Interieurvoorventilatie

Vanaf 2014
Kallie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2017, 21:09

Interieurvoorventilatie

11 okt 2017, 22:42

Is er iemand die de functionaliteit interieurvoorventilatie wel eens gebruikt? Heeft dit enige toegevoegde waarde? Is het doel auto enigszins voor koelen in de zomer :zon zodat je niet in een sauna binnenkomt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Interieurvoorventilatie

12 okt 2017, 19:20

Nog niet zelf deze functie gebruikt. En zoals je beschrijft, ja dat is de bedoeling van die functie. Van te voren de MINI ventileren, en zo nodig de temperatuur laten dalen.
Je kunt het onmiddellijk inschakelen, of via een timer-functie op een later moment. Je moet het wel per keer activeren. En er zijn nog wat voorwaarden aan verbonden dat het systeem werkt.
Als het ingeschakeld is, dan wordt je accu gebruikt/ontladen. De inschakeltijd is daardoor beperkt tot 30 minuten....
Maar ja, als je gaat rijden als het buiten loeiheet is, dan is even de ramen open, en rijden. Meeste warmte is dan weg, raampjes dicht, airco aan... Werkt eigenlijk net zo makkelijk. :mrgreen:
Kallie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2017, 21:09

Re: Interieurvoorventilatie

12 okt 2017, 22:44

dat was mijn idee ook, ramen open en even gas geven en pas de problem :D Vroeg mij dus af of iemand dit serieus gebruikt. Ik zal een keer testen maar zie de toegevoegde waarde er eigenlijk niet van.

Een standkachel heb je meer aan. Maar dat is dacht ik geen optie bij mini.
Edward67
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 aug 2015, 21:25

Re: Interieurvoorventilatie

08 okt 2018, 16:38

Ik heb het wel eens gebruikt maar heel veel zin heeft t in mijn optiek niet want,
1) kost tijd om door het menu te scrollen en de instelling te activeren.
2) de airco logischerwijs uit staat en de ventilatie ongekoelde buitenlucht inblaast.
3) je binnen de ingestelde tijd terug hoort te zíjn. Immers als de ventilatie volgens de instelling stopt warmt de auto redelijk snel weer op.
4) het van afstand openen van het dak en de zijramen terwijl je oploopt de ergste hitte al laat ontsnappen.

Het is niet meer dan een leuke gadget in mijn optiek.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”