Schurend geluid Mini F56 One

Vanaf 2014
RonaldMini
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Venlo
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mei 2015, 18:26

Schurend geluid Mini F56 One

07 feb 2016, 23:40

Hallo,

Sinds de winter is het me opgevallen dat mijn Mini F56 One (2014) een raar ratelend/schurend geluid maakt bij het linker voorwiel. Als je de koppeling intrapt is het weg en als de auto een paar kilometer heeft gereden ook. Inmiddels ben ik drie keer bij de dealer geweest, de eerste keer konden ze niets raars ontdekken, bij het ophalen van de auto heb ik ze een filmpje van het geluid laten horen en heeft de monteur naast de auto gestaan tijdens het starten. Hier werd hem toch wel een probleem duidelijk en hebben we een afspraak gemaakt om het druklager te vervangen. Deze vervangen: geen verschil. Zojuist is het vliegwiel vervangen en het probleem leek te zijn verholpen. Echter, het geluid is (in mindere mate misschien) toch terug.

Geluid vóór vervangen vliegwiel:

[BBvideo 650,395][/BBvideo]


Geluid ná vervangen vliegwiel:
[BBvideo 650,395][/BBvideo]

Heeft iemand hier ervaringen mee? Monteur bij Breeman (Austin) denkt aan de lagers van de krukas. Mijn model heeft nog één axiaal-lager op de krukas i.p.v. de nieuwere motoren met twee axiaal-lagers. Mijn eigen dealer gelooft hier echter niet in. Ze zouden een krukasmeting gedaan hebben en hier viel niets geks op te merken. Her en der lees ik enkele horrorverhalen van mensen waarbij er een nieuwe motor geplaatst werden i.v.m. een schurend geluid bij handgeschakelde F56's. Dit baart mij wel zorgen. Uiteraard ga ik weer terug naar de dealer, maar i.v.m. carnaval zijn ze gesloten en dacht ik laat ik het hier eens proberen. Dit wordt mijn vijfde bezoek aan de dealer sinds de aanschaf 31 augustus... (had al een keer een kapotte injector...)

Gegevens van de auto:
Mini F56 One
Bouwjaar rond april (of nog vroeger) 2014
Huidige kilometerstand 22222 km
Handgeschakeld.

Helluppppp, ik word moedeloos... SOS
Renek
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2018, 22:46

Re: Schurend geluid Mini F56 One

20 dec 2018, 00:28

Hallo,

Hier hetzelfde probleem met de f56, sindskort ook een schurend geluid. Axiaal lagers zijn vervangen voor de recal. Wat was het probleem bij u . Die van ons staat nu bij de garage.
Mvg Rene

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”