[F56 JCW MY17] Vragen over de automaat

Vanaf 2014
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

[F56 JCW MY17] Vragen over de automaat

30 dec 2018, 19:46

N.a.v. onderstaande quote uit een ander, al ouder, topic heb ik een aantal vragen.
niekcarfreak schreef:
06 mei 2017, 18:54
Ja, als je voor een automaat kiest dan altijd de sportautomaat kiezen met flippers aan het stuur.
Dan heb je alle mogelijkheden.
Hij heeft geen dubbele koppeling maar schakelt snel en schokvrij.
1. Had de je voor de F56 de keuze uit een automaat met DCT of een 'normale' automaat met koppelomvormer = sportautomaat?
2. Indien ja, bestaat die keuze nog steeds?
3. Ik heb flippers aan het stuur. Houdt dit in dat het een 'sportautomaat' betreft of was/is de automaat met DCT óók met flippers leverbaar?
4. Van welk merk is de 'sportautomaat'? ZF?
5. Indien ZF, welk type?
6. Is de sportautomaat adaptief?
7. Indien ja, kun je deze, zoals bij een aantal BMW's met ZF automaat, zelf resetten?

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: [F56 JCW MY17] Vragen over de automaat

30 dec 2018, 20:29

RobPt schreef:
30 dec 2018, 19:46
N.a.v. onderstaande quote uit een ander, al ouder, topic heb ik een aantal vragen.
niekcarfreak schreef:
06 mei 2017, 18:54
Ja, als je voor een automaat kiest dan altijd de sportautomaat kiezen met flippers aan het stuur.
Dan heb je alle mogelijkheden.
Hij heeft geen dubbele koppeling maar schakelt snel en schokvrij.
1. Had de je voor de F56 de keuze uit een automaat met DCT of een 'normale' automaat met koppelomvormer = sportautomaat?
2. Indien ja, bestaat die keuze nog steeds?
3. Ik heb flippers aan het stuur. Houdt dit in dat het een 'sportautomaat' betreft of was/is de automaat met DCT óók met flippers leverbaar?
4. Van welk merk is de 'sportautomaat'? ZF?
5. Indien ZF, welk type?
6. Is de sportautomaat adaptief?
7. Indien ja, kun je deze, zoals bij een aantal BMW's met ZF automaat, zelf resetten?

Rob
1. Nee, keuze handbak met 6 versnellingen of een automaat 6v zonder dubbele koppeling. Optie sportautomaat heeft flippers aan het stuur.

2. Keuze nu is handbak 6v of automaat met 8v

3. Jouw Mini heeft de sportautomaat

4. Aisin

5. nvt

6. Ik vermoed het wel maar ik rijd eigenlijk te weinig in onze F56 om het zeker te weten, meeste kilometers rijdt mijn vrouw ivm haar werk.
We gebruiken wel altijd ieder onze eigen afstandsbediening want die slaat alles op.

7. Sorry, weet ik niet. Vermoed van wel.
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: [F56 JCW MY17] Vragen over de automaat

30 dec 2018, 22:46

Bedankt Niek (?)

Na wat gegoochel a.k.a. googlen/googelen heb ik uitgevogeld dat het dan de Aisin TF-60SN moet zijn. Eens kijken of ik daar wat meer info over kan vinden zoals of hij inderdaad adaptief is. Ga in ieder geval een dezer dagen eens proberen of evt. resetten op de 'BMW-manier' lukt. Werkt overigens niet bij alle BMW's.

Ik ben op meer autoforums actief en daar wordt me wel eens gevraagd waarom ik toch altijd van mijn auto's alles tot in de meeste kleine details wil weten. Tja, de aard van het beestje zal ik maar zeggen. Ook mijn generatie speelt een rol. Alhoewel ik al veel langer, o.a. door mijn vroegere werk, met automatische en computersystemen in aanraking ben gekomen en gelukkig niet tot de generatie ouderen behoor die de boot gemist hebben, ben ik toch nog steeds meer geïnteresseerd in écht technische zaken dan bijv. hoe ik een app in MINI Connect aan de praat krijg. Zal me allemaal worst wezen. M'n telefoon staat uit als ik rijd en appen enz. enz...... het zal wel. Ik wil genieten van mijn JCW d.w.z. er mee rijden op de manier waarvoor hij gemaakt is en daar kan ik al die, in mijn ogen overbodige, onzin bij missen als kiespijn.

Telefoneer, Whatsapp, Twitter en Facebook ze onder het rijden ,,,,,,, :wink:

Social Media Stress

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: [F56 JCW MY17] Vragen over de automaat

31 dec 2018, 15:04

De 6-traps automaat is super! Maar de fun zit um voor mij echt in de combi van de paddels aan het stuur, de sportstand van de driving modus, de tuning die ik heb gedaan en de aanpassingen aan de uitlaat waardoor je ECHT één en al beleving hebt! Niet zo "seamless" als de nieuwere DCT/DSG-achtige bakken. Maar echt "er in klappen" zo nu en dan. Echt geweldig :icon_top:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: [F56 JCW MY17] Vragen over de automaat

01 jan 2019, 11:45

Ja, altijd kiezen voor de versie met sportautomaat met de schakelpaddles.
Ik vind de 6 versnellings automaat ook heel goed, mis geen 8 versnellingen van de nieuwere versie maar komt misschien omdat ik die nooit ervaren heb.
De electrische P stand van de 8 bak is wel handig in de file met veel start/stop denk ik.
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: [F56 JCW MY17] Vragen over de automaat

06 jan 2019, 22:24

Kleine correctie, de nieuwe facelift F56 heeft een 7 baks automaat, geen 8
F56S JCW PRO LCI
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: [F56 JCW MY17] Vragen over de automaat

06 jan 2019, 23:36

Oh ok. Dacht dat de nieuwste JCW een 8 bak heeft.
Maar dan heb ik het mis.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: [F56 JCW MY17] Vragen over de automaat

06 jan 2019, 23:53

Nog even gezocht en Duitse prijslijst gevonden via Duits forum.
JCW heeft 8 versnellingen

https://www.mini-f56-forum.de/index.php ... Modes-jpg/
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: [F56 JCW MY17] Vragen over de automaat

07 jan 2019, 08:46

Hmm....o.k.....was in de veronderstelling dat de S en de jcw dezelfde 7 bak hadden (de lci modellen).
De S heeft er iig 7👍
F56S JCW PRO LCI

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”