Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

Heb je met je MINI een mooie vakantietrip gemaakt of heb je ideeën om met je Mini op vakantie te gaan. Plaats dan hier je verslagen/voorstellen.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

20 sep 2018, 21:27

Na de trip van de 2017 liep ik met de gedachte om naar Scotland te gaan.... Maar het grootste issue is daar accommodatie vinden voor een grote groep en de wegen zijn ook niet echt uitgelegd om met een grote groep op pad te gaan. Toch bleef het in mijn hoofd spelen.

Na het betere studie werk kwam ik er wel op uit dat voor 8 personen accommodatie zoeken nog net te doen was. Dus het idee was geboren: 8 Personen en 5 auto's (R52S, F55, GP2, GP2, KTM X-bow) was het doel....
Ongeveer 1 jaar bezig geweest met de route maken, leuke B&B's uitzoeken, streetviewen, aanpassen.... The usual stuff...

Helaas moest 1,5 week voor vertrek door omstandigheden 1 GP2 afzeggen.... Ook de KTM moest thuisblijven i.v.m. dolle draad in de kop van een bougie.... Dit hebben we opgelost door op de boot mee te rijden in een van de andere auto's en in de UK een Abarth 595 (De handtas) te huren...

Alle routes zijn gemaakt in myrouteapp (www.myrouteapp.com) en staan in de groep NEWMINICLUB tour ritten
https://www.myrouteapp.com/nl/social/gr ... gin=routes

Op woensdag 12-09 was het zo ver.
Samen met Maximiliaan (m'n bijrijder), Raymond, Eugène en Peter & Jannie op weg naar IJmuiden.
We waren mooi op tijd en bij binnenrijden van de boot werd ik bij de "ramp" tegengehouden... Ze wilde het risico niet lopen dat ik vast zou komen staan i.v.m. de verlaging dus de Cabbie van Raymond en de GP2 mochten tussen de vrachtwagen staan op het onderdek. Peter was iets hoger dus die moest gewoon omhoog helaas. Want bij uitrijden in New Castle mochten Raymond en ik gelijk naar buiten....
Raymond is met Eugène doorgereden naar het vliegveld om de handtas op te halen en ik had even op op Peter & Jannie gewacht.
En toen begon het... op naar het Lake District.

Eerst via kleine wegen iets naar het zuiden om vervolgens via allerlei single lane roads richting het oosten te slingeren.
Route dag 1:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/ro ... mode=share
Hotel Stork hebben we de nacht doorgebracht. Mooi start van de eerste dag!

Dag 2 ging van het Lake District (incl Hardknot pass en Kirkstone pass) richting Scotland...
Na eerst een 2,5 uur binnendoor rijden kun je de snelweg op richting Glassgow en dan richting Fort William...
Natuurlijk hebben we even het punt mee gepakt waar James Bond in Skyfall met M samen bij het bruggetje staat en over de vallei uit kijkt...

Route dag 2:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/ro ... mode=share
Overnacht hebben we bij Glendevin waar je om de hoek kunt eten bij Inchree

Dag 3 heb ik een, al zeg ik zelf, leuke twist gemaakt van de NorthCoast 500.
We zijn via Lochness (wat een mooi markering verhaal is dat) over de Cromaty Bridge naar het noorden gereden richting The Crask Inn en zo richting Tongue House. Vanuit daar naar het westen en de B874 op richting het zuiden naar Helmsdale.
Ter hoogte van Kildonan Lodge waren we rechts gegaan maar dan kom je op een wel heel bijzonder weggetje... laat ik het zo zeggen de GP2 en Cabbie zijn van onderen geborsteld... :s
Omdat ik een erg leuke B&B had gevonden in Brora iets terug gereden naar het zuidwesten naar Clynelish Farm B&B naast de Whisky stokerij. voor het eten kunnen we de Sid's Spice aanraden voor een heerlijk avondtje Indiaas eten. :yeah... De supermarkt die tot 22:00 uur open is nog ff bier gehaald en bij terugkomst in de B&B stond het haardvuur voor ons aan in de woonkamer..... Dat is nog eens thuiskomen!
Route dag 3:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/ro ... mode=share

Dag 4 was wel een stuk van de traditionele NorthCoast500....
Eerst stop was in John o' Groats bij de vuurtoren. De meeste noordoostelijke punt van het vaste land van Scotland.
Daarna door naar het westen. Even gestopt voor wat foto's in Clardon aan de kust. Daarna even geruild van bestuurders. Eugène had enkel met de Monte-Carlo trip eens in m'n GP2 gereden (voor de vele aanpassingen). Dus Max heeft even de handtas verder gereden en ik nam plaatst naast Eugène.... :ralley Conclusie: software en sper zijn echt Epic.... de Dualplate koppeling is een beetje overkill. Dat was ook al mijn eigen mening. Dus ik zou iedereen die een sterkere koppeling wilt geen Dual plated OS Giken adviseren maar gewoon de Single plated.

Via een oneindige slinger van wegen uiteindelijk in Ullapool aangekomen bij B&B The Sheiling House.
Route dag 4:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/ro ... mode=share

Dag 5 startte iets anders dan verwacht... bij het oprijden van de weg en het gas indrukken voelde ik back-fire.... mmmmh :O Dit is niet de bedoeling.... even door de walkie talkies overleg om te stoppen bij de eerste de beste parkeer mogelijkheid.
Daar even een rondje samen met Eugène gedaan..... zijn vermoeden dat een van de bobines de geest aan het geven was (haarscheurtje bijvoorbeeld) en het bij vollast niet trekt. misschien door de vele klappen die we hebben gekregen op de niet altijd strakke Schotse wegen... Daar kunnen ze wel wat leren van de alpen.
De techniek qua rijden moesten we dus wat aanpassen. Rustig optrekken en hoger in de toeren rijden zodat de motor minder belast wordt. Dat werkte.... Voordeel was dat de bochtjes toch nog op snelheid genomen konden worden alleen inhalen moest je iets beter timen... :()
We lagen lekker op schema en we konden einde middag misschien wel eens een whisky stokerij in het dorp naast de B&B bezoeken voor een rondleiding....
Na de lunch in Strathcarron was er een stuk werkzaamheden.... Wat bleek. de weg ging pas open na 1,5 uur wachten.... Tja en ff omrijden is er niet bij in die regio. En we zouden dan een stuk van de route missen (Applecross en Donan Castle)...
Applecross was regen en we reden in de wolken.... amper een hand voor ogen te zien.
Daarna weer veel mooie wegen gehad. :ralley
Aangekomen bij de B&B Balsporran Cottage kregen we een warm welkom van Fiona and Gregg en hun lieve hond Oakley. De haard stond al aan en we kregen gelijk koffie met heerlijke eigengemaakte fudge. (check hun FB pagina maar eens).... Kamers waren super... Allemaal leuke details. En dan te bedenken dat hun eerste buren 5 km weg liggen..... Een grote supermarkt: 80km verderop.
's avonds gegeten in Blair Athole...
Bij terugkomst was de andere gast (een zwitser) aangekomen en stond voor iedereen een glaasje whisky uit de lokale distilliry klaar.
De route dag 5:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/ro ... mode=share

Dag 6 's ochtends genoten van een ontbijt wat zo luxe was..... We hebben de lunch die dag kunnen overslaan.
De route liep een beetje basis naar de boot toe.... Eerst een saaie snelweg met trajectcontrole en vanaf Edinburgh zijn we middendoor gestoken over 2 baans wegen. Dat rijdt toch leuker.
Onderweg even gebeld met m'n vaste magazijnman van Ekris Velp of hij kon regelen dat ik de volgende dag bij Ekris Veenendaal even 1 penbobine kon ophalen.
Even de handtas terug gebracht bij het vliegveld en op naar de boot.
Op de boot mochten we gelukkig weer op het onderdek staan...
Na het eten zijn we de bar ingegaan om Max z'n 19de verjaardag in te luiden... :feest
Route dag 6:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/ro ... mode=share

Nadat ik thuis alles had uitgepakt even de bobine geswapt en inderdaad na de bobine in cilinder 2 te hebben gezet trok de GP2 weer als een malle. Dus gelijk nog 4 stuks besteld. (3 om de andere te wisselen en 1 reserve in de auto leggen voor dit soort trips)

Komende dagen zullen we hier vele foto's en filmpjes plaatsen.... :))
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

21 sep 2018, 08:41

Mooi dat de mechanische malleur uiteindelijk meeviel! Schotland is wel echt fantastisch om rond te rijden.

Ik deed in 2013 een rondje Noord-Schotland, kort daarna de motorombouw naar S-blok, en toen kwam echt overal nog grind uit dat ik op singletrack wegen had opgeveegd. :mrgreen:
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

21 sep 2018, 09:36


En de wandelaar bij 2:40 kwamen we later tegen en konden het erg waarderen. Gaaf zei die man!


Gefilmd met de Gopro die in de kooi hangt.



En Peter had een drone bij zich:
Lake district:




GP2 flyby


R52 flyby


F55 flyby


Eugène in de handtas:
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

22 sep 2018, 14:31

Afbeelding
De boot vanaf IJmuiden

Afbeelding
Sunset bij New Castle

Afbeelding
De bende

Afbeelding
Road to nowhere...

Afbeelding
Niet voor niks heet het Lake District

Afbeelding
Hotel voor de eerste nacht

Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

22 sep 2018, 14:33

Afbeelding
James Bond view point

Afbeelding
Natuurlijk ook ff met de hele groep

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

22 sep 2018, 14:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
B&B nacht 3

Afbeelding
En uitzicht op zee vanaf de B&B
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

22 sep 2018, 14:39

Afbeelding
De noordoost punt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

22 sep 2018, 14:41

Afbeelding
Dunan Castle

Afbeelding
Candyshop bij de B&B

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

25 okt 2018, 20:03

Erg gaaf, mooi picca’s en filmpjes.
Staat hoog op de verlanglijst👍
F56S JCW PRO LCI
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

25 okt 2018, 20:08

De routes staan allemaal in Newminiclub op myrouteapp...
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Roadtrip 2018 Lake District & Scotland

25 okt 2018, 20:25

Super Louis, da’s alvast een begin 😋
F56S JCW PRO LCI

Terug naar “Vakantie”