All4 optrekken in versnelling1

De grotere MINI's
Kevking
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2018, 09:28

All4 optrekken in versnelling1

03 jul 2018, 07:14

Hallo ik ben nieuw bij de club met mijn r60
Klein vraagje
Als ik optrek in mijn 1 is het net of de wielen anders van elkaar optrekken
Denk ook dat het aan de ondergrond ligt waar je op dat moment op rijd

Heeft er iemand een kleine uitleg hoe de All 4 systeem werkt ? BVD

En de buiten spiegels dacht ik dat het elektrisch inklapbaar waren maar kan de bediening niet vinden (of heb het nie)
Gr kevin
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: All4 optrekken in versnelling1

03 jul 2018, 14:46

Hoi Kevin,

heb je al in de handleiding gekeken van je MINI of heb je geen handleiding? Daar moet minstens in te vinden zijn de werking van je eventuele klapfunctie van je spiegels en verwacht dat er ook wel iets beschreven zal staan over de All4. Anders kun je ook nog de MINI DRIVERS GUIDE op je telefoon installeren.

Gr. Milco
Kevking
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2018, 09:28

Re: All4 optrekken in versnelling1

03 jul 2018, 15:04

Thnx milco zal is naar die drivers guide kijken
Handleiding zat er niet bij ?! Online te krijgen?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: All4 optrekken in versnelling1

03 jul 2018, 17:32

Online handleiding via de MINI Driver Guide app is het makkelijkst. Even laatste 7 letters/cijfers van je chassisnummer invoeren, en je krijgt h'm 'op maat' geleverd op je tablet of telefoon.

De ALL4 aandrijving: pas als je voorwielen genoeg grip verliezen, dan gaat er aandrijving naar de achterwielen. Op stroeve ondergrond moet je nogal onbenullig wegrijden, voordat ook de achterwielen gaan meedoen. Of je moet bijvoorbeeld al helemaal ingestuurd zijn, en fors wegrijden... Op gladde ondergrond (sneeuw of ijs), daar merk je sneller dat de achterwielen mee gaan doen in de aandrijving.

En de inklapbare spiegels... Op de prefacelift R60: het knopje waarmee je ook links en rechts kiest voor de verstelling, dien je dan een slag verder te draaien. Links of rechts draaien maakt niet uit. En dan klappen de spiegels in.
Op de facelift modellen R60 (vanaf ongeveer 2014 en jonger) zit er een apart knopje voor inklappen naast de keuzeschakelaar links/rechts.

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”