Ons nieuwe digitale clubhuis

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

17 sep 2018, 22:59

Adriaan, die staat nog open. We gaan in oktober weer verder met het door ontwikkelen van het forum. We gaan weer een versie update doen en hoog op het verlanglijstje staat de gallery en op een simpele manier foto's inplakken binnen het forum en niet via links. Joris is degene met de meeste ervaring van PHPBB samen met Dennis dus staat hoog op de prio lijst. Met de AVG is Joris bij zijn bedrijf heel druk geweest zodoende besloten om de tijdens de zomer even geen doorontwikkeling te doen plus waren we al in gesprek met EKRIS. Nu is er ook weer (financiele) ruimte om door te ontwikkelen.

Komt goed,

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

18 sep 2018, 13:28

Thnkx Milco, wacht geduldig af.
I.i.g. bedankt voor de reactie en hulde voor jullie werk, tijd en moeite om dit mooie forum in de lucht te houden.
respect daarvoor :-))

grtz Adriaan
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

18 sep 2018, 21:55

Mooie update/upgrade hoor!
Keep the good work up!
Mini Cooper S | R53
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

01 dec 2018, 13:36

Het grote Ekris/MINI-logo aan de rechterkant maakt het deel waar de postings staan wel smal. Je bent een groot deel van de pagina-breedte kwijt aan dit logo. Scroll je naar beneden, dan blijft alleen die brede zwarte balk. Daarbij komt dan de ruimte voor de avatars, blijft er voor de echte posting niet heel veel vrije plek over.
Terwijl er in de kop van de site nog een zee van ruimte is naast het NewMINIclub-logo. Mooie plek om daar de sponsor-logo's te plaatsen...
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

01 dec 2018, 20:14

We (Joris en Milco) zijn daar op de achtergrond mee bezig weet ik... Komt goed!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

20 mar 2019, 20:09

WOW, de nieuwe layout is vele malen beter leesbaar op de pc! Er past nu veel meer op het scherm. Top!
Kleur moet ik even aan wennen na al die vele jaren het donkere/grijze kleurenschema. Maar het sluit wel beter aan bij de 'nieuwe' MINI styling, ook daar is men na vele jaren afgestapt van het zwarte met felle kleuren rechthoeken.
Maar tot nu toe erg blij met de nieuwe layout. :icon_top: Way to go, team! :icon_top:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

21 mar 2019, 18:33

Robert,

bedankt voor je enthousiaste terugkoppeling. Wat je aangeeft wilde we meer aansluiten bij de weg die MINI ook al was ingeslagen.
We hebben nog meer plannen maar dat gaan jullie nog horen. We gaan gaan nu ook het Ekris logo niet meer aan de rechterzijde plaatsen, daar hebben we iets nieuws voor in de planning waardoor ook onze andere sponsoren beter gevonden worden cq zichtbaar worden, wordt aan gewerkt. Alles op z'n tijd, we doen dit er gewoon bij naast onze jobs maar het beloofd iets moois te worden.

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
nicove
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2019, 09:49

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

22 mar 2019, 09:11

Eens, forum ziet er strak uit na de update. Goed bezig heren.

:)
Gebruikersavatar
B_Art
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 aug 2017, 20:01

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

23 mar 2019, 15:15

Goed bezig. Werkt bij mij nou weer een stuk soepeler.
MCS R55
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

23 mar 2019, 15:25

Ojee, nog wel een "dingetje", en dat is dat de foto's uit de voormalige MINI Gallery niet meer aanwezig of bereikbaar zijn....
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

24 mar 2019, 09:30

Ik heb geen verstand van forums en websites maken, het is vast niet zo simpel en wil daarom langs deze weg iedereen die dit forum draaiende houdt en verbeterd hiervoor bedanken.
De nieuwe layout is weer even wennen maar dat komt wel goed.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

25 mar 2019, 20:04

Robert schreef:
23 mar 2019, 15:25
Ojee, nog wel een "dingetje", en dat is dat de foto's uit de voormalige MINI Gallery niet meer aanwezig of bereikbaar zijn....
Robert, bedankt voor de heads-up, de oude gallery is weer vanuit een backup herstelt. We hadden iets te enthousiast opgeruimd en even geen rekening gehouden met het feit dat veel foto's gelinkt zijn naar de "oude gallery" dus deze is weer in ere hersteld en dat blijft vanaf nu ook zo. Dat is het handige dat we nu goede wekelijkse backups hebben :wink:

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

26 mar 2019, 21:35

Even wennen de nieuwe lay out, (o.a van zwarte achtergrond naar wit) maar hulde wederom heren. :-)) :icon_top: :))
Ziet er weer gelikt uit. :icon_top:
Dank voor al het werk. Werkt in de praktijk best goed.
Maar zoals Robert al postte mis ik ook best wel de voormalige MINI Gallery wel een beetje. :roll:
Of kijk deze digibeet verkeerd Milco :mrgreen:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

27 mar 2019, 21:54

Adriaan,

die oude gallery bestaat nog wel maar is niet meer vanuit het forum te benaderen omdat die plugin van destijds niet voor de nieuwere versie van het forum werkt. Je kunt de foto's nog steeds benaderen alleen je moet dan om het makkelijk te maken wel weten welke map (zoveelste lid nummer) je had, ik was bijvoorbeeld destijds lid 11813 (ik heb ooit de link naar mijn gallery map opgeslagen in de bladwijzers).
De gallery blijft bestaan omdat er veel foto's in de de diverse topics, show your ride, DIY etc etc gelinkt zijn naar foto's in de gallery.
Om te voorkomen dat die straks niet meer werken en zo "de plaatjes bij de praatjes" zouden wegvallen laten we deze binnen de Database staan.

Onderstaande link in een browser adresbalk plaats en enter geven. Je ziet dan de mappen van alle leden van 1 .....16.391

https://www.newminiclub.nl/gallery/albums/

Ik ben met nummer 11813 op 2 jan 2014 lid geworden. Jij bent er al van 28 september 2005 bij dus jij bent 1 van de eersten die lid geworden is dus jou foto's zal ergens bij de 100 mappen staan. Ik heb voor je even snel er door gescand en hierbij de link naar je images:

https://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13/

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Ons nieuwe digitale clubhuis

27 mar 2019, 22:16

OK Milco duidelijk verhaal, begrijp dit als digibeet zelfs :) dank voor de uitleg :icon_top:
Dat ik lid nr. 13 ben is alleen even wat minder :mrgreen:
Heb eens op de ledenlijst gekeken, ik sta inderdaad bij de eersten. Wat me wel opviel aan die lijst is dat Berthil helemaal als eerste staat terwijl hij (dit weet ik zeker) zeker niet bij de eerste leden was. (was geen mede oprichter van deze club) klein stukje geschiedsvervalsing gedaan door Berthil vrees ik :? :{

Terug naar “Website en Forum”