That's me (Trui)+ enkele vragen

Stel je hier even voor.
Truike
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2018, 17:02

That's me (Trui)+ enkele vragen

08 nov 2018, 18:13

Hoi iedereen,

Ik ben Trui uit België,
ik heb al wat zitten lezen op jullie forum, maar heb toch nog wat concrete vragen. Misschien kunnen jullie me helpen.
Hoogst waarschijnlijk moeten mijn vragen in de juiste topic terecht komen, maar dat is nog een beetje een zoektocht voor me.

Vandaar hier,

Ik ben op zoek naar een 2de hands mini.
Naar wat ik al gelezen heb, kan je beter eentje aanschaffen met een N18 motor, om zekerder te zijn. (zeker ben je nooit).
Is mijn conclusie juist dat ik dan vooral best begin te zoeken vanaf 2018 en vooral bij de S modellen en alle Roadster versies... of in de Roadster ook enkel de S?


Wat met een N16 motor? zijn die al wat betrouwbaarder?


De JCW.... gaat dit enkel over een extra sportief pack? of spreken we hier ook over een totaal andere motor... en zijn dit allemaal N18 motoren?


Dit is bv eentje die mijn voorkeur draagt, maar ook de Duitse markt ben ik aan't bekijken.
Alle tips zijn welkom.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mi ... cldtidx=11
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

08 nov 2018, 18:27

Beste Trui,

ten eerste van harte welkom op het NewMINIclub forum.

De eerste R56 Cooper, 2de generatie (BMW) MINI kwam eind 2006 op de markt en hierin zit het N12 motorblok. Zijn snellere broeder de Cooper S heeft het N14 blok. Eind 2010 kwam het R56 facelift model uit en daar had de Cooper het N16 blok en de Cooper S het N18 blok. Al deze blokken zijn PSA blokken. Vanaf 2014 is de 3de generatie MINI's op de markt gekomen en hierin zitten de BMW motorblokken. De N16/N18 blokken zijn wat betrouwbaarder dan de N12/N14 blokken maar voor alle blokken cq MINI's geldt, als je ze het juiste onderhoud geeft kan een N12 of N14 blok net zo goed zijn dus je kunt dat niet altijd zo maar zeggen dat het ene blok beter is als het andere. De 3de generatie is weer een totaal andere auto en weer een doorontwikkeling dus je dan die 2 niet echt met elkaar vergelijken. De roadster is een 2de generatie 2-zitter MINI met de facelift motoren. Wat je wil kopen is vaak afhankelijk van je budget. Een JCW is weer een doorontwikkeling van de S-motoren en heeft vaak wat meer pk's dan de S-variant.

Vooral het forum/internet afstruinen, is genoeg te vinden en misschien eens een MINI meeting bezoeken, dan krijg je de beste informatie en kun je terplekke de auto en de verschillen bewonderen.

Succes met je zoektocht.

Gr. Milco
Truike
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2018, 17:02

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

09 nov 2018, 19:21

Bedankt voor de info.
Nog een kleine vraag... als ik op duitse mobile zoek naar een mini hebben die allemaal rond de 186 pk (de s versies)
De belgische die ik morgen ga bekijken heeft er ‘maar’ 163...
zijn er in de S versies verschillende moddelen op de markt gebracht in België en Duitsland?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

09 nov 2018, 21:15

De 163 pk is de Cooper S versie van de 1ste generatie MINI, deze heeft een Supercharger.
De 172/184 pk is de 2de generatie MINI Cooper S en deze heeft een Turbo.

Anders zoek in Google op: MINI COOPER S 2005 (zie dan afbeeldingen) en zoek daarna op MINI COOPER S 2012 (zie dan afbeeldingen). Dan zie je goed de verschillen tussen de 1ste generatie en 2de generatie MINI.

De 1ste generatie R53 MINI is wat compacter dan de 2de generatie R56 MINI. Volgens de MINI rijders die al langer MINI rijden is de R53 meer MINI en schijnt dat het geluid van de Supercharger verslavend is. De 2de generatie is ook een fantastische MINI, over het algemeen meer luxe dan de 1ste generatie, nieuwere snufjes dus ook een hele fijne auto.

Om jezelf een goed beeld te geven adviseer om indien mogelijk met beide types proef te rijden.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

09 nov 2018, 22:17

Schroefie schreef:De 1ste generatie R53 MINI is wat compacter dan de 2de generatie R56 MINI. Volgens de MINI rijders die al langer MINI rijden is de R53 meer MINI en schijnt dat het geluid van de Supercharger verslavend is. De 2de generatie is ook een fantastische MINI, over het algemeen meer luxe dan de 1ste generatie, nieuwere snufjes dus ook een hele fijne auto.
Ik rij zelf de R53 (1e gen) en kan m kwa rijgedrag niet vergelijken omdat ik de R56 (2e gen) niet zelf gereden heb. Maar de supercharger is idd (zeer) verslavend!!
Niet best voor het gemiddelde verbruik, maar wel voor het hoge Fun gehalte!
Succes met de zoektocht
Afbeelding
Poppel180
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jul 2017, 22:24

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

09 nov 2018, 23:04

In België zie je vaak 163pk versies ivm fiscale reden, ook bij andere merken
ha
harmless85

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

10 nov 2018, 10:44

ikzelf rijd een r53, met wat kleine modificaties.
Heel veel lol.
zorg wel voor een facelift vanaf 2005 , is allemaal net wat verbeterd.

voor meer info even pm
Truike
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2018, 17:02

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

11 nov 2018, 12:59

Bedankt allemaal voor de snelle reacties,
zit hier best wel veel beweging in dit forum.
Voor mij is het belangrijkste punt, ik heb totaal geen kennis en ervaring in het vervangen van stukken.
Mijn zoektocht gaat dus vooral naar een zo betrouwbaar mogelijke motor.
Gelukkig heb ik mijn broertje die me wat helpt in de zoektocht.

Gisteren eerste ritje met een roadster uit 2012
Volgens mij vind ik deze wel heeeeel erg leuk...

65000 km, deftig onderhouden... dus als ik me als leek goed inlees en iemand zoek die deze met liefde voor me kan onderhouden en verzorgen. Dan lijkt me dit alvast een goeie optie.

Wie weet ben ik binnen een paar jaar even "gek" als jullie (als ik zo lees wat er allemaal gedaan wordt aan jullie wagens, super tof).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

11 nov 2018, 22:46

Van een Roadster ga je heel veel plezier van hebben.
Ik ben nu 12 jaar NewMini rijder en heb nu 5 MINI’s in bezit (waarvan 3 te koop) maar de Roadster JCW is toch mijn favoriet.
Afbeelding
De Roadster is ook een collector’s item, want ze worden niet meer gemaakt.
Suc6 met het vinden van je droomauto.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

12 nov 2018, 10:40

Als je voor een roadster gaat (goeie keuze) check dan ff de kap op slijtage. Hier hebben sommige last van.

Verder kan ik je tippen over de windschermpjes in de rolbeugel.
Afbeelding

Ik heb deze ontwikkeld en 550 MINI roadster gebruikers hebben ze wereld wijd.
Installation video:
Customer review:

Mocht je interesse hebben als je de roadster hebt gekocht stuur maar een berichtje.
Truike
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2018, 17:02

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

12 nov 2018, 18:09

waw wat een prachtige roadster….
Dan denk ik dat ik bij jou veel met vragen ga komen... want het is inderdaad de roadster geworden.

@louisvdd ik heb je daarover een privé bericht al gezonden, maar ik weet niet of het gelukt is.
kunt u mij extra info zenden privé, alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

12 nov 2018, 20:05

Van harte gefeliciteerd Truike met de nieuwe aanwinst. Louis (#Louisvdd76) is ook een voormalig roadster rijder geweest dus daar kun je ook wel met je vragen terecht. (zijn oude topic van zijn roadster: viewtopic.php?f=3&t=27914)

Veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst :icon_top:
Truike
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2018, 17:02

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

12 nov 2018, 20:32

Thx... probeer inderdaad zoveel mogelijk te lezen.
Ik begin eens ik ze heb een topic op de juiste plaats met de plannen... alle raad is welkom en tips..
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: That's me (Trui)+ enkele vragen

12 nov 2018, 22:29

Geen Pm gehad maar ik heb je er eentje gestuurd met een e-mail adres

Terug naar “Who are U?”