dan (vb dan kan je coderen dat je opstart in Sportmodus). Ook kan ik bij BR bijvoorbeeld gaan waar ze de overrun programmeren, maar dan kan ik hem niet afzetten! Ze kunnen hem niet in een schakelbaar programma programmeren helaas.

SOS
VintageSpeed
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: België
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2009, 23:58

Re: F55 S - geen driving modes :S

05 jun 2018, 08:55

Niemand hier met een Sportautomaat en een uitlaat JCW of Remus?

Ik zou alvast even willen weten als je de pook links duwt in Sportschakelstand of je dan een ander geluid krijgt (pops?) als je geen driving modes hebt, of dus niet in Sportmode zet.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: F55 S - geen driving modes :S

05 jun 2018, 17:09

Ja, heb een F60JCW met Sportautomaat ook nog (en ook drivingmodes).... en eigenlijk nooit op gelet of ie met alleen de pook naar links meer plopt. Ik zal het eens een keertje uitproberen.
mackeessie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2010, 23:24

Re: F55 S - geen driving modes :S

06 jun 2018, 00:14

Ik heb een F57 ( Cooper S) met Sportautomaat en JWC uitlaat zonder driving modes, en normaal hoor je geen pops , maar met de uitlaatklep open en de automaat in M stand, dus schakelen met de flippers, hoor je bij flink optrekken en op schakelen van bv 2 naar 3 een soort roffels in de uitlaat. En bij gas minderen zodanig dat je een beetje gas geeft om de snelheid net te behouden hoor je soms ook wat roffelen. Het lijkt niet op het knallen en poppen in de sport stand bij Driving modes, die ik op sommige YouTube filmpjes hoor. Je schijnt wel bij sommige Tuners ( bv BR-Performance) die knallen, pops etc te kunnen laten inprogrammeren, geen idee of het ook in- of uitschakelaar is dan.
VintageSpeed
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: België
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2009, 23:58

Re: F55 S - geen driving modes :S

06 jun 2018, 00:40

bedankt Mackeessie! dat was het antwoord dat ik zocht.

je kan het inderdaad bij diverse tuners als ZIP en BR laten inprogrammeren, maar helaas -volgens hen- niet uitschakelbaar.

Kan op termijn misschien nog komen als ze de software nog wat beter onder de knie hebben? Bij de BMW 220i, wat bijna dezelfde auto is, kunnen ze het wel!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: F55 S - geen driving modes :S

08 jun 2018, 22:37

Inderdaad, normale stand en automaat weinig ploppen. Hendel naar links M/S-stand, ook weinig ploppen. Alleen bij zelf schakelen, met flippers of de hendel dan hoor je wat roffels.
Staat de MINI in de 'drivingmode' sportstand, dan roffelt ie er lustig op los. Zelfs in de automaat stand heb je roffels. Ga je ook flipperen of met de hendel schakelen...ja dan knalt ie soms gewoon....
VintageSpeed
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: België
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2009, 23:58

Re: F55 S - geen driving modes :S

14 jun 2018, 12:37

Toevallig iemand geprobeerd met de BimmerCodeApp of Icarly of je -als je dus de Driving Modes Selector NIET hebt- de Sport mode kan activeren?

Terug naar “Interieur en audio”