zekering heel motor niet uit

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Willow
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2018, 20:27

zekering heel motor niet uit

05 jun 2018, 09:10

Hallo allemaal
Wij hebben een oude voor ons een nieuwe mini gekocht met kleine of misschien toch iets groter probleem
Zwarte mini met panoramadak alles elektrisch, rondom in de leren bekleding die konden we toch niet laten staan.
Cooper 85kw motorisch klinkt hij super rijdt ook zeer leuk zonder bij geluiden, na alle verhalen gelezen te hebben ga ik wel even het olie niveau extra in de gaten houden (haai)
Omdat de boordcomputer/cruisecontrol het niet deed dacht ik dat lossen we op met een defecte zekering.
Defecte zekering die vond ik wel maar toen deze vervangen werd ging mijn contact wel uit maar de motor bleef keurig draaien >:( SOS
Het gaat om de zekering in het linker rijtje, 6e van onderaf, dat is een rondje met een pijltje op hoog en een punt er boven
Boordcomputer deed het even goed niet, na allemaal verhalen gelezen te hebben zal het wel in de body controle module zitten, dat betekend even kijken wie er in de buurt deze kan uitlezen.

Wie o wie kan mij een stukje op weg helpen

Met vriendelijke groet,
Andy
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: zekering heel motor niet uit

05 jun 2018, 17:03

Wat is het bouwjaar/bouwmaand van je Cooper? Want er zit verschil in de zekeringkasten tussen bijv 2002 en 2003 (En de facelift is waarschijnlijk weer anders...)
En staat er een nummertje bij de bewuste zekering?? Iets met 'F' en dan het nummer.

En 'oplossend' denken, als je de zekering weer verwijderd, gaat de MINI dan wel weer normaal uit?
Willow
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2018, 20:27

Re: zekering heel motor niet uit

05 jun 2018, 18:26

Bouwjaar van de mini 16-07-2002
Het is niet de sigaretten aansteker, het gaat om F31
Ik heb de zekering er weer uit gehaald anders gaat hij niet uit
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: zekering heel motor niet uit

05 jun 2018, 18:49

F31 in een 2002 Cooper....die zou voor de 12v-aansluiting in de kofferbak moeten zijn, indien aanwezig natuurlijk. Vreemd dat de MINI dan niet uit gaat als er een zekering in zit.

Maar ook al een bij een ander merk gezien; duo-achterlampje verkeerd om erin, en ook die wagen wilde niet meer uit...
Willow
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2018, 20:27

Re: zekering heel motor niet uit

05 jun 2018, 21:50

Ik zit verkeerd te kijken sorry, het gaat om de zekering F13, wel het linker rijtje van onder de zesde zekering keek verkeerd op de beschrijving
Als ik die er in zet gaat mijn motor niet uit?? (als je de nr omdraait staat er wel 31 :'( :'( )
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: zekering heel motor niet uit

06 jun 2018, 20:13

OK, ook even F13 nagekeken voor een 2002 Cooper, en die komt (volgens het schema) uit op de versnellingsbak op de schakelaar van het achteruitrijlicht.

Wel geinig dat F13 en F31 ook precies tegenover elkaar liggen in de zekeringkast... :mrgreen: :mrgreen:
Willow
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2018, 20:27

Re: zekering heel motor niet uit

06 jun 2018, 22:21

Schiet mij maar lek
Zekering zit er niet in, achteruitrijlicht werkt perfect
Verlichting alles werkt perfect, ik ga even kijken wie hem kan uitlezen zonder direct alles te laten vervangen.
Was al bij molenaar Bmw heerugowaard geweest maar die heeft anderhalf uur nodig om hem uit te lezen, en helaas weinig tijd
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: zekering heel motor niet uit

07 jun 2018, 16:22

Zou wel eens kunnen zijn dat het achteruitrijlicht is “gerepareerd”. Die willen wel eens vol water lopen. En als dan de verkeerde draad is gepakt dan loopt plus en min wellicht verkeerd om.

Je kunt eens proberen het lampje eruit te halen, dan de zekering er in. Kijken of de auto dan normaal uit gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Willow
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2018, 20:27

Re: zekering heel motor niet uit

11 jun 2018, 00:18

Ik heb dat nu ook gecheckt maar helaas het blijft een raadsel in ieder geval bedankt

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”