Ons projectje

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Ons projectje

24 sep 2018, 14:04

NEW UPDATE!! Bij Punt 1 en 6 !!

Halverwege dit jaar hebben ik en mijn vrouw onderstaande mini gekocht.
Een pre-facelift R56 One
Aan de buitenkant zat bij aankoop het volgende:
Mooie JCW velgen
Zwarte viper strepen.
Verstralers in de grill

Binnenkant:
Basic uitvoering, geen echte luxe.

De mini
Afbeelding

Na een paar KM gereden te hebben zijn we een beetje gaan kijken wat we allemaal kunnen doen aan de mini.
De volgende dingen willen we doen.
Andere koplampen en achterlichten (WORK IN PROGRES) <---- NEW UPDATE!!
Buiten alles D-chromen
Binnen kant de basic grijze sier ringen vervangen voor chrome (DONE)
Sportiever laten klinken. (WORK IN PROGRESS)<---- NEW UPDATE!!
Aero grill in de bumper (FAILED, NEED TO RESTART)
LED DRL lampen voor in de bumper (WORK IN PROGRESS) <---- NEW UPDATE!!
Ander stuur (WORK IN PROGRESS)
Binnen kant dingen van piano lak zwart voorzien (WORK IN PROGRESS)
Telefoon houder (DONE)
Interieur licht en kenteken licht van wit LED voorzien.
Cooper S dak spoiler(DONE)
Remklauwen andere kleur
Ruiten blinderen (DONE)
Mogelijk nog andere items maar dat zien we nog wel.

Voortgang:
Inmiddels hebben we al aardig wat dingen gedaan en besteld.
1. Sportief geluid d.m.v de NON-S mod. Door de eind demper te verwijderen en gewoon een rechte pijp vanaf de midden demper incl. een sier stuk naar achteren. Echter was het geluid dermate hard dat het wel een halve rally auto leek.
Dit hebben we dus snel weer terug gedraaid.

Nieuwe update:
De LCI bumper van een Cooper S zit op de auto, ook de Cooper S demper is tijdelijk gemonteerd. Zie hier:

Afbeelding

2. Verlichting, we hebben de blackline kit besteld. De knipper lichten zitten er inmiddels in en ook de achterlichten! Wat ik nog wel moet doen is de pin indeling te veranderen want nu gaat het helemaal mis haha alles brand verkeerd!
Gezien ik het achteruitrijd licht kwijt raak dienen we daar iets anders op te bedenken.
Foto:
Blackline Zij knipperlicht.
Afbeelding

Achterlichten:
Afbeelding
Afbeelding


3. Standaard zilveren sier ringen vervangen voor chrome. Via het super bedrijf miniparts24 hebben we een complete set weten te bemachtigen en jeetje wat ziet dat er anders uit! Zal er een foto van maken maar mensen weten wel wat ik bedoel.
Foto:
Afbeelding

4. Cooper S Dak spoiler. Via miniparts24 hebben wij een mooie spoiler in het hoogglans zwart besteld en gemonteerd, we zijn er nog niet helemaal over uit of we hem compleet zwart laten of dat we het bodem plaatje, weer in de kleur van de auto laten spuiten en alleen de vleugel hoogglans zwart laten.
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

5. Binnenkant voorzien van zwarte piano lak delen, de deur bekleding heb ik nu zwart gemaak zowel voor als achter d.m.v. bestelde producten bij miniparts24. Binnen kort de dashboard panelen en deur delen zwart spuiten, tevens neem ik dan gelijk wat chrome delen van buiten op de auto mee. (dit ga ik zelf doen)
Foto:
Afbeelding

6. Nieuwe bumper en uitlaat, omdat bij punt 1 en 2 een aantal tegen slagen zitten hebben we de keuze gemaakt om een andere bumper en uitlaat te nemen, namelijk een Cooper S LCI en Cooper S uitlaat. Daarme krijgen we een sportiever geluid en hebben we gelijk het achteruitrijd probleem opgelost. Deze is besteld bij miniparts24 en komt binnen kort binnen.
Bumper en uitlaat zijn binnen! Wat zal deze bumper mooi staan! en jeetje die pijpen wat een units!! De volledige uitlaat lijn heb ik binnen incl. flexibel stuk. Vraag me af of ik die 1 op 1 over kant zetten.

UPDATE: nieuwe bumper en uitlaat gemonteerd, helaas paste (had al verwacht dat het niet paste) de volledige uitlaat lijn niet, de flens die op de CaT gaat was te groot, ik heb geen Cooper S CAT dus heb ik de standaard pijp en midden demper laten zitten. De S demper aangepast en met een verloop bus op de standaard pijp gemonteerd, is nog niet gas dicht en dus ook maar tijdelijk. Wel klinkt hij iets beter maar nog niet echt super. Dit zal voornamelijk komen door dat hij nog niet gas dicht is en omdat ik niet de volledige S uitlaat lijn kon gebruiken. Ga ik vanuit.

7. Nieuw stuur. We hebben een 3 spaaks stuur binnen gekregen en incl. stuurwiel bediening. Het stuur vervangen is geen probleem. Het laten functioneren van de stuurwiel bediening is een project appart.

8. Ruiten blinderen. Na de koop van de mini wouden we al gouw de achter zij ruiten en achteruit van zwart folie te laten voorzien. Gezien de stijlen naast het raam hoog glans zwart zijn hebben we gekozen voor de donkerste versie raam folie. 5% licht door latend. Staat erg netjes.
Foto:
Afbeelding

9. AERO grill in de voor bumper. We hadden een Standaard mini cooper S grill bemachtigd. Echter mocht deze niet passen. Na wat info verkregen te hebben op het forum bij Ekris een grill besteld. Echter, dit product kon niet meer besteld worden helaas. Dikke vette peg! Nu opzoek naar een nieuwe.

10. Telefoon houder, op ali expres hebben wij en telefoon houder besteld die achter de toerenteller gemonteerd wordt. Dit staat erg netjes.
Foto:
Afbeelding

11. DRL verlichting in bumper, we hebben er voor gekozen om eerst de breedstralers in de gril te vervangen voor lampen met een LED ring er in. De lampen zijn binnen!
Vandaag bezig geweest om eens te kijken hoe en wat. Wel al gemonteerd maar werkend krijgen op de juiste manier is nog een dingetje. Zie hier het topic daarover: viewtopic.php?f=44&t=42691&p=947642#p947642
Foto:

Afbeelding

Afbeelding

12. Remklauwen andere kleur. We zijn nog een beetje aan het rondkijken. Veel hebben natuurlijk rood. Staat natuurlijk wel sportief. Maar we weten het nog niet, we kunnen ze ook wit doen/kleur van de auto. Alleen worden ze dan mogelijk we snel vies. Misschien hebben jullie nog een idee?

13. Nieuwe sport pedalen. Vandaag de nieuw binnen gekregen sport pedalen. Deze vervangen voor de oude rubberen.
Foto:
Afbeelding

14. Nieuwe handrem houder, deze is vandaag binnen gekomen. Binnen kort monteren.
Foto:
Afbeelding
Gemonteerd:
Afbeelding

15. Nieuwe binnen spiegel cover!
Foto:

Afbeelding

Ik probeer jullie via hier een beetje op de hoogte te houden van de voortgang.
Laatst gewijzigd door Black-Mini op 13 okt 2018, 22:00, 14 keer totaal gewijzigd.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 nov 2015, 21:23

Re: Ons projectje

24 sep 2018, 17:09

Mooi projectje, mooie Mini, veel plezier ermee :icon_top:
Klik hier voor mijn SYR
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Ons projectje

24 sep 2018, 20:44

Frans. schreef:
24 sep 2018, 17:09
Mooi projectje, mooie Mini, veel plezier ermee :icon_top:
Bedankt :)
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Ons projectje

24 sep 2018, 22:49

Gave openingspost en leuk project!

Ik zeg doe eens gek en spuit de achterspoiler alleen aan de bovenkant wit, en laat de onderkant zwart. Misschien eerst ff Photoshoppen hoe het staat ;)

Rode remklauwen zijn mooi maar inderdaad niet echt origineel. Goud?

Laat maar komen die foto's :)
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Ons projectje

24 sep 2018, 23:52

Markos schreef:
24 sep 2018, 22:49
Gave openingspost en leuk project!

Ik zeg doe eens gek en spuit de achterspoiler alleen aan de bovenkant wit, en laat de onderkant zwart. Misschien eerst ff Photoshoppen hoe het staat ;)

Rode remklauwen zijn mooi maar inderdaad niet echt origineel. Goud?

Laat maar komen die foto's :)
Bedankt Mark!
Vond wel wat hebben :D
Jouw optie qua achterspoiler kleur combo zal er 1 zijn die we niet zo snel zullen kiezen. Juist de vleugel zwart laten is juist mooi in contrast met de zij stijlen en de ramen incl. De striping.
Maar wel bedankt voor je idee!

Wat betreft de remklauwen, inderdaad rood is niet echt origineel meer.
Ik dacht aan wit, of blauw, maar blauw staat nou niet echt bij de auto. Jouw idee is misschien niet eens zo gek. Geel of goud. Zal eens keer een fotoshopje maken. Tnx!
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Ons projectje

25 sep 2018, 11:15

Leuke Mini. :icon_top:
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Ons projectje

25 sep 2018, 11:30

Lekker bezig met hem helemaal naar jullie smaak aan te passen.
En het erge je gaat steeds meer nieuwe dingen vinden....


Heel veel rijplezier met jullie MINI.
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Ons projectje

25 sep 2018, 13:24

niekcarfreak schreef:
25 sep 2018, 11:15
Leuke Mini. :icon_top:
Bedankt :)
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Ons projectje

25 sep 2018, 13:25

louisvdd76 schreef:
25 sep 2018, 11:30
Lekker bezig met hem helemaal naar jullie smaak aan te passen.
En het erge je gaat steeds meer nieuwe dingen vinden....


Heel veel rijplezier met jullie MINI.
Haha zekerweten, we hebben al een Mini R53 gehad die we ook helemaal anders hadden gemaakt. Dus dit zal mogelijk niet het laatste zijn. Maar eerst deze lijst maar eens afmaken! :)
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Ons projectje

28 sep 2018, 17:12

NEW UPDATE!! Bij Punt 11 en 15!!
Laatst gewijzigd door Black-Mini op 13 okt 2018, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ons projectje

29 sep 2018, 11:12

Lekker bezig #Black-MINI :icon_top: Voor wat betreft je Cooper S achterklep spoiler lijkt met het in de kleur van de MINI toch een mooier geheel worden. Verder lekker bezig, voor wat betreft die aero gril, bij www.winparts.nl hebben ze vergelijkbare grillen maar zijn wel wat duurder en weet niet of die gaat passen want ze bieden die aan voor de R56 van 2006-2014 wat vreemd is aangezien er wel degelijk verschil zit in het Pre- en facelift model. Voordeel is wel dat je binnen 30 dagen retour kan sturen als het niet past en je geld retour krijgt, misschien de moeite waard om te proberen.

Succes met modden :icon_top:
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Ons projectje

29 sep 2018, 15:32

Ha Milco,
Bedankt! Tja de spoiler mag wel een beetje opvallen. Wij zelf dachten om de vleugel gewoon zwart te laten en dan de voet in de kleur van de auto en desnoods de strepen door te laten lopen onder de vleugel door.

Wat betreft de grill dat klopt had al even gekeken daar maar ik geloof daar niet echt in dat die ook voor dit type is en om nou €130 euro te betalen en dan weer terug te sturen liever niet.

Grill vind ik niet eens zo erg. Zit eerder met andere dingen die miet willen lukken in me maag dan die grill haha
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Ons projectje

13 okt 2018, 21:54

NEW UPDATE!! Bij Punt 1 en 6!!
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage

Terug naar “Show your ride”