'07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

'07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

12 jun 2018, 17:05

Na al een kleine post op Facebook stond een show-your-ride topic nog op het To-Do lijstje. Nu binnenkort de eerste echt serieuze mod eraan komt, vond ik dat het er nu echt van moest komen.

Sinds juni 2017 eigenaar van een uit Duitsland geïmporteerde Clubman Cooper S uit 2007. Ik heb hem gekocht van de tweede Nederlandse, en in totaal derde, eigenaar. Het was mijn eerste echte auto, hiervoor reed ik in een Renault 4 van mijn ouders. Zelf compleet petrolhead, dus mijn auto moest en zou een leuke auto worden, dus naast een Mini stonden onder andere een Clio RS, Megane R25/26, Focus ST, BMW 125 op het lijstje. Uiteindelijk toch verliefd geworden op de Mini.
Ondanks de bekende problemen met de eerste generatie Clubman kon ik dit model toch niet uit mijn hoofd zetten. Dit exemplaar paste uiteindelijk binnenbudget, en leek (volgens de boekjes) recent de ketting vervangen te hebben. Helaas in het eerste half jaar van eigenaarschap (toch) tegen de ketting en brandstofpomp aangelopen. Dus die zijn inmiddels al vervangen.

Desondanks al veel plezier beleefd aan Shrek (met dank aan mijn vriendin, die de schaduw eruit vindt zien als..), en nog steeds tovert hij geweldige grijnzen op de gezichten van iedereen die er in rijdt.
Zo zag Shrek volledig stock uit:
Afbeelding

Niet heel lang nadat ik Shrek in het bezit had, ben ik bij Roel langs geweest om een set Eibach veren te laten monteren. Zodat Shrek wat lager bij de grond lag en er nog mooier uit kwam te zien, en hij zich nog beter ging gedragen in de bochten.
Inmiddels staat Shrek er dus zo bij:

Afbeelding
Afbeelding

Optisch is er, afgezien van LEDjes in de mistlampen, sindsdien weinig meer aan Shrek veranderd, maar onderhuis wel.
De mods tot nu toe:
- Beek Auto Racing Software (210pk-290Nm)
- NGK High Performance Iridium Bougies
- Middendemper delete dmv Milltek Non-Res Catback onderdelen (volledig Catback staat op de planning)
- Eibach Sportveren (-30mm)

Er staat dus binnenkort een serieuze mod op de planning (HINT: Bij Martijn Schols). Een update daarover zal tzt volgen.

Het doel is om uiteindelijk een OEM+ Sleeper van Shrek te maken. Waarbij dingen als Milltek Catback en Cold Air intake op het korte termijn lijstje staan, en een schroefset, mooie kuipstoelen en een custom stuurtje voor nu op het langere termijn lijstje staan.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

12 jun 2018, 18:28

Hoi ... (je naam ff gemist, maar dat maakt niet uit).
Welkom bij de echte afdeling van NewMINIclub en dus welkom op ons mooie forum :wink:

Je hebt een mooie Clubbie weten te kopen en je bent je weg in "the scene" al een aardig eind aan het vinden lees ik wel.
Dan kan het ongetwijffeld nooit lang meer duren vooraleer we je bij 1 van de ritten of meetings gaan zien.
Leuk je erbij te hebben :icon_top:

Groet Jos
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

13 jun 2018, 11:37

Hoever wil je gaan met de sleeper-look?
Je zou nog kunnen kiezen voor een diesel motorkap. Dan ben je de brievenbus kwijt qua looks, maar het is iig passend.

Persoonlijk zou ik niet voor een Milltek uitlaat gaan.
Deze heb ik op mijn R55 gehad en het geluid is heel diep. Stiekem zelfs vervelend op de snelweg of door smalle straatjes.
Als je meer geluid wil is een sportcat of decat een beter idee. Dan klinkt die toch het lekkerste!
FJCW uitlaten zijn ook een optie, dat is de allerbeste oplossing vind ik qua geluid. (uiteraard icm decat)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

13 jun 2018, 11:49

Andere scuttles, cooper voorbumper, 16” stalen velgen met wieldoppen. uitlaat aan 1 kant en een cooper achterbumper.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

13 jun 2018, 12:07

Sleeper is altijd leuk. Zoals je ziet wordt er altijd meegedacht.
speedy schreef:Andere scuttles, cooper voorbumper, 16” stalen velgen met wieldoppen. uitlaat aan 1 kant en een cooper achterbumper.
Ik heb nog wel 16” staal liggen (met winterbanden.....) weet even niet of 4x100 past op de R55...?

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

13 jun 2018, 12:23

past je zou ook nog one logo’s kunnen plakken als je alle bumpers en skirts hebt aangepast.
Dan heb je pas echt een sleeper


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

13 jun 2018, 21:18

Sorry Jos, helemaal vergeten! Is het ook mogelijk om mijn gebruikersnaam aan te passen? Dan maak ik die ook wat persoonlijker.
Mijn naam is Casper. Ik kom uit Diemen, dus ben ook al een aantal vrijdagen bij de MacMeet geweest.

Thanks voor de tips om helemaal sleeper te gaan! Ga het zaakje nu eerst onderhuids eens helemaal op orde brengen, en dan komt het optische weer aan de beurt. De tips zullen dan zeker meegenomen worden!
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

13 jun 2018, 22:13

Mooi project Casper! Zou leuk zijn als je de sleeper look nog verder door trekt, dat zie je niet vaak namelijk.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

15 jun 2018, 10:44

FirstClubman schreef:
13 jun 2018, 21:18
Sorry Jos, helemaal vergeten! Is het ook mogelijk om mijn gebruikersnaam aan te passen? Dan maak ik die ook wat persoonlijker.
Mijn naam is Casper. Ik kom uit Diemen, dus ben ook al een aantal vrijdagen bij de MacMeet geweest.

Thanks voor de tips om helemaal sleeper te gaan! Ga het zaakje nu eerst onderhuids eens helemaal op orde brengen, en dan komt het optische weer aan de beurt. De tips zullen dan zeker meegenomen worden!

Hoi Casper, geef maar aan welke forum naam je graag gewild zou hebben, dan pas ik of 1 van de anderen moderators hem voor je aan.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

19 jun 2018, 21:41

Kleine update:
Zojuist een Scan Gauge II besteld. Ik vind het toch een gemis dat de R55 geen informatie biedt over de "vitals" van de auto, dus de Scan Gauge stond al langer op het verlanglijstje. Met de aankomende ingreep bij Martijn Schols lijkt me het toch wel heel handig om hier wel een vinger aan de pols te kunnen houden.

Ga natuurlijk mijn bevindingen over de Scan Gauge, en vooral de X-Gauge gauges waar ik echt geïnteresseerd in ben, posten!
Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

26 jun 2018, 22:18

Jazeker Dennis!

Dit weekend ook de ScanGauge II geïnstalleerd. Uiteindelijk ervoor gekozen, ivm het makkelijker en mooier (Ik ben niet zo'n held met interieurdelen) wegwerken van de kabel, om de Gauge links van mijn toerenteller tegen het dashboard aan te plakken. (Nog dank voor de tips op Facebook)
Afbeelding

Gelijk de Oiltemp toegevoegd via de X-Gauge Commands, want daar ging het me vooral om. Het enige vervelende is dat de temperatuur in graden Fahrenheit wordt aangegeven, terwijl ik de rest van de Gauges in metrische waarden heb staan. Helaas de Celsius versie nog niet beschikbaar, dus dat wordt dan maar even omrekenen.
Afbeelding

Ik word stiekem erg blij van al die extra data, en vooral de precieze en continu-e stroom aan gegevens. Het scherm is ook erg goed afleesbaar, en makkelijk in te stellen en te bedienen. Via Facebook van Jos ook nog begrepen dat de kleur van het scherm oranje te krijgen is (zelf kleur als bijvoorbeeld toerenteller), maar daar ga ik binnenkort nog eens mee knutselen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

28 jun 2018, 09:07

Mooie upgrade met de scangauge II.
Je kunt hem heel mooi plaatsen boven de zonneklep, dat had ik bij de mijne ook, de kabel kun je dan mooi in het deurrubber naar beneden laten lopen, helemaal onzichtbaar.
Gauge zit daar op nagenoeg ooghoogte en was voor mij goed.
Maar ieder op zijn manier :wink:

Afbeelding
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

28 jun 2018, 09:39

Prima plekje, daar naast de toerenteller, Louis staart graag naar de lucht denk ik... :lol:

Olietemperatuur kan ook in Celsius, dat heb ik al eens uitgezocht: viewtopic.php?f=54&t=42687
Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

03 jul 2018, 20:55

@Martijn Thanks! Ik ga 'm gelijk toevoegen als ik mijn clubbie terug heb van Martijn Schols.

Kleine update verder:
Vandaag naar Martijn Schols gereden voor het lang geanticipeerde blok met gesmede zuigers. Bij aankomst trok Martijn de motorkap open, en zag het gelijk: "Die van boven is lek". Daarna trok hij wat turbo slangen los, en kwam overal olie tegen. Daarna nog een kleine check van de Turbo, en dat zag er ook niet meer gezond uit. Turbo dus ook naar z'n grootje.

In plaats van dat ik Shrek dus achterliet voor een nieuw kloppend hart, heb ik hem nu dus achtergelaten voor een nieuwe kop en een frisse wind door de haren. Dat icm het flushen van het blok, en andere "schoonmaak acties".
Het zou volgens Martijn zo maar kunnen dat het olieverbruik dus niet zo zeer aan de inwendige onderdelen van mijn blok, maar aan de externe aanhangsels lag. Nu eerst maar eens deze dingen aanpakken, en dan daarna even zien hoe het gaat.

Waarschijnlijk is die met een week klaar, dus dan kan de Milltek eronder! #neverstopmodding
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

03 jul 2018, 21:45

Het andere blok ga je later nog swappen?
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S

Terug naar “Show your ride”