Spiegelkapjes (laten) spuiten

Hamburgies
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2018, 10:36

Spiegelkapjes (laten) spuiten

24 mei 2018, 10:23

Ik wil graag spiegelkappen in de kleur van de auto (nu normale zwart kunststof kapjes).

Mijn plan is om even nieuwe te bestellen bij Ekris (eraf halen is lastig ivm afbrekende pinnetjes heb ik gemerkt;) en laten spuiten. Nou hebben ze twee soorten, met (staat bij voor Chrome) en zonder primer (staat bij voor carrosserie kleur). Ekris zegt met primer kopen. Weten jullie welke het nou moet zijn? Ik lees op internet ook iets over filler ivm ruwe kunststof oppervlak.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Spiegelkapjes (laten) spuiten

24 mei 2018, 13:22

Als je spiegel kappen met primer bestel kun je daar gewoon over heen spuiten zonder filler als onderlaag. Wel licht met de hand af toppen (extreem licht schuren) om hechting te krijgen voor de lak. Als je zonder primer neemt moet er een kunstof filler overheen gezet worden om de structuur weg te halen en om de lak te laten hechten. Die hecht namelijk niet op blank kunstof.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Spiegelkapjes (laten) spuiten

24 mei 2018, 21:51

Chrome kun je niet fatsoenlijk overspuiten inderdaad. Als je daar 1 steenslagje op krijg, al is hij nog zo klein dat je hem niet eens ziet, en je spuit je auto af met hoge druk spuit je zo alle lak eraf omdat het niet hecht. Ik heb heel veel chrome grillen en lijsten in me werk geschuurd en gespoten en veel daarvan kwam na een tijdje terug... en nee, het lag niet aan de lak, want professionelere lak is er niet te krijgen.
Hamburgies
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2018, 10:36

Re: Spiegelkapjes (laten) spuiten

25 mei 2018, 22:32

Thanks voor al jullie reacties. Dus wel met primer. Ik neem aan dat daar nog geen Chrome laag overheen zit als ik ze bij ekris bestel.
ramon.vennik
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2016, 08:19

Re: Spiegelkapjes (laten) spuiten

28 nov 2018, 23:01

kleine tip, k heb al s een chromen koplamp van een Harley gedaan, heeft er 4 jaar opgezeten en kon erna zonder schade verwijderd worden. Geen primer, Pastidip als verf


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Spiegelkapjes (laten) spuiten

29 nov 2018, 07:42

Plastidip is geen verf, dus kan je niet vergelijken :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
ramon.vennik
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2016, 08:19

Re: Spiegelkapjes (laten) spuiten

30 nov 2018, 18:09

BMX schreef:Plastidip is geen verf, dus kan je niet vergelijken :)
Mini spiegel vergelijken met een Harley koplamp compenseert dat ruimschoots


Sent from my iPhone using Tapatalk

Terug naar “MINI F56 (Hatchback), F55 (Hatchback 5-deurs), F54 (Clubman)”