Weinig geluid via Telefoon

mail2martijn
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2018, 20:09

Weinig geluid via Telefoon

07 nov 2018, 14:01

Hallo Allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb geprobeerd te zoeken of dit al eerder is gemeld maar kon het niet echt vinden. Dus sorry als ik niet goed gekeken heb😉. Zodra ik mijn telefoon met het multimedia systeem koppel (via USB) dan is de output van het geluid (Spotify) heel zacht. Ik heb dan het volume van de iPhone op max staan en moet dan de volume knop van het systeem op bijna max zetten. Zodra ik dan switch naar radio ben ik doof 😉. Kent iemand dit en is het “op te lossen”

Bedankt
Ik heb trouwens een Thunder Grey F56S
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Weinig geluid via Telefoon

07 nov 2018, 20:41

Is het misschien zo dat er binnen de app spotify ook een aparte volume control zit die dicht staat? Ik heb helaas 2de generatie MINI's dus die werken dan net weer wat anders dan de 3de generatie.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Weinig geluid via Telefoon

08 nov 2018, 07:37

Dat ligt aan de USB kabel. Heb ik met een nep kabel ook gehad. Ik vind kabel systeem sowieso slecht dus ben voor Tune2air gegaan. Werkt perfect bi Bluetooth.
Gebruikersavatar
Empo
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2018, 11:21

Re: Weinig geluid via Telefoon

09 nov 2018, 12:29

Ik vind de volume van de bluetooth audio / usb ook veel lager dan de dab+ radio. In mijn oude auto kon ik de bluetooth volume een “boost” geven. Dat lijkt in de mini niet te kunnen...
www.EaCarWorks.nl
Mini Countryman JCW F60 LCI 306PK
mackeessie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2010, 23:24

Re: Weinig geluid via Telefoon

11 nov 2018, 00:23

Bij mij werkt het perfect, USB kabel Lightning in iPhone naar USB van de Mini. Ik kan niet eens mijn volume met de iPhone harder of zachter zetten. Ik heb nu een iPhone X, maar met de vorige iPhone 6s ging het ook prima. Wel een goede kabel gebruiken dus niet de koptelefoon ingang gebruiken. Er zijn van die gesplitste kabels Lightning en koptelefoon plug, maar dat werkt niet goed als je een goedkope versie gebruikt. Is ook niet nodig. Ik gebruik alleen geen Spotify, maar Deezer of Apple music. Werkt allebei goed en ook de Nederland FM app of de NPO app's geven prima geluid en volume. Ook de TomTom Go navigatie op de iPhone komt goed door. Ik kan gewoon schakelen tussen de normale radio en iPhone zonder volume verschil.

Terug naar “Interieur en audio”